اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۰۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

راه اندازی موتور جستجوی ملی تا آخر سال

پس از راه اندازی ایمیل ملی و اجبار برخی سازمان ها و بانک ها به استفاده از آن، مسئولین وزارت ارتباطات از راه اندازی موتور جست و جوی ملی تا آخر سال خبر داده اند.

راه اندازی موتور جستجوی ملی تا آخر سال

هفت صبح: پس از راه اندازی ایمیل ملی و اجبار برخی سازمان ها و بانک ها به استفاده از آن، مسئولین وزارت ارتباطات از راه اندازی موتور جست و جوی ملی تا آخر سال خبر داده اند.

اقدامی که مطمئنا تا زمان تاسیس و راه اندازی آن، سوال های زیادی را از نظر نحوه کارکرد آن در ذهن کاربران ایجاد خواهد کرد. اتفاقی که در مورد مشابهی برای کاربران ایمیل ملی هم ایجاد شده و سبب شد تا برخی متخصصان و نخبگان دانشگاهی عرصه فناوری اطلاعات در روز شنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به وضعیت سرویس های ایمیل ملی سوال هایی را مطرح کنند.

راه اندازی موتور جستجوی ملی تا آخر سال

ماجرا چیست ؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد و آغاز به کار موتور جست و جوگر بومی تا پایان امسال خبر داده و اعلام کرده این موتور جست و جو قابلیت ارائه خدمات ارزش افزوده ای همچون بازی های رایانه ای و سرویسی مانند «گوگل ارث» را نیز خواهد داشت.

آنگونه که خبرگزاری گزارش کرده علی حکیم جوادی با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی موتور جست و جوی ملی در کشور از اتمام فاز اجرایی پروژه در بخش فنی و نرم افزاری خبر داد و اظهار داشت: موتور جست و جوی بومی که پیش بینی می شود تا پایان سال راه اندازی و در اختیار کاربران قرار گیرد، مشکلی به لحاظ فنی و نرم افزاری نداشته و هم اکنون مراحل پایانی راه اندازی را می گذراند اما محدودیت هایی از لحاظ سخت افزاری وجود دارد که زمان راه اندازی این پروژه را اندکی با تاخیر روبرو کرده است.

به اعتقاد این مقام مسئول با راه اندازی موتور جست و جوگر بومی، بازار کسب و کار ایمیل های بومی نیز رونق خواهد گرفت و قرار است در کنار موتور جست و جوگر بومی سرویس های ارزش افزوده ای مانند بازی های رایانه ای و موضوعاتی مشابه سرویس «گوگل ارث» را نیز در اختیار کاربران قرار دهند.

سرویس موتور جست و جوی ملی که تا پایان سال رونمایی می شود هم اکنون توسط یک شرکت بخش خصوصی در حال انجام و در مرحله تدارک تامین تجهیزات است و به موازات آن نیز تعدادی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در حال راه اندازی یک موتور جست و جوگر هستند که در صورت اتمام، آغاز به کار این موتور جست و جو را نیز امسال خواهیم داشت.

آمارها چه می گویند؟

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده به دلیل نبود موتور جست و جوگر جامع و کارآمد ایرانی در کشور، کاربران ایرانی روزانه به طور میانگین پنج بار در گوگل جستجو می کنند و میانگین سالانه تعداد دفعات جست و جو در گوگل توسط کاربران ایرانی یک هزار و ۸۲۵ بار اعلام شده است.

کل سود موتور جست و جوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جست و جو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان - که البته با قیمت دلار ۱۶۰۰ تومانی - تخمین زده شده است. در این بررسی ها مشخص شده که ۴۰ درصدکلیک کاربران ایرانی روی لینک های تبلیغاتی ظاهر شده در نتایج جست و جو است و ۷/۳ بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال روی لینک های تبلیغاتی کلیک می کنند.

بر این اساس میانگین درآمد گوگل به ازای هر کلیک بر لینک های تبلیغاتی ۱/۰۴ دلار و میانگین درآمد سالانه گوگل از هر کاربر ۷/۳ دلار است و در مجموع این موتور جست و جو از کاربران ایرانی طی یک سال ۲۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

یک نامه، چند سوال

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از متخصصان و نخبگان دانشگاهی عرصه فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه ای نسبت به وضعیت سرویس های ایمیل موسوم به ملی هشدار دادند. در این اطلاعیه گفته شده بود اگرچه در ضرورت راه اندازی سرویس های ایمیل داخلی تردیدی برای متخصصان وجود ندارد، اما دستور جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر الزامی بودن استفاده از سه سرویس پست الکترونیک معرفی شده که قطعا نه شایسته عنوان ملی هستند و نه حتی می توان آنها را تولید داخلی محسوب کرد، بسیار نگران کننده و سوال برانگیز است.

این کارشناسان در بخشی از نامه خود عنوان کرده بودند بهتر است توضیح داده شود که بر اساس کدام معیارهای فنی، صلاحیت سرویس های دولتی iran.ir.post.ir و chmail.ir (چاپار) بررسی و تائید شده است تا این شائبه در اذهان به وجود نیاید که برخی با علم و آگاهی به مشکلات متعدد کاربری و امنیتی و عدم قابلیت توسعه پذیری این سه سرویس، اصرار دارند دستاوردهای ناقص و فاقد کیفیت خود را با استفاده از تبلیغات سرسام آور و بخشنامه های الزام آور به کاربران ایرانی تحمیل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج