جاباما
۲۸۵۸۶۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

روش های پیچاندن سربازی

با تعیین شرایط جدید برای کسر خدمت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که پایان نامه هایشان به نیروهای مسلح مربوط باشد، پایان نامه نویس ها هم دست به کار شده اند و پایان نامه های نیروهای مسلحی تولید می کنند!

هفته نامه چلچراغ - مینا عینی فر: وقتی از شرکت های تولید (!) پایان نامه می خواهید برای انتخاب موضوع راهنمایی تان کنند، چند سوال می پرسند، آیا می خواهید صرفا دفاع کنید و مدرک بگیرید؟ می خواهید نمره بالایی بگیرید؟ تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید؟ می خواهید پایان نامه در رزومه کاری تان موثر باشد؟ حالا یک سوال جدید هم به این سوال ها اضافه شده: آیا می خواهید کسر خدمت بگیرید؟ یا تعیین شرایط جدید برای کسر خدمت دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که پایان نامه هایشان به نیروهای مسلح مربوط باشد، پایان نامه نویس ها هم دست به کار شده اند و پایان نامه های نیروهای مسلحی تولید می کنند! بعضا بعضی از شرکت های پایان نامه فروشی «نیروهای مسلح نویس» در اختیار دارند و به طور ویژه به شما مشاوره می دهند.

روش های پیچاندن سربازی

حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی، معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح، به تازگی گفته: دانشجویانی که پایان نامه های خود را با موضوعات قضائی و حقوقی مرتبط با نیروهای مسلح ارائه کنند، از امتیاز کاهش شش تا ۱۰ ماهه مدت سربازی استفاده می کنند. این است که حالا پایان نامه های کسر خدمتی روی بورس اند.

راهنمای کسر خدمت

«راهنمایی پروژه های کسر خدمت» در یکی از سایت های فروش پایان نامه می گوید: «پروژه های کسر خدمت را فقط دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و یا فارغ التحصیلات [دقیقا با همین املا!] می توانند اخذ نمایند. این پروژه ها می بایست حتما از مراکز نظامی مورد تایید بنیاد نخبگان نیروهای مسلح باشد. لازم به ذکر است بنیاد نخبگان نیروهای مسلح زیرمجموعه ستاد کل نیروهای مسلح بوده و ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان ندارد.»

شرکت های پایان نامه فروش حالا اطلاعات مرتبط با این قانون جدید را در سایت هایشان درج کرده اند تا مراجعه کنندگانشان این گزینه را هم در نظر بگیرند.

پاسخ گوی یکی از شرکت های پایان نامه فروش یا به قول خودشان «مشاوره پایان نامه» درباره هزینه یک پروژه مرتبط برای کسر خدمت در رشته حقوق می گوید: «پروژه های حقوق دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و موضوعش فرقی نمی کند. سه ماهه می توانید تحویل بگیرید.» در برابر اصرار ما که قرار است کارهای کسر خدمت را به دلایل شخصی تا یک ماه دیگر جور کنیم، قبول می کند با دو برابر مبلغ پایان نامه کسر خدمت را یک ماهه به انجام برساند.

روش های پیچاندن سربازی

به دنبال موضوع کسر خدمتی

فقط دانشجوهای متقلب نیستند که با شنیدن خبر جدید به تکاپو افتاده اند. دانشجویان دانشگاه های مختلف داستان کسر خدمت با پایان نامه را شنیده اند و به فکر دست و پا کردن موضوع مرتبط با نیروهای مسلح افتاده اند. امیر دانشجوی جامعه شناسی می گوید: «طبیعی است وقتی دو سال از عمرت را باید صرف این کار کنی، به امکان های کم کردن زمان سربازی فکر کنی. شاید من هم اگر می توانستم و هنوز پیش نرفته بودم، بهش فکر می کردم.»

در شبکه های اجتماعی دانشجویان هم می شود آثار خبر جدید را دید. زیر پستی که دانشجویان دانشگاه تهران در اینستاگرامشان گذاشته اند و این خبر را به بحث گذاشته اند، دانشجویان همدیگر را منشن کرده اند تا با دوستانشان دست به کار شوند! بعضی ها هم دوستانشان را به طنز منشن کرده اند و از آنها خواسته اند موضوع پایان نامه شان را یک جوری به نیروهای مسلح ربط بدهند. یکی از دانشجویان نوشته: «چطور معدنو به حقوق ربط بدم؟» بعضی ها هم ابراز خوشحالی کرده اند و گفته اند به زودی دست به کار می شوند.

یکی از دانشجویان کشاورزی نوشته: «رو یه تراکتور دو منظوره کار می کنم، هم تانک باشه هم تراکتور.» یکی از زخم خوردگان تغییر قوانین سربازی هم برای دوستی که منشنش کرده، نوشته: «مرسی از این که به فکر بودی. نباید رو هیچی حساب و برنامه ریزی کرد. فعلا فقط باید رفت جلو و به هرچیزی فرصت داد تا تو وقت خودش انجام بشه.

روش های پیچاندن لباس سربازی

دانشجویان پسر در شرف فارغ التحصیلی که کمی دیر رسیده اند و پایان نامه مرتبط ارائه نکرده اند، گزینه امریه را هم برای گذراندن دوران سربازی بدون لباس های فرم معمول دارند. حالا که خود سربازی را نمی شود پیچاند، لباسش را تحت شرایطی می شود! امریه از طریق وزارت علوم و کار کردن در هیئت علمی برای فارغ التحصیلان ارشد و دکترا این امکان را دارد که می توانند به استخدام و تدریس در دانشگاه بعد از پایان خدمتشان امیدوار باشند.

روش های پیچاندن سربازی

البته این نوع امریه ماجرای دوساله را تا چهار سال کش می دهد و دریافت کارت پایان خدمت و کشیدن نفس راحت را عقب می اندازد. البته امریه های سایر بخش های دانشگاه این شرایط را ندارند. مثلا دانشگاه امام صادق (ع) سال قبل اطلاعیه داد که «معاونت دانشجویی از میان دانش آموختگان جهت گذراندن دوره سربازی، نیروی امریه جذب می کند.» دانشگاه علامه طباطبایی و بعضی از دانشگاه های دیگر هم اطلاعیه های مشابهی منشتر کردند و دانشجویان خوش شانس را با لباس های شخصی خودشان به سربازی بیرون از حصارهای پادگان بردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج