adexo3
۲۸۶۸۰۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

هری پاتر و زندانی آزکابان

سکانس های ماندگار سینما (۱۱)

هری پاتر و زندانی آزکابان (به انگلیسی: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) نام فیلم سوم از مجموعه فیلم های هری پاتر، به کارگردانی آلفونسو کوارون و نوشته جی کی رولینگ است.

برترین ها: هری پاتر و زندانی آزکابان (به انگلیسی: Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) نام فیلم سوم از مجموعه فیلم های هری پاتر، به کارگردانی آلفونسو کوارون و نوشته جی کی رولینگ است. هری پاتر و زندانی آزکابان یکی از پرفروشترین فیلمهای سال ۲۰۰۴ شناخته شده‌است.

بعد از اینکه عمه مارج وارد خانهٔ خالهٔ هری پاتر می‌شود با هری درگیری پیدا می‌کند و هری ناخواسته باعث اتفاق ناخوش‌آیندی می‌شود: عمه مارج باد شده و مانند بادکنکی به هوا می‌رود.

هری از خانه فرار می‌کند و منتظر اظهارنامه وزارت جادو می‌شود زیرا انجام جادو برای افراد زیر هفده سال ممنوع است و هری فقط ۱۳ سال سن دارد. اما او سرانجام می‌فهمد که سیریوس بلک کسی بوده که پدر و مادرش را به ولدمورت فروخته و اکنون از زندان فرار کرده و حالا دنبال اوست و به همین دلیل وزارت برای او حکم اخراج نمی‌فرستد تا بتواند در مدرسه هاگوارتز در امان باشد!

هری در سالی سخت قرار دارد که همواره باید مواظب باشد که مورد حملهٔ سیریوس بلک قرار نگیرد. اما در پایان مشخص می‌شود که سیریوس بلک پدر خواندهٔ اوست و دوست صمیمی پدرش و کسی که پدرش را به ولدمورت لو داده پیتر پتی‌گرو بوده که خودش را به شکل موشی در آورده بوده که از قضا موش خانگی رون ویزلی بهترین دوست هری بوده‌است. اما درست وقتی که همه چیز درست می‌شود و سیریوس موش را به شکل عادی برمی‌گرداند و همه به اینکه به وسیله او بی گناهی سیریوس را ثابت کنند امیدوار می‌شوند همه چیز نقش بر آب شده و پیتر پتی‌گرو فرار می‌کند. بعد از اینکه سیریوس دوباره زندانی می‌شود هری و هرمیون گرنجر، دوست صمیمی او، به گذشته بازگشته و سیریوس را نجات می‌دهند. همچنین هری با موجوداتی به نام دیوانه‌ساز مبارزه می‌کند. در نهایت سیریوس بلک به کمک ساعت زمان هرمیون گرینجر فرار کرده و هری به مدرسه باز می‌گردد.

سکانس "پرواز با هیپوگریف"، یکی از بهترین سکانس های مجموعه فیلم های هری پاتر شناخته شده است، سکانسی احساسی و زیبا که با موسیقی متن فوق العاده اثر جان ویلیامز یک ترکیب خوب و دیدنی ایجاد کرده است. شما را به تماشای این سکانس دعوت می‌کنیم.

هری پاتر و زندانی آزکابان

کارگردان: آلفونسو کوارون
تهیه‌کننده: دیوید هیمن، کریس کلمبوس
فیلمنامه‌نویس: جی کی رولینگ
بازیگران: دنیل رادکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون
موسیقی: جان ویلیامز
کشور: بریتانیا
زبان: انگلیسی
درجه کیفیت: 7.8/10


Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Initial release: ۲۳ May ۲۰۰۴
United Kingdom
IMDb: ۷.۸/۱۰
Director: Alfonso Cuarón
Cast: Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

سکانس های ماندگار سینما (11)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج