اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۵۶۱۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

«لادن» قربانی اختلاف ایران و عربستان

در بین شرکت‌های تولید‌کننده روغن تنها یک شرکت (لادن) وجود دارد که سرمایه‌گذار آن یک عرب مقیم عربستان است اما بیش از ۹۰ درصد پرسنل و کارمندانش ایرانی هستند و این شرکت در ایران فعالیت می‌کند.

ایسنا: دبیر انجمن روغن‌ نباتی گفت: روغن نباتی "لادن" که حدود ۳۰ درصد از سهم بازار روغن کشور را در اختیار دارد سرمایه‌گذارش عربستانی است که در شرایط قطع ارتباط دیپلماتیک ایران با عربستان، تعیین تکلیف برای آن منوط به تصمیم دولت است.

ابوالحسن خلیلی اظهار کرد: در بین شرکت‌های تولید‌کننده روغن تنها یک شرکت (لادن) وجود دارد که سرمایه‌گذار آن یک عرب مقیم عربستان است اما بیش از 90 درصد پرسنل و کارمندانش ایرانی هستند و این شرکت در ایران فعالیت می‌کند.
وی با بیان این که این شرکت 30 درصد سهم بازار روغن را در کشور دارد، گفت: تعیین تکلیف برای ادامه فعالیت این شرکت، در حیطه اختیارات انجمن روغن نباتی نیست و در شرایطی که روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شده است، تصمیم‌گیری در این زمینه به عهده مسئولان دولتی است.
دبیر انجمن روغن‌ نباتی ادامه داد: در زمینه‌ تامین روغن خام مورد نیاز کشور هیچ تاجر عربی وجود ندارد و کشورهای عربی نقشی در تامین این ماده اولیه برای ایران ندارند.
خلیلی اظهار کرد: با توجه به این‌که پس از توافق‌نامه ژنو تسهیلاتی برای واردات و تامین ماده اولیه‌ای مانند روغن درنظر گرفته شده و از آن به بعد تامین روغن خام از طریق کشورهای مبدأ به تولید‌کننده انجام می‌شود و نقل و انتقالات مالی نیز از آن زمان بدون مشکل در حال انجام است لذا به نظر نمی‌رسد اجرای برجام تاثیر چندانی بر بازار و قیمت روغن بگذارد، چرا که بیش از 85 درصد قیمت تمام شده روغن خوراکی به روغن خام وابسته است.
وی افزود: مابقی سهم قیمت تمام شده روغن به دیگر تجهیزات و نیازمندی‌های کارخانه‌های تولید‌کننده روغن برمی‌گردد؛ به‌گونه‌ای که پنج درصد آن سهم حقوق به کارمندان است و مابقی نیز به واردات مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های تولید‌کننده این محصول مانند افزودنی‌ها بر می‌گردد که طبیعتا با اجرای برجام مراودات با کشورهای خارجی و اروپایی تسهیل می‌شود که می‌تواند قدری اثر‌گذار باشد.
دبیر انجمن روغن‌ نباتی تصریح کرد: در حال حاضر نیز قیمت انواع روغن کمتر از هزینه تمام شده تولید این محصول در بازار عرضه می‌شود و افزایش قیمتی پیدا نکرده است.
در پی به شهادت رساندن شیخ باقرالنمر توسط آل سعود و بالا گرفتن احساسات مسلمانان جهان نسبت به این اقدام به خصوص شدت واکنش برخی هموطنان‌مان در برابر سفارت عربستان، این کشور هفته گذشته روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • متین

      بهتر ک شر روغن لادن و بهار ک متعلق ب صافولای بهشهر هستش و سودش تو جیب وهابی های عربستان میره اط سرمون کم میشه ب امید خدا

    • رضا

      سرمایه دار اسم حتی برند روغن را به یاد بن لادن آشغال به اسم فارسی لادن گذاشته

    • حقویردی بازه

      باسلام .بنظرمن کشورهای کوچک عرب منطقه بجز نفت فاقد هرنوع صنعت وتکنولوژی میباشند از جمله کشور امارات مرکز واردات کالا از اروپا وآمریکا وچین بوده و کالای وارداتی خودرا باکسب منافع به تجار کشور ما ومنطقه میفروشند .اگر تجار کشورما واردات کالا را از دبی قطع کنند ومستقیما کالاهای مورد نظر را از کشورهای تولید کننده وارد نمایند علاوه بر پایین آمدن قیمت تمام شده ی کالای وارداتی بخش اعظم بازار دبی تخته میشود البته کشور ترکیه نیز با داشتن روابط خوی باکشورهای پیشرفته همچون فرانسه والمان بیشتر کالای وارداتی خودرا به کشورما روانه میکنند وحتی گاهی باتقلب روی کالاهای چینی مارک ترکیه زده به کشورما عضه میکنند واگر کشورما مستقیما با کشورهای پیشرفته معامله نمایند برای کشورما باصرفه خواهدشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج