۲۸۴۷۲۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

برگزیدگان «جشنواره عمار» اعلام شد

همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ضمن تقدیر از خانواده های مدافعین حرم، برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ضمن تقدیر از خانواده های مدافعین حرم، برگزیدگان این جشنواره در بخش های مختلف اعلام شد.

برگزیدگان ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب -۱۵ دی ماه- در سالن حجاب با حضور خانواده های شهدا و هنرمندان جشنواره اعلام شد که به شرح زیر است:

هیات داوران در بخش فیلم های داستانی کوتاه با اهدای لوح افتخار به فیلم "پستوی خالی" اثر داوود جلیلی به دو فیلم "تشویق" به کارگردانی مهدی امینی و "هوادار" به کارگردانی علی دلکاری دو فانوس متعلق به این بخش را اهدا کردند.

مهدی امینی در این بخش پس از دریافت جایزه اش خطاب به مسئولین گفت: حتی اگر رتبه ی اول را در مسائل نظامی داشته باشیم، ولی در مسائل فرهنگی غایب بمانیم، فایده ای ندارد.

هیات داوران در ادامه لوح افتخار فیلمنامه بخش فیلم نیمه بلند را به محمود عرفانی برای فیلم "نامه‌های سنگی" و لوح افتخار بازیگری زن را به سوگل طهماسبی برای بازی در فیلم "هنگامه" اهدا کردند.

همچنین در این بخش امیر داسارگر کارگردان فیلم "هنگامه" فانوس طلایی این بخش را دریافت کرد و حسین ریگی برای فیلم "جاده مرزی" جایزه ی ویژه ی این بخش را دریافت کرد.

در بخش فیلم های داستانی بلند، هیات داوران، لوح افتخار جشنواره را به دو فیلم "تا آمدن احمد" به کارگردانی صادق صادق دقیقی و "خاکستر و برف" به کارگردانی روح‌الله سهرابی اهدا کردند.

همچنین شیده یوسفی لوح افتخار بهترین بازیگری زن را برای بازی در فیلم "فرزانه" دریافت کرد. مهدی محمدی نویسنده و کارگردان این فیلم نیز لوح افتخار فیلمنامه نویسی بخش فیلم داستانی بلند را دریافت کرد.

هیات داوران در پایان فانوس بهترین فیلم داستانی بلند را به پروانه مرزبان، تهیه‌کننده ی فیلم "تا آمدن احمد" اهدا کردند.

در پایان این بخش هیات داوران فانوس ویژه ی این جشنواره را به فرج الله سلحشور به خاطر تلاش برای پرورش نیروهای انقلابی تقدیم کرد. که البته سلحشور به دلیل بیماری در سالن حضور نداشت.

در بخش انیمیشن (موشن گرافیک و موشن کمیک) هیات داوران ضمن تقدیر از "مدرسه تاریخ شفاهی" به کارگردانی مجید آسودگان، لوح تقدیر این بخش را به سه اثر "تحریم" به کارگردانی حامد پاشایی، half man به کارگردانی محمدعلی عسگری و "یادم تو را فراموش" به کارگردانی محمد ناصری فر اهدا کرد.

همچنین در این بخش دو فانوس به دو اثر "آنچه دادیم،آنچه گرفتیم" به کارگردانی محمدرضا رضاییان و شعیب حسینی و "پول در صدر اسلام" به کارگردانی سید حامد قاسمی و علی رهجو تقدیم گشت.

در ادامه ی بخش انیمیشن (پویانمایی) هیات داوران ضمن تقدیر از دو اثر "بنیان" به کارگردانی مهسا زینبی و revolution به کارگردانی ساجده و زهرا قدیری، لوح افتخار این بخش را به دو اثر "تولد یک رویا" به کارگردانی ایمان یوسفی و "نافرمانی" به کارگردانی محسن صالحی فرد اهدا کرد.

در پایان این بخش سه فانوس طلایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار به سه اثر برگزیده ی "بچرخ تا بچرخیم" به کارگردانی رسول آذرگون، "دم جنبونک ها" به کارگردانی محمد خیراندیش دولابی و "دو نفر بر یک مزار" به کارگردانی عبدلامیر سبیعی رسید.

در بخش بهترین برنامه های تلویزیونی نیز، هیات داوران ضمن تقدیر از سه برنامه ی "ثریا" به تهیه‌کنندگی محسن مقصودی، "مهربانو" به تهیه‌کنندگی محمود بابایی و "بگو بخند" به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، لوح افتخار این بخش را به برنامه ی "سرزمین بهار" به تهیه‌کنندگی سعید بشیری اهدا کردند.

همچنین فانوس طلایی این بخش به دو برنامه ی "سوگ در قفس" و "چشمان پر توان" به تهیه‌کنندگی محمد براتی رسید.

هیات داوران در بخش مستند با موضوع جبهه فرهنگی، ضمن تقدیر از دو اثر "آن یک نفر" به کارگردانی سید حمید میرحسینی و "محرم ملکوت" به کارگردانی موسسه نجوای زلال هنر، لوح افتخار این بخش را به دو اثر "مسیر هشت میلیمتری" به کارگردانی محمد صفا و "از ساقه تا صدر" به کارگردانی امیر مهریزدان اهدا کرد.

فانوس طلایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در این بخش نیز به مستند "معلم" به کارگردانی محمد حبیبی مقصود رسید.

هیات داوران همچنین جایزه ی ویژه‌ی خود را به مستند "بار دیگر مردی که دوست میداشتیم" به کارگردانی محمدحسین یادگاری اهدا کرد.

هیات داوران در ادامه در بخش مستند با موضوع "اقتصاد مقاومتی" ضمن تقدیر از سه اثر "فروپاشی" به کارگردانی امیر صلح میرزایی، "همه چیز برای من" به کارگردانی میثم صبوحی و "یک روز،یک زندگی" به کارگردانی محمدصادق رمضانی و علی محمد خانیکی، لوح افتخار این بخش را به مستند "حرکت و برکت" به کارگردانی قدرت باقری اهدا کرد.

فانوس طلایی این بخش نیز به دو اثر "عروس وامنان" به کارگردانی فاطمه مرزبان و "نزدیکتر از نیویورک" به کارگردانی علیرضا بوالی رسید.

در بخش مستند با موضوع "بیداری اسلامی و جهانی" هیات داوران ضمن تقدیر از مستند "سمیر" به کارگردانی سعید فرجی و "مرز بی پایان" به کارگردانی محمد حبیبی منصور، لوح افتخار این بخش را به اثر "ردپای فرشته" به کارگردانی ناصر نادری اهدا کرد.

فانوس طلایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مستند با موضوع بیداری اسلامی و جهانی به فیلم "تنها میان طالبان" به کارگردانی محسن اسلام زاده رسید.

اسلام زاده پس از دریافت جایزه اش، با اشاره به مسایل بحث برانگیز پس از اکران فیلمش،گفت: من همچنان همان محسن اسلام زاده ای هستم که بودم و به دنبال وحدت هستم. لطفا از من حمایت کنید.

در بخش مستند با موضوع "ایران و آمریکا" هیات داوران ضمن اهدای لوح افتخار به سه اثر "نان و هسته‌ای" به کارگردانی حسین مطلبی، "۴۴۴روز" به کارگردانی ایمان گودرزی و"ماجراهای هکتور و سه کله پوک" به کارگردانی سید محسن موسوی، فانوس این بخش را به سه اثر "نسل سوم" به کارگردانی محمد رخشانی صابر، "عدالت آمریکایی" به کارگردانی علی شیرزادیان و "شطرنج با گرگ ها" به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا کرد.

هیات داوران در بخش بعدی مستند با موضوع "دفاع مقدس و مدافعین حرم" ضمن تقدیر از دو اثر "ابو وهب" به کارگردانی حسین پالیزدار و "فرمانده جواد" به کارگردانی روح‌الله رفیعی، لوح افتخار این بخش را به دو مستند "معلم" به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و "روایت نصر" به کارگردانی حجت‌الاسلام ساسان فلاح فر اهدا کرد.

فانوس طلایی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش مستند با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم به اثر "ایرانی های مرتد به کارگردانی حمید عبدالله زاده رسید.

هیات داوران در ادامه ی بخش اعلام مستندهای برگزیده، از مستندهایی با موضوع "نقد درون گفتمانی"ضمن اهدای لوح افتخار به سه اثر "شادی وحشتناک" به کارگردانی علی طالبی طادی، "گنج پنهان" به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و "پهلوانی برای امروز" به کارگردانی میثم جهان بین، فانوس این بخش را به مستند "آرزو" به کارگردانی ایلیا علوی اهدا کرد.

هیات داوران در بخش مستند با موضوع "جنگ نرم" ضمن اهدای لوح افتخار به مستند "زن بودن، به روایت طاهره لباف" به کارگردانی مصطفی رسولی تبار، فانوس طلایی این بخش را به مستند "بدون مرز" به کارگردانی مجید عزیزی اهدا کرد.

هیات داوران در بخش مستند با موضوع "تاریخ سیاسی" لوح افتخار جشنواره را به دو اثر"خاطرات خانه متروک" به کارگردانی مهدی فارسی و "فرزند سیا" به کارگردانی ایمان گودرزی اهدا کردند.

هیات داوران در بخش مستند با موضوع "فتنه ۸۸" فانوس این بخش را به مستند "هشت هشت" به کارگردانی احسان جعفرپیشه اهدا کردند. همچنین هیات داوران جایزه ویژه‌ی خود را (که موزاییکی با نقش مرگ بر آمریکا) بود، به مستند "برادران" به کارگردانی مهدی نقویان تقدیم کرد.

هیات داوران در آخرین بخش که مستند با موضوع دفاع مقدس بود، ضمن اهدای لوح افتخار به دو اثر "بازگشت قهرمان" به کارگردانی حسین تهرانی و "آنا" به کارگردانی هادی حاجتمند، فانوس طلایی این بخش را به دو اثر "باباحاجی" به کارگردانی علیرضا باغشینی و "چشم جنگ" به کارگردانی آقایان یوسف حاتمی کیا و مهدی برجیان اهدا کرد.

همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به سخنرانی در خصوص این جشنواره پرداخت و گفت: در عنوان این جشنواره کلماتی نظیر "مردمی" و "عمار" به چشم میخورد که جالب توجه هستند.

او ادامه داد: وقتی میگوییم جشنواره مردمی این سوال ایجاد میشود که میتوانستند از کلمه ی اسلامی به جای مردمی استفاده کنند. ولی از حسن تصادف زمانی که از کلمه ی مردمی بودن استفاده میکنیم،در خود اسلامی بودن را نیز دارد. چرا که کاری که برای مردم باشد، اسلامی هم هست. و جشنواره ای که برای مردم باشد (نه مردم فریب) اسلامی ست.

او اضافه کرد: همانطور که خداوند متعال هم در قرآن کریم در سوره ی ناس به صورت ویژه مردم و ناس را مورد اهتمام قرار میدهد.

حجت الاسلام پناهیان همچنین به کلمه ی "عمار" اشاره کرد و گفت: همچنین درمورد شخصیت عمار در تاریخ دو خاطره ی مهم نقل شده است و این شخصیت به نماد تشخیص حق از باطل در زمان فتنه، تبدیل شده است. و بنا بر یک روایتی همانطور که در مورد امام علی (ع) میگویند او از حق است و حق از علی ست، درمورد شخصیت عمار هم این چنین صحبتی شده است که حق از عمار است و عمار از حق است.

در این مراسم اختتامیه که با سر دادن شعار "مرگ بر آل سعود" آغاز شد، خانواده های شهدا و مدافعان حرم نیز حضور داشتند و با شعار مرگ بر آمریکا به پایان رسید.

ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیری نادر طالب زاده امشب -۱۵ دی ماه- در مجموعه حجاب به کار خود پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج