۲۸۴۶۶۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کاخ سفید: ایران قابل مقایسه با کره نیست

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: در موضوع اتمی، کره شمالی و ایران تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: در موضوع اتمی، کره شمالی و ایران تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

"جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری اظهار داشت: وضعیت کره شمالی با ایران کاملا متفاوت است؛ آنان در زمان دولت قبل به سلاح اتمی دست یافته بودند و "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا وضع فعلی را از رئیس جمهور پیشین به ارث برد. آنچه درباره ایرانی ها صدق می کند این است که آنان گام هایی را به شکلی قابل راستی آزمایی برداشته اند تا مشخص شود به سلاح اتمی دست نمی یابند. تحولاتی چشمگیر در اجرای برجام در طول تعطیلات صورت گرفته است که ایرانیان اعلام کردند ۲۵ هزار پوند اورانیوم غنی شده را از کشورشان خارج کرده اند، این مساله با الزمات آنان بر اساس توافقنامه بین المللی که مانع از رسیدن آنان به سلاح اتمی می شود، همخوانی دارد. این وضع را با کره شمالی که وقتی رئیس جمهور روی کار آمد، آنها به سلاح اتمی رسیده بودند، مقایسه کنید.

ارنست در ادامه گفت: در برخورد ما با ایرانیان که در مقایسه با کره شمالی، کشوری به مراتب بزرگتر با اقتصادی به مراتب پیشرفته تر بود و روابط گسترده تری با جهانیان داشت، موضوع عملی تر و دشوار تر بود و کار بیشتری را برای منزوی کردن ایران طلب می کرد. کار سختی بود که "هیلاری کلینتون،" وزیر امور خارجه پیشین، بخش هایی از این کار را انجام داد تا شرکای دیگر آمریکا را قانع کند تحریم هایی را علیه ایران وضع کنند و با وارد کردن این فشار به ایران، به آنها انگیزه ای دادیم تا به الزامات بین المللی خود پای بند باشند. این را نیز باید در نظر داشته باشیم که کره شمالی تنها کشوری است که در پانزده سال گذشته، آزمایش اتمی صورت داده است.

ارنست افزود: هرگونه اقدام برای آزمایش بمب اتمی مانند آنچه که کره شمالی صورت داد، اقدامی تحریک کننده و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل به شمار می آید. براساس گزارش های مربوط به همین آزمایش اتمی بود که آمریکا و ژاپن نشست شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شدند. این نشست تمام شده و قرار است اقداماتی بیشتر ضد کره شمالی در رابطه با نقض الزامات بین المللی این کشور در نظر گرفته شود. موضوعی که در میان است، کره شمالی همچنان منزوی ترین کشور دنیاست و انزوای آنان با ادامه اقدامات فزاینده برای اقدامات تحریک کننده بیشتر نیز می شود.

وی ادامه داد: این مساله نه فقط شامل آزمایش بمب اتمی بلکه شامل برخی آزمایش های مربوط به موشک های بالستیک نیز می شود که در سالهای اخیر، توجهات را به خود جلب کرده است. کاری که آمریکا با رهبری اوباما توانسته است بکند این است که نه فقط باعث افزایش انزوای کره شمالی شده، بلکه توانسته است اتحاد جامعه جهانی را نیز مبنی بر اینکه کره شمالی می بایست به این اقدامات پایان بدهد، پای بند به شبه جزیره کره عاری از سلاح های اتمی باشد، تقویت کرده است.

وی درباره آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی گفت: تحلیل های اولیه که در بدو امر و بعد از انتشار گزارش های مربوطه صورت گرفت، با ادعای کره شمالی درباره آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی همخوانی ندارد. رویدادی در بیست و چهار ساعت گذشته رخ نداده است که دولت آمریکا را قانع کند ارزیابی ما را درباره توانمندی فنی و نظامی کره شمالی تغییر بدهد. این را نیز باید بیفزایم که ما به انجام کارهای ضروری برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره آزمایش اتمی که کره شمالی شب گذشته صورت داده است، ادامه می دهیم. تا کنون تحلیل های گسترده خصوصی در آمریکا و دیگر کشورها صورت گرفته است که شامل بدبینی های گسترده و قابل درکی درباره ادعاهای رژیم کره شمالی است.

ارنست افزود: شکی نیست که ما همچنان به دنبال کردن مساله و نظارت بر اوضاع با داده ها و اسناد قابل دسترس ادامه می دهیم ولی تحلیل های اولیه با ادعاهایی که کره شمالی درباره آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی مطرح کرده است، همخوانی ندارد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: شایان ذکر است که نه فقط متحدان ما در شرق آسیا مانند کره جنوبی و ژاپن این اقدام کره شمالی را رد می کنند؛ بلکه دیدگاه مشترک ما در کشورهایی مانند چین و روسیه نیز تکرار می شود، کشورهایی که دیدگاه های ما همواره با آنها یکسان نیست. بیانیه های تندی را نیز از سوی این کشورها می بینیم و این نشان می دهد که منافع آمریکا را می توان با تعاملات اصولی، متمرکز و قوی توسعه داد و این کاری است که ما همچنان به آن ادامه خواهیم داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج