adexo3
۱۴۲۰۷۸۷
۱ نظر
۲۳۷۴
۱ نظر
۲۳۷۴
پ

طرز تهیه میان‌وعده خوشمزه برای عاشقان بادمجان

بادمجان سوخاری یکی از انواع خوشمزه سوخاری‌ها است که طعم بسیار لذیذی دارد و می‌توانید آن را در کنار سایر سوخاری‌ها مانند مرغ و پیاز سوخاری تهیه کنید.

فرارو: بادمجان سوخاری یکی از انواع خوشمزه سوخاری‌ها است که طعم بسیار لذیذی دارد و می‌توانید آن را در کنار سایر سوخاری‌ها مانند مرغ و پیاز سوخاری تهیه کنید.

سوخاری‌ها غذا‌های خوشمزه و پرطرفداری‌اند که امروز بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این غذا‌ها در عین حال که بسیار خوشمزه هستند، طرز تهیه ساده‌ای دارند و مواد اولیه آن هم معمولاً در دسترس است؛ بنابراین در مواقعی که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید و در عین حال می‌خواهید غذای خوشمزه‌ای تهیه کنید، گزینه مناسبی هستند. این غذا‌ها در مقایسه با بسیاری از غذا‌های دیگر نسبتاً کم هزینه‌اند؛ بنابراین برای تولد و مهمانی‌های عصرانه مناسب هستند.

طرز تهیه میان‌وعده خوشمزه برای عاشقان بادمجان

سوخاری‌ها در دسته غذا‌های بین‌المللی قرار می‌گیرند و در منوی رستوران‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند. پیاز سوخاری، سیب زمینی سرخ شده، مرغ سوخاری و قارچ سوخاری ترکیب فوق‌العاده‌ای را با هم تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است اگر تصمیم دارید در رستوران غذا میل کنید، سوخاری‌ها نسبت به فست فود‌های دیگر سالم‌تر هستند و برای کسانی است که معذوریت مصرف یک سری از غذا‌ها را دارند، گزینه مناسبی هستند. اگر بشنوید که بادمجان هم در دنیای سوخاری‌ها جای خودش را باز کرده، حتما شگفت‌زده می‌شوید. افراد دو دسته هستند یا عاشق بادمجان‌اند و یا از بادمجان متنفرند. اگر جزء دسته اول هستید، حتما در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روشی آسان در منزل یک بشقاب بادمجان سوخاری خوشمزه تهیه کنیم.

مواد لازم

بادمجان دلمه‌ای: ۳ عدد

تخم مرغ: ۳ عدد

ماست: ۱ فنجان

سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری

آرد سوخاری: ۲ لیوان

نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و پاپریکا: به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

طرز تهیه

طرز تهیه میان‌وعده خوشمزه برای عاشقان بادمجان

برای درست کردن این بادمجان سوخاری خوشمزه ابتدا بادمجان‌ها را پوست کنید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. سعی کنید ورقه‌ها کلفت باشند، به طوری که هر بادمجان دلمه دو یا سه ورق شود. حالا از سر بادمجان به سمت پایین با چاقو سه برش طولی ایجاد کنید، طوری که برش‌ها از ابتدای بادمجان جدا نشود. بادمجان‌های برش خورده را داخل قابلمه بریزید و حدود دو تا سه قاشق غذاخوری نمک روی آن‌ها بپاشید و قابلمه را تا جایی که روی بادمجان‌ها را بگیرد، از آب پر کنید. حالا قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید و بادمجان‌ها حدود ۵ دقیقه بجوشد، سپس آبکش کنید.

برای سوخاری کردن بادمجان ابتدا تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه بشکنید و ماست و سس خردل را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در مرحله بعد آرد سوخاری، نشاسته ذرت، فلفل و پاپریکا را داخل یک ظرف دیگر بریزید و با قاشق هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. روغن را داخل یک قابلمه یا ماهی تابه گود بریزید و روی اجاق گاز بگذارید تا حسابی داغ شود. حالا بادمجان‌ها را یکی یکی ابتدا داخل مخلوط تخم مرغ فرو کنید، سپس داخل مخلوط آرد سوخاری بغلتانید و درنهایت داخل روغن داغ سرخ کنید. بادمجان‌های سرخ شده را روی کاغذ مخصوص جذب روغن بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود. در این مرحله بادمجان سوخاری خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با هر نوع سسی که دوست دارید میل کنید، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است.

۲ ـ نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت همچنین بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می‌شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر‌ها و غذا‌ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی‌توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می‌توانید در بسته‌بندی‌های بهداشتی از فروشگاه‌های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

۳ ـ برای سرخ کردن بادمجان‌های سوخاری حتما به اندازه‌ای روغن داخل ماهی تابه بریزید که بادمجان داخل روغن حالت غوطه‌ور داشته باشد. برای سرخ کردن هر نوع سوخاری بهتر است از ماهی تابه یا قابلمه گود استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سازمان استاندارد خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج