۲۶۹۱۰۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

میهمان نوازی و مهربانی مردم تایلند باعث جلب اعتماد گردشگران شده است. کشور تایلند جزیره های زیادی دارد که هر کدام از جزیره ها، مانند تابلویی از بهشت، تصویری زیبا پیش روی گردشگران گذاشته است.

هفته نامه اوقات خوش - الهام صادقی: تایلند به خاطر داشتن جاذبه های طبیعی مانند کوهستان، دریا، جنگل و وجود امنیت، توسعه یافتگی، فرهنگ کهن و غنی و آداب و رسومی که نسل به نسل منتقل شده است و همینطور تنوع غذاهای لذیذ و سالم و پایین بودن مخارج زندگی از جمله مهمترین کشورهای توریستی جهان به حساب می آید.


میهمان نوازی و مهربانی مردم تایلند باعث جلب اعتماد گردشگران شده است. کشور تایلند جزیره های زیادی دارد که هر کدام از جزیره ها، مانند تابلویی از بهشت، تصویری زیبا پیش روی گردشگران گذاشته است.

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

هوا در تایلند در طول سال، مرطوب و آفتابی است. تایلند به کشور هزار معبد معروف است و از اصلی ترین جاذبه های توریسیتی گردشگری تایلند، معابد است که واقعا دیدنی اند.

برای گردشگران امکان مسافرت در همه ماه ها وجود دارد. هر ساله بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از نقاط مختلف جهان به تایلند سفر می کنند که به نسبت جمعیت ۷۰ میلیونی این کشور، آمار قابل توجهی است؛ به ویژه اینکه آمار گردشگران با سرعتی قابل توجه رو به افزایش است. این کشور با هوای استوایی خود برای ما ایرانی ها که عمده کشورمان از مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می آید، جذابیت های خاص خود را دارد و در ایام نوروز، میزبان ایرانیان زیادی می شود.

مهمترین شهرها و جزیره های تایلند بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی و کرابی هستند. معمولا گردشگرانی که قصد تفریح دارند جزیره هایی مثل پوکت، کرابی و سامویی را برای سفر انتخاب می کنند. طبیعت این جزیره ها فوق العاده زیباست و سواحل آرام با شن های سفید جایی برای استراحت و تفریح است.

بانکوک هم که یک شهر کاملا توریستی است و در واقع توریستی ترین شهر دنیاست که علاوه بر جاذبه های گردشگری متنوع مثل معابد و پارک ها و موزه ها، مراکز خرید مجهز آن هم زبانزد است.
بانکوک در واقع مقصد کسانی است که برای تجارت به تایلند می روند و جزایر زیبای این کشور هم با چشم اندازهای بی نظیرش اوقاتی خوش را برای گردشگران رقم می زند.

بانکوک و رستوران هایش

سفر چه به قصد گردش باشد، چه تجارت و کار، فرصتی است برای خوردن غذاهای جدید و اگر هم که باب میل نبود سراغ طعم های آشنا می رویم. رستوران پردیس، پادایران، یاسین، سبلان، چنگال طلایی، شاطر، بندر، پرسپولیس و نور از جمله رستوران های ایرانی بانکوک هستند که می توانید غذای دلخواه تان را سفارش دهید اما برای دوستداران غذاهای تایلندی چند رستوران تراز اول واقع در بانکوک معرفی می شود تا در سفر زیاد به دردسر انتخاب رستوران نیفتید.

Vientiane Kitchen

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این رستوران یکی از بهترین اماکن برای دیدن شهر بانکوک و دارای کیفیت بسیار بالای غذاست. مهمترین ویژگی این رستوران کنترل ادویه ها توسط آشپز است. اگر اعلام کنید که گردشگر هستید و به طعم های تند آنها عادت ندارید، آشپز تندی آن را با ذائقه شما تنظیم می کند.


Dairy Queen

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

اگر می خواهید بهترین غذاهای دریایی بانکوک را میل کنید باید سری به این رستوران بزنید. قیمت این رستوران واقعا عالی است ضمن اینکه دارای محیطی بسیار زیبا و قشنگ است.

این رستوران از میهمانان خود در محیطی زیبا با دکوراسیونی قشنگ و تایلندی در محیط درونی و بیرونی خود پذیرایی می کند. این رستوران در میان تایلندی هایی که از کیفیت غذا و رستوران صحبت می کنند بسیار معروف است. از ویژگی های این رستوران پذیرایی به صورت میز و صندلی و نیز به صورت نشسته روی زمین است که با فرهنگ ایرانی نزدیکی دارد.


Pierside Seafood Restaurant

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این رستوران دریایی جدید مکانی برای تجربه ای جدید است. دکور داخلی این رستوران با هتل های ۵ ستاره رقابت می کند و دارای ۲ رستوران فضای باز و داخل رستوران است. قیمت این رستوران به ارزانی رستوران های دیگر بانکوک نیست اما فضای باز بسیار زیبایی دارد.


Basil

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این رستوران با دکور زیبا در هتل شرایتون واقع شده است. اگر می خواهید از محیط دلچسب، زیبا و آرامبخش هتل استفاده کنید و عصر دل انگیزی داشته باشید، می توانید از این رستوران و هتل زیبا با دکور قشنگ استفاده کنید. البته مواظب صورتحساب خود باشید.


Emporium

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

اگرچه این محل دقیقا یک رستوران واقعی نیست و یک محل خرید یا بازار خرید است اما ارزش امتحان کردن مرکز غذایی یا رستوران داخل آن را دارد.

در این محل شما یک کوپن غذایی خریداری می کنید و به وسیله آن می توانید از غذاهای متنوعی که به صورت سالادبار یا رستوران باز برای شما تهیه شده است استفاده کنید و بدین وسیله طعم غذاهای گوناگون تایلندی را امتحان کنید. مهمترین ویژگی این مرکز خرید، ارزانی، تمیزی و غذاهای عالی ن است.


Tescos

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

اگر برای نخستین بار است که به تایلند می روید و امتحان غذاهای تایلندی برای شما یک تجربه هیجان انگیز است و نیز رستوران یا مرکز خرید Emporium به شما دور است، این محل جایگزین بسیار مناسبی برای شما است که در محیطی آرام، جالب و تمیز غذاهای متنوع به شما ارائه می کند. Tescons یک مرکز خرید است که در آن انواع محصولات را می توانید خرید کنید، ضمن اینکه یک رستوران بوفه نیز در آن انواع غذاهای تایلندی را ارائه می کند.

شما با خرید یک کارت الکترونیکی می توانید از طیف وسیعی از غذاهای ارائه شده در این محل استفاده کنید و برای بچه ها که علاقه به شیرینی های متنوع دارند، محل مناسبی است.


Le Dalat

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

یک خانه شخصی قدیمی چوبی است که محیط زیبایی را ارائه کرده و بعضی از بهترین غذاهای ویتنامی را ارائه می کند. محل بسیار مناسبی است که در بسیاری از کتاب های رستورانی، راهنمای گردشگری یا کتاب هایی که در ارتباط با راهنمای بانکوک به چاپ رسیده، قید شده است.


Le Moghul Room

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این رستوران در بسیاری از کتاب های راهنما یا حتی روزنامه های محلی و مجلات به عنوان بهترین رستوران هندی بانکوک معرفی شده است. دکور این رستوران مخصوصا در طبقه دوم بسیار جالب و آرامبخش است؛ با صندلی های سبک هندی. غذاهای این رستوران واقعا شما را متحیر می کند که چگونه این غذاها در این محل تهیه می شود و چگونه چنین شهرتی را به دست آورده است.


Angelini's

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های ایتالیایی بانکوک است که در محل هتل Shangri-La واقع شده است که مکان بسیار جالبی برای یک شام دل انگیز است. این رستوران بزرگ دارای سطوح مختلف پذیرایی از میهمانان است که با موزیک زنده از آنان پذیرایی می کند. این رستوران با همه توصیفات دارای غذای خوب با قیمتی مناسب است یعنی نه ارزان است و نه گران.


Senor Pico

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

اگر به دنبال غذای مکزیکی می گردید، سری به این رستوران بزنید. این رستوران در هتل Rembrandt واقع شده است که خود این هتل به داشتن غذاهای خوب معروف است. (مخصوصا غذاهای هندی و مکزیکی)


Chicken Rice Man

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

شما در بانکوک و تایلند طیف وسیعی از رستوران های خیابانی را پیدا می کنید که در آنها می توانید انواع و اقسام غذاهای ارزان قیمت را پیدا کنید. غذاهایی مانند ماکارونی، برنج و جوجه و انواع کباب و سایر غذاهای محلی و شرقی.

اگرچه در این رستوران ها می توانید انواع غذاها را یافت کنید اما رستوران Chicken Rice Man یک استثناست و سزاوار انتخاب شدن است؛ رستورانی با کیفیت خیلی خوب و غذایی بسیار ارزان.

سفر به وقت جشنواره

کم پیش می آید که در تایلند باشید و جشن یا فستیوالی به مناسبتی در حال برگزاری نباشد! این کشور در طول سال، شاهد برپایی چندین جشن زیبا به مناسبت های مختلف است که بعضی از آنها نیز جزو تعطیلات رسمی این کشور هستند.

تایلندی ها از آنجا که علاقه زیادی به جشن و شادی دارند، از هر فرصتی حتی کریسمس، برای برگزاری جشن های ملی استفاده می کنند به طوری که سال نو را در تایلند سه بار جشن می گیرند: سال نو میلادی در ژانویه، سال نو چینی در فوریه و سال نو تایلندی در آوریل. بیشتر جشن ها ملی نیز در فصل خنک که بین ماه های نوامبر تا فوریه است، برگزار می شود.

اداره گردشگری و جهانگردی کشور پادشاهی تایلند هر ساله مسابقاتی را در محبوب ترین اقامتگاه ساحلی پادشاهی تایلند یعنی جزیره پوکت اجرا می کند. این مراسم هر ساله در ماه موسوم به فصل سبز (اول الی ۳۱ آگوست - ۱۰ مرداد الی ۸ شهریور) در این ناحیه انجام می پذیرد.

دوستداران غذاهای دریای قادرند از طیف وسیع و گسترده ای از انواع متنوع غذاهای تایلندی، آسیای شرقی و سایر غذاهای بین المللی که با همکاری اداره گردشگری و ولایتی پوکت و با همکاری سازمان های گردشگری و توریستی کشور پادشاهی تایلند تهیه می شود لذت ببرند.

پوکت یک یاز محبوب ترین استراحتگاه های ساحلی جهان است که به همین منظور برای مسابقات آشپزی در نظر گرفته شده است.

این جشنواره بین المللی با هدف ایجاد آگاهی از غذاهای دریایی و همچنین معرفی این منطقه به عنوان منطقه اصلی ماهیگیری و فروش محصولات دریایی و به منظور ایجاد کسب و کار جدید در این منطقه و به خصوص در جزیره پوکت برگزار می شود.

جشن آب، جشن ماه کامل و ... از دیگر جشنواره های تایلند است که پیشنهاد می کنیم در برنامه ریزی سفرتان فستیوال دلخواه تان را مد نظر بگیرید.

عرضه محصولات غذایی با چاشنی خطر

در ۶۰ کیلومتری بانکوک پایتخت تایلند بازار مایکلونگ که مکان فروش محصولات غذایی مردم محلی این منطقه است در زمره خطرناکترین بازارهای جهان قرار دارد، زیرا قطار مسافربری همه روزه هشت بار با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت دقیقا از میان این بازار می گذرد. فروشنده ها چند ثانیه قبل از آمدن قطار محصولات و بساط فروش خود را از مسیر قطار و روی ریل جمع می کنند و بعد از عبور قطار، بازار دوباره سر و سامان می گیرد و کار خود را از سر می گیرد.

شام روی کشتی

سفر با کشتی روی رودخانه چائوپرایا در بانکوک نه تنها از جاذبه های بانکوک است بلکه شیوه خوبی برای تماشای جاذبه های ونیز شرق است. این عنوانی است که اروپاییان در مورد بانکوک به کار می برند زیرا علاوه بر جریان داشتن رودخانه چائوپرایا در این شهر، کانال های بسیاری نیز در آن وجود دارند. صرف شام روی کشتی گراند پرل گرند پییرل در فضای آرام این رودخانه و به دور از هیاهو و شلوغی بانکوک، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران است.

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این کشتی شامگاه از لنگرگاه ریورسیتی River City حرکت کرده و پس از صرف شام در نور شمع و همراه با مناظر زیبا، از زیر پل رامای هشتم دور زده و به لنگرگاه بازمی گردد. منوی شام هم شامل غذاهای دریایی، غذاهای دریایی، غذاهای سنتی با ادویه معطر تایلندی و غذاهای بین المللی است که به صورت سلف سرویس بوده و می توانید بر اساس ذائقه تان غذای باب میل خود را انتخاب کنید.


غذاهای با طعم متفاوت

غذاهای تایلندی به دلیل شکل نه چندان جالب شان برای ما ایرانی ها عجیب و غریب هستند و زیاد دلچسب مان نیست ولی پیشنهاد می کنیم در سفر به این کشور برای یک بار هم که شده غذاهای تایلندی را تست کنید و تجربه ای جدید از طعم غذاهای مردمان این سرزمین داشته باشید. باور کنید غذا فقط قیمه و قورمه سبزی نیست.

طعم متفاوت غذا را می توان در تایلند تجربه کرد. غذاهای تایلندی به خاطر ادویه های مخصوص این کشور بسیار متفاوت به نظر می رسند.

تایلندی ها غذاهای متنوع و مختلفی دارند که انواع غذاهای حلال هم شامل غذاهای شان می شود مانند سبزی، گوشت و کباب ترکی حلال. غذاهای تایلند به دلیل قرار گرفتن این کشور در میان چین و هند، آمیزه ای از غذاهای این دو کشور است. غذا در تایلند وعده مشخصی ندارد و برخی از موادی که در آشپزی تایلند بسیار رایج هستند عبارتند از سیر، فلفل، برگ، لیمو، شیر نارگیل، تمر هندی، زنجبیل، فلفل سیاه، ریحان، زردچوبه، زیره سبز، آب لیمو و سس ماهی.

غذای اصلی تایلند، برنج به ویژه برنج سفید است که تقریبا در همه وعده های غذایی استفاده می شود. رشته، کاری و نیز ماهی و میگو در غذاهای این کشور به وفور یافت می شود. دلیل آن نیز وجود خلیج تایلند و همچنین رودخانه های بسیار است که وابستگی غذاهای تایلندی را به موجودات و گیاهان دریایی نشان می دهد.

آشپزی سنتی تایلند معمولا به شکل آب پز، کباب کردن یا پختن بوده اما در طول سال ها با تاثیر از چینی ها، سرخ کردن و تفت دادن هم وارد آن شده است. فلفل را هم پرتغالی هایی که رد قرن هفدهم از آمریکای جنوبی به تایلند آمدند، با خود به همراه آوردند.

در تایلند غذا یکباره و با هم سرو می شود. غذای مناسب تایلندی شامل سوپ، خوراک کاری با ادویه یا سالادی ادویه دار، سس همراه یا ماهی و سبزیجات می شود اما اگر سوپ ادویه دار باشد، غذایی بدون ادویه را جایگزین کاری می کنند، زیرا باید هارمونی طعم و ترکیب در هر غذا و همچنین میان تمام غذاها با هم وجود داشته باشد. در کنار این غذاها معمولا سالادی تند و چندین سس مختلف برای انواع این غذاها و نیز دسری شیرین یا میوه های تازه وجود دارد.

تام یام گونگ

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا را توریست ها، به عنوان بوی تایلند می شناسند. برای کسانی که تایلند رفته اند بانکوک بوی خاصی می دهد. آشپز با استفاده ۹از گیاهان معطر فراوان و موسیر و فلفل چیلی و میگو و سس ماهی و قارچ، این غذا رو طبخ کرده و به مشتریان خود ارائه می دهد. البته مقدار ادویه جات همیشه سلیقه ای است.


پد تایلندی

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا که از رشته «نودل» و سویا و جوانه لوبیا و پیاز و سس ماهی و شکر و فلفل قرمز و بادام زمینی و با یک نوع گوشت مثل میگو یا مرغ و ... ارائه می شود، غذای فوق العاده معروفی است. این غذا مثل یک کارت ویزیت برای معرفی نوع غذا به دنیا می ماند.


برنج سرخ شده

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

برنج سرخ شده یکی از غذاهای قدیمی است که در تایلند طبخ می شده. این غذا که از برنج و میگو و مرغ و گوشت و تخم مرغ و پیاز و سیر و گوجه فرنگی و سبزیجات و سس فلفل تند، تهیه می شود، یکی از غذاهای مورد توجه توریست ها هم هست.»


سوم تام

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا که پایه اصلی آن را میوه ای به نام پاپایا تشکیل می دهد، زمانی فقط در شمال شرق تایلند طبخ می شده ولی الان در سراسر تایلند با یکسری تغییرات کوچک در مقدار ادویه ها به مردم ارائه می شود. این غذا با استفاده از میوه خرد شده پاپایا و مرغ و برنج و گوجه فرنگی به همراه ادویه جات پخته می شود و طعمی ترش و شیرین دارد.


ماسامان کاری

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا که برگرفته از کلمه مسلمان در فرهنگ تایلندی است، از شیره نارگیل و سیب زمینی و بادام زمینی بو داده و شکر و دارچین و تمر هندی و گوشت (مرغ یا گاو) تهیه می شود. معمولا این غذا به همراه برنج میل می شود.


تام خا گای

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

پرطراوت ترین سوپ جهان عنوانی برزانده تام خا گای است که از مرغ آب پز شده و زنجفیل و شیره نارگیل و ادویه جات تهیه می شود.


مرغ و بادام زمینی

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

بادام زمینی بود داده و سس شیرین سویا و عسل و سیر و فلفل چیلی و مرغ و ادویه جات، مواد تشکیل دهنده این غذا است. این غذا که در بین تایلندی ها به غذایی برای تقویت قوای جسمی و روحی معروف است، بسیار در بین تایلندی ها طبخ و مصرف می شود.


سوپ رشته

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

یکی از غذاهایی که فوق العاده سریع آماده می شود، این نوع سوپ است که با رشته ماکارونی (نودل) به همراه گوشتی مثل گوشت گاو و مرغ و اردک و غذاهای دریایی... به همراه سبزیجات معطر پخته می شود.


سوپ مرغ و کاری سبز

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا که ترکیبی از پودر کاری سبز تند و شیره نارگیل و مرغ است، شاید شما را به یاد غذاهای هندی نیز بیندازد ولی غذایی خوشمزه و مقوی است.


مرغ و برنج

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

این غذا تقریبا در همه جای تایلند به وفور پیدا می شود و طرفداران زیادی در بین تایلندی ها و توریست ها دارد. این غذا که از برنج و مرغ آب پز شده تهیه و به همراه سس تند و شیرین و سوپ مرغا در رستوران ها ارائه می شود، به دلیل دارا بودن مقدار زیاد کلسترول و خوشمزه بودن، در فهرست پرطرفدارها جای گرفته است.


یک کباب خوشمزه

طعم متفاوتِ غذا در تایلند

کباب سینه مرغ ساتای یا چیکن ساتای یک غذای تایلندی بوده که در نوع خود بسیار لذیذ است. این کباب را می توان در کنار آنانس کبابی سرو کرد که به نام Chicken Satay Pineapple هم می گویند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج