از این اشتباهات هنگام ارسال ایمیل بپرهیزید!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
لایکو_1
کتاب لند_1
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 1
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_3
لایکو_3
کتاب لند_4
لایکو_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
کتاب لند_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر استرکی_2
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۲۷۰۷۹۱
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
۶۶۳۸
به تازگی گوگل امکان انصراف از ارسال ایمیل را به سرویس‌های خود اضافه کرده است.
zoomit.ir - مجتبی دوچرخه ساز: به تازگی گوگل امکان انصراف از ارسال ایمیل را به سرویس‌های خود اضافه کرده است. با توجه به مشغله ی زیاد کاری و حجم زیاد کاری ممکن است گاهی اوقات شما دچار اشتباهاتی شوید، حتی اگر جزو دقیق ترین افراد باشید. در ادامه روش‌های برخورد با چنین اشتباهاتی را آموزش می‌دهیم.

در حقیقت برخی مسائل وجود دارد که حتی حرفه‌ای ها در حیطه ی کاری خودشان ( اگر بیشتر از یکبار در سال نباشد ) نیز مرتکب آن می‌شوند. بنابراین بیشتر از اینکه به خود درباره‌ی این اشتباهات استرس وارد کنید فقط  روش‌های ما را که در زیر نوشته شده است کامل مطالعه و اجرا  کنید.

4 اشتباه بزرگ و رایج به هنگام ارسال ایمیل و نحوه ی رفع این اشتباه‌ها

 اشتباه مهلک اول:‌ کلیک کردن دکمه‌ی ارسال قبل از اتمام ایمیل

تصورش سخت است که یک ایمیل نصف و نیمه، قبل از آماده شدن کامل به اشتباه ارسال شود و بتوان آرامش خود را حفظ کرد، به خصوص ایمیل هایی که قصد بازنگری آنرا به علت اشتباهات فراوان تایپی، علامت های نگارشی بیش از حد و جملات اضافه ای که باید حذف شوند، داریم.

ده دقیقه ی بعدی آن را صرف جست و جو در اینترنت برای یافتن برنامه ها و ابزارهایی جهت پیگیری دریافت و خوانده شدن ایمیل توسط فرد دریافت کننده نباشید، بجای آن به سرعت ایمیل اصلی را به اتمام برسانید (شما دیگر زمان طولانی در اختیار ندارید که باخیال راحت بتوانید دقایق زیادی را برای ویرایش آن صرف کنید) پس با نگاهی سریع و گذرا و اتمام هرچه سریعتر ایمیلتان در بالای ایمیل ارسالی متن زیر را ارسال کنید:

 به صورت سهوی قبل از تکمیل ایمیل، دکمه‌ی ارسال ایمیل را کلیک کرده‌ام، ضمن عذرخواهی  از جنابعالی، خواهشمندم ایمیل اولیه را نادیده بگیرید.

اشتباه مهلک دوم :‌ کلیک  کردن بر روی دکمه‌‌ی Reply to all به صورت سهوی

این اشتباه در دو حالت اتفاق خواهد افتاد: یک، شما یک موضوعی کاملا عادی و غیر محرمانه برای شخص مورد نظر را ارسال می‌کنید ولی این ایمیل نباید در دسترس هرشخصی قرار بگیرد. به طور مثال درخواست مرخصی یک هفته‌ای از رئیس خود در این دسته از اشتباه‌ها قرار می گیرد.

سناریوی دوم به این شکل می‌تواند باشد که  شما می‌خواهید از مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار هستید  انتقادی به یک شخص مشخصی داشته باشید یا نسبت به یکی از کارمندان انتقادهای تند و تیزی را به یک دوست صمیمی  ارسال کنید.

برای سناریو ی اول، این چنین سعی کنید:

دوستان ( گروهی که در آن Reply all کردید) سلام

  اوه --- قصد داشتم این ایمیل را برای (شخصی که قصد ارسال به آن را داشتید) ارسال کنم، از اینکه بیهوده فضای اینباکس شما را اشغال کردم عذرخواهی می کنم.

و برای سناریوی دوم:

    از اینکه ایمیل شما را بیهوده اشغال کرده‌ام متاسفم، با توجه به متن محدودی که در ایمیل ارسال می‌شود و قصد و هدفم در آن به صورت روشن بیان نشده است، مطمئن هستم که می‌تواند به صورت نادرستی تعبیر شود، بنابراین خواهشمندم آنرا نادیده بگیرید.

ارسال این ایمیل اول کار است و شما هنوز از این اشتباهتان خلاصی نیافته اید، این کار یک لغزش ساده و طبیعی نیست که به سادگی و با یک ایمیل پاک شود، شما باید به هرکسی که در ایمیل تاخته اید، شخصا به حضورش رفته یا از پای تلفن عذرخواهی خود را ابراز کنید، تاکید می‌کنم به هر مقدار که این کار برای شما سخت باشد، این کار را باید انجام دهید.

پس از این مرحله مقاله‌ی «چگونه اشتباه‌هات مهلک کاری خود را بدون اخراج از محل کار خود پاک کنیم» را به صورت قدم به قدم عمل کنید.

4 اشتباه بزرگ و رایج به هنگام ارسال ایمیل و نحوه ی رفع این اشتباه‌ها

 اشتباه مهلک سوم‌:‌ ایراد فاحش املایی داشته باشید

اکثر اشتباه‌های املایی نیاز به پیگیری‌های بعدی ندارند. اما همه‌ی ما با مواردی مواجه می‌شویم که نیاز به توضیح بیشتری را می‌طلبند. شاید این اشتباه باعث تغییر منظور شما شوند یا براحتی باعث شوند که شما شخصی بی‌ادب به نظر برسید.

بیشتر از آنکه امیدوار باشید مخاطب شما مسئله‌ی اشتباه تایپی شما را نادیده بگیرد به او بگویید:

 با عرض پوزش، منظور من « کلمه یا کلمات صحیح را در اینجا بنویسید » بود که بخاطر اشتباه‌ تایپی به شکل قبلی ارسال شد.

اشتباه مهلک چهارم‌‌ :  به فرد اشتباهی ایمیلتان را ارسال کنید

این اشتباه مجددا در دو حالت مختلف رخ می‌دهد. چه شما یک پیغام مرتبط با کار را به همکار شماره یک ارسال کنید بجای آنکه مطلب را به همکار شماره ۲ ارسال کنید و یا شما یک داده‌ی حساس داخل شرکت را به اشتباه به فردی خارج از سازمان ارسال کنید. عکس العمل های متفاوتی را با توجه به نوع اشتباه باید بلافاصله داشته باشید.

برای سناریو اول:

با عرض پوزش، این ایمیل برای شخص دیگری نوشته شده است. می‌دانم که پیام‌های زیادی را هرروزه دریافت می‌کنید، براحتی می توانید این ایمیل را نادیده گرفته و آنرا پاک کنید.

البته سناریو‌ی دوم به کلی بسیار با اهمیت‌تر از سناریو دوم است و قبل از اینکه با گیرنده‌ی ایمیل اشتباهی در ارتباط باشید از مقدار اهمیت و حساسیت اطلاعات نشت شده توسط شما مطلع شوید و موضوع را حتما با رییس خود در میان بگذارید و سپس طبق دستورالعملی که مقام بالایی به شما اعلام می‌کند از فردی که ایمیلتان را دریافت کرده عذرخواهی کرده و به صورت محترمانه از وی بخواهید که آن پیام را پاک کند.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
بهمن پور_داخلی3
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
ایرانیان- فوتر موبایل222
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
تدبیرکالا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
آیلین_فوتر بلفارو