۲۷۳۴۸۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بدهی بابک زنجانی: ۱۲ هزار میلیارد تومان

وکیل مدافع شرکت نفتی HK گفت که با احتساب خسارت‌ها و مواردی که در حین رسیدگی به پرونده متهمان نفتی مشخص می‌شود، بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت، احتمالاً به ۳ میلیارد یورو می‌رسد. بدهی او هم اکنون ۲.۹ میلیارد یورو است.

خبرگزاری تسنیم: وکیل مدافع شرکت نفتی HK گفت که با احتساب خسارت‌ها و مواردی که در حین رسیدگی به پرونده متهمان نفتی مشخص می‌شود، بدهی بابک زنجانی به شرکت نفت، احتمالاً به ۳ میلیارد یورو می‌رسد. بدهی او هم اکنون ۲.۹ میلیارد یورو است.

غلامرضا صادقي‌قهاره در پاسخ به اين سئوال که آيا بابک زنجاني ادعاي خود مبني بر صدور ضمانتنامه بانکي به ذي‌نفعي شرکت نفت را عملي کرده است يا خير گفت: هنوز چيزي صادر نشده است البته ما همچنان اميدواريم که يکي از وعده‌هاي وي به نتيجه برسد.

وکيل مدافع شرکت HK در پاسخ به اين سئوال که گفته‌ مي‌شود نهادهاي ذي‌ربط نتوانستند پولي که زنجاني از بانک مرکزي گرفته را رديابي کنند افزود: پول‌ها پيش خودش است. مطالبات‌ ما از زنجاني دو بخش است؛ يک بخش مربوط به باقي مانده يک ميليارد و ۴۲۷ ميليون يورو و بخش ديگر نيز مربوط به محموله‌هاي نفتي است.

وي ادامه داد: محموله‌هاي نفتي ابتدا حدود دو ميليارد يورو بود اما ميعانات گازي از آن کسر و به حدود يک و نيم ميليارد يورو رسيد که با باقي مانده پول بانک مرکزي، جمعاً دو ميليارد و ۶۶ ميليون يورو شد البته اکنون اين رقم به ۲.۹ ميليارد يورو رسيده است.

صادقي قهاره اضافه کرد: يک مقداري از پول‌ها رديابي شده و آن‌ها که به صورت بانکي جابجا شده و خريدهايي که صورت گرفته، مشخص است.

به گفته وکيل مدافع شرکت HK، بدهي بابک زنجاني به شرکت نفت با احتساب خسارت‌ها و مواردي که در خلال رسيدگي به پرونده مشخص مي‌شود، احتمالاً به ۳ ميليارد يورو هم مي‌رسد.

صادقي قهاره در پاسخ به اين سئوال که طبق استناد وکيل مدافع زنجاني به اظهارات س.ج و ک.د مسئول وقت شرکت HK و خزنه‌دار شرکت نيکو، زنجاني تقصير زيادي در اين ماجرا نداشته است، گفت: اولا در پرونده شهود زيادي وجود دارد و بازپرس از حدود ۲۰۰ نفر در اين پرونده، تحقيق کرده است.

وکيل مدافع شرکت HK افزود: آقاي کوهپايه‌زاده در دفاعيات خود فقط به اظهارات اين دو نفر اکتفا کرده است در حالي که بايد مجموع شهادت‌ها و گواهي‌هايي که در پرونده است، مورد سنجش قرار گيرد نه فقط اظهارات دو نفر.

صادقي قهاره گفت: ثانياً بازجويي‌هايي که از س.ج و ک.د صورت گرفته و امروز اظهارات‌شان مورد استناد وکيل زنجاني قرار مي‌گيرد، بازجويي‌هاي اوليه است. شرکت نفت تا مدت‌ها به زنجاني خوش‌بين بود و مي‌گفت او مي‌خواهد پول را بدهد اما نمي‌تواند.

وکيل مدافع شرکت HK ادامه داد: در مراحلي مسئولان شرکت نفت به اين نتيجه رسيدند که زنجاني پول را در جاي ديگري خرج کرده و چيزهايي هم که مثل ضمانتنامه مؤسسه توسعه يا بانک مسکن درست مي‌کند، دلالت بر حقه‌بازي‌هاي اوست. آقايان س.ج و ک.د در تحقيقات بعدي خودشان مشخصاً اعلام مي‌کنند که فريب او را خورديم و فکر مي‌کرديم آدم صاف و صادقي است.

وي گفت: از دادگاه هم خواستيم که آقاي س.ج به جلسه دادگاه دعوت شود و بگويد زنجاني امروز، همان آدمي است که خود را منجي، صادق و دلسوز نشان مي‌داد؟ امروز تصور اينها از زنجاني از زمين تا آسمان تفاوت کرده است.

صادقي قهاره ادامه داد: ثالثاً آقاي س.ج و ک. د در آن زمان در اين پرونده به عنوان متهم مطرح بودند و آقاي س. ج مدت‌ها بازداشت بود. وقتي خودشان متهم بودند سعي مي‌کردند قضيه را طوري عادي جلوه بدهند که از عنوان اتهامي خودشان نيز کاسته شود و به همين خاطر، قضيه را در قالب مراوده مالي عادي نشان مي‌دادند تا بار خود را نيز سبک‌تر کنند.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا اين افراد هنوز هم متهم هستند يا خير گفت: در بازپرسي هنوز منع تعقيب صادر نشده و بازپرس پرونده را نگه داشته است. آقاي س.ج را ۱۰۰ درصد مي‌دانم اما آقاي ک.د را ترديد دارم.

وکيل مدافع شرکت نفت در خصوص پيشنهاد زنجاني براي برگزاري ويدئو کنفرانس با شيخ اماراتي نيز گفت: همه اينها داستان است و بيشتر به شوخي مي‌ماند. اين فرد يک تئوري‌پردازي است که هر هفته تئوري و سناريوي جديدي مطرح مي‌کند.

صادقي قهاره گفت: ۳۰ الي ۴۰ سال قاضي بودم و ۱۰ الي ۱۲ است که وکيل هستم. تا حالا در هيچ دادگاهي نديدم، اينگونه تريبون آزاد در اختيار يک متهم قرار گيرد و هر چه دلش مي‌خواهد اعم از راست يا دروغ سر هم کند و بگويد و حتي به کسان ديگر هم اهانت کند و متأسفانه رسانه‌ها نيز طبق وظيفه خود اخبار دادگاه را منعکس مي‌کنند. زنجاني از اين موقعيت استفاده کرده و هر چه دلش خواسته گفته و همه هم چاپ و منتشر شده است. در هيچ دادگاهي نديدم چنين تريبون آزادي در اختيار يک متهم قرار گيرد. وقتي دادگاه علني مي‌شود بايد يک چيزهايي را حفظ کرد اما هيچ کس از اهانت زنجاني مصون نمانده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج