۲۷۵۸۱۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش آیت‌الله هاشمی به اظهارات ترامپ

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن محکوم کردن اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهور‌ي‌خواه آمريکا مبني بر عدم اجازه ورود به مسلمانان به اين کشور، اين‌گونه اظهارات را غير منطقي و غيرعقلاني توصيف کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن محکوم کردن اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهور‌ي‌خواه آمريکا مبني بر عدم اجازه ورود به مسلمانان به اين کشور، اين‌گونه اظهارات را غير منطقي و غيرعقلاني توصيف کرد.

آيت‌الله اکبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، صبح امروز در ديدار اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون هندبال، با تبريک فرا رسيدن ماه ربيع‌الاول و گراميداشت تقارن تولد حضرت محمد(ص) و ميلاد مسيح، اظهار داشت: بايد از اين اتفاق مبارک به منظور افزايش وحدت بين پيروان همه اديان الهي، به ويژه مسلمانان و مسيحيان استفاده کرد.

وي با اشاره به روايتي که از پيامبر اسلام(ص) درباره بشارت تمام شدن ماه صفر در منابع و ماخذ اسلامي آمده، افزود: اگر چه ماه صفر ماهي است که پيامبر رحمت از ميان مردم مي‌روند، اما به پايان آن و آغاز ربيع الاول بشارت داده‌اند د که اين مسئله‌ مهمي براي مسلمانان در همه ادوار و اعصار است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با آرزوي آغاز دوره‌ جديدي براي مسلمانان در ربيع‌الاول، به شرايط ايران و روابط با ديگر کشورها در پسا برجام اشاره کرد و گفت: ميلاد دو پيامبر اولو‌العزم رحماني يعني حضرت محمد(ص) و حضرت عيسي(ع) فرصت مناسبي براي حل مسايل اختلافي در فضاي منطق و استدلال است.

هاشمي رفسنجاني با محکوم کردن اظهارات زشت دونالد ترامپ، نامزد انتخابات حزب جمهور‌ي‌خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا مبني بر عدم اجازه ورود به مسلمانان به اين کشور، اين‌گونه اظهارات را غير منطقي و غيرعقلاني توصيف کرد و افزود: اين اتفاق در وهله‌ نخست براي دولتمردان آمريکا، زيان‌بار است که البته کاخ سفيد اين اظهارنظر را سريعاً محکوم و کاملاً مغاير با ارزش‌هاي آمريکا دانسته است.

وي با اشاره به حضور مسيحيان در بيش از ۶۰ کشور اسلامي، بر زندگي مسالمت آميز پيروان همه اديان تأکيد کرد و گفت: همه‌ پيامبران الهي و به طريق اولي پيامبر اسلام، بر مهرباني انسان‌ها نسبت به يکديگر توصيه‌هاي فراواني دارند و سخنان اختلاف برانگيز، برخاسته از تعصب‌هاي جاهلي است که متأسفانه در اسلام هم بعضي از گرو‌ه‌هاي تندرو، کارهاي خشن افراطي مي‌کنند که نمونه‌هاي آن را اين روزها در اقدامات طالبان، داعش، القاعده، بوکوحرام و ... مي‌بينيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تأسف از تأثيرات منفي تفکرات افراطي در ميان جوانان، احساسات پوچ را براي هر انساني در ابعاد زندگي فردي و اجتماعي خطرناک دانست و ادامه داد: بايد عوامل جدي نشاط آور جامعه را تقويت کنيم که يکي از بهترين عوامل آن، ورزش است.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به نگاه‌ دانشگاهيان درخصوص تأثيرات منفي انسداد سياسي براي گسترش فسادهاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، يادآور شد: جامعه مرکب از عوامل متعدد تأثيرگذار بر همديگر است که بايد نگاهي هم زمان به همه‌ي آنها داشت تا جامعه پويايي و نشاط خويش را حفظ کند.

وي دوري افراد به خصوص جوانان از معارف اسلامي را زمينه‌ساز گرفتاري و آلودگي به انواع انحرافات دانست و اظهار داشت: پوچي که بدترين و خطرناک‌ترين حالت ممکن است، بر اثر دوري از اخلاقيات و معارف الهي در انسان‌ها به وجود مي‌آيد که اگر کشوري به پوچي جوانان برسد، به سقوط ارزش‌هاي آن جامعه نزديک مي‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن برخي از عوامل تأثيرگذار در نا اميدي جوانان در جامعه، اظهار داشت: جواناني که در عصر انفجار اطلاعات به سر مي‌برند، اگر راه اظهارنظر بر آنها بسته شود، خيلي زود دل زده و نا اميد مي‌شوند.

هاشمي رفسنجاني با بيان اين جمله که «جواني که با ورزش سروکار دارد، هميشه شاداب و سرزنده است»، گفت: ورزش در تاريخ بشريت، پادزهري براي حالت خمودگي جسمي و روحي انسان‌ها بوده و هيچ منکري در دنيا ندارد.

وي توجه به ورزش خانم‌ها را يکي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي توصيف کرد و با ابراز تأسف از ظلم تاريخي در حق نصف جمعيت جامعه، تأکيد کرد: نياز زنان به ورزش به خاطر شرايط جسمي آنان، اگر بيشتر از مردان نباشد، کمتر نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام حفظ موازين اسلامي توسط بانوان در ورزش را باعث افزايش آبروي مسلمانان در جوامع بين‌المللي دانست و گفت: خانم‌هاي ورزشکار به خاطر روحيات شادابي که دارند، علاوه بر آثار ملي و بين‌المللي، تأثيرات شگرفي نيز در خانواده‌ها و جامعه مي‌گذارند.

هاشمي رفسنجاني با توصيف جوانان بي جنب و جوش به آب راکد، گفت: آب و جواني که هر دو مظهر نشاط و زلالي هستند، اگر ايستايي داشته باشند و تحرک نداشته باشند، مرداب مي‌شوند.

وي با توصيه مسئولان کشور به گسترش برنامه‌هاي ورزشي گفت: شکست و پيروزي در ميادين ورزشي سازنده است، چون ادامه هر شکست، تلاش بيشتر براي بُرد در آينده است و پيروزي نيز روحيات انسان را تقويت مي‌کند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري خاطرات خويش در ايام جواني در حوزه علميه قم و ابراز نارضايتي از عدم توجه طلبه‌هاي آن زمان به ورزش، يادآور شد: گروهي از طلبه‌ها که اتفاقاً بعدها اکثر آنها از بزرگان سياست و فرهنگ شدند، با يک توپ و تور در بيابان‌‌هاي اطراف قم به ورزش واليبال مي‌پرداختيم که تأثيرات فراواني نيز در تقويت روحي جمعي ما داشت.

هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر توجه به ورزش، به عنوان يکي از نواقص زندگي ماشيني عصر حاضر، اظهار داشت: يکي از کارهاي خوب مسئولان کشور، توجه کافي به ورزش است و بايد برنامه‌ نوسازي ورزشي را براي شرايط پس از برجام نيز جدي بگيريم.

وي با تأکيد بر نقش ورزش در جسم و روح دانش‌آموزان، تأکيد کرد: بايد مدارس کوچک و بزرگ مخصوصاً در کلان شهرها که زندگي بيشتر ماشيني شده، جايي براي ورزش دانش آموزان داشته باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز رضايت از عملکرد ورزشکاران و مسئولان ورزش هندبال کشور، پيروزي‌هاي اخير آنان در مسابقات رسمي قطر را ستود و گفت: براي افزايش علاقه‌ نوجوانان و جوانان به اين ورزش بايد به اخبار ورزشي، برنامه‌هاي فدراسيون هندبال آورده شود و با خبرهاي مثبت جوانان را براي روي آوردن بيشتر به اين ورزش تشويق کنند.

هاشمي رفسنجاني حضور چند جوان ايراني در باشگاه‌‌ها و ليگ‌هاي معتبر جهاني را نشانه‌ي استعدادهاي بالاي آنان دانست و تأکيد کرد: اگر زيرساخت‌هاي ورزش بهتر و بيشتر فراهم شود، شاهد گسترش کمي و کيفي اين ورزش در سراسر کشور و ورزشکاران اين رشته در مسابقات جهاني خواهيم بود.

وي توسعه ورزش را يکي از برنامه‌هاي دانشگاه آزاد خواند و با اشاره به موفقيت‌هاي تيم‌هاي باشگاهي اين دانشگاه در رشته‌هاي مختلف، گفت: همکاري دانشگاه آزاد و فدراسيون هندبال مي‌تواند فصل تازه‌اي از همکاري‌هاي دو مرکزي باشد که سرشار از جوانان هستند.

در ابتداي اين ديدار، سيدابوالحسن(فخر) مهدوي رئيس و صالحي اميري، مرتضي بانک و حجت‌الاسلام زم، به عنوان اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون هندبال کشور، ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين فدراسيون، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص نقش ورزش در تقويت نشاط اجتماعي، ارتباط هنر و ورزش، کاهش تصدي‌گري‌هاي دولت و افزايش حضور مردم در گسترش ورزش در کشور پرداختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با سلام جناب اقای هاشمی با عرض معذرت اینحقیر تمام گرفتاری مسلمانان را فقط به همین حرفهای غیر منطق وعقلی میدانم جناب اقای هاشمی نباید ما مسلمانان از صحبتهای اقای ترامپ ناراحت شویم عیب بزرگ ما مسلمانان در همین است ایا تمام ترورها وجنگها وکشتارها ما مسلمانان هستیم یا نه چرا باید ما مسلمانان حقیقت را باید غیر واقعیت بدانیم ایا جز اسرائیلایان انهم فقط با مردم فلسطین درگیرند ما مسلمانان همگی رابطه خودرا با اسرائیل راضی به قطع کردن نیستیم وای بر ما مسلمانان که تمام جهان را نا امن حتی رحم به خودمان نمیکنیم ایا اقای ترامپ حرف بیحساب زدند جناب اقای هاشمی بیائیم ما مسلمانان درست شویم وبیائیم به حقیقت احترام بگذاریم وسلام محمد مهدی

    • علی

      این آقای ترامپ فکر کنم همان سگی است که در دیدار کری از اسرایل با نتانیاهو بازی می کرد

    • بدون نام

      نمی دانستیم فهمیدیم.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج