۲۸۹۶۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک ایرانی در مالزی از اعدام نجات یافت

یک مرد ایرانی در مالزی پس از اینکه دادگاه عالی وی را از اتهام قاچاق پنج کیلو و ۵۳۲ گرم متامفتامین و در اختیار داشتن بیش از ۱۴ گرم حشیش تبرئه کرد، از اعدام نجات یافت.

خبرگزاری ایرنا: یک مرد ایرانی در مالزی پس از اینکه دادگاه عالی وی را از اتهام قاچاق پنج کیلو و ۵۳۲ گرم متامفتامین و در اختیار داشتن بیش از ۱۴ گرم حشیش تبرئه کرد، از اعدام نجات یافت.

قاضی 'هاشم کاماردین' روز گذشته این حکم را پس از آن صادر کرد که دادستان نتوانست قاچاق بیش از پنج کیلوگرم متامفتامین توسط 'ح.ح' تبعه ایران را اثبات کند.

قاضی گفت که متهم پس از دفاعیات تبرئه و از زندان آزاد شد.

این ایرانی دو سال پیش به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت و در چند دادگاه به اعدام محکوم شده بود.

به نوشته روز جمعه 'سان دیلی'، قاضی گفت دادستان موفق به اثبات این موضوع که محل اجاره شده برای نگهداری مواد مخدر در اجاره متهم بوده نشد، در نتیجه در مورد تعلق این مواد مخدر به متهم شک وجود دارد.

براساس قانون مجازات مالزی مصوب سال ۱۹۵۲، افرادی که اقدام به قاچاق پنج گرم مواد مخدر خطرناک کنند، با حکم اعدام مواجه می شوند.

سفارت ایران در تارنمای خود به ایرانیان تذکر داده است مالزی مقررات بسیار سختگیرانه ای در خصوص قاچاق مواد مخدر دارد، بگونه ای که بلافاصله پس از دستگیری مراتب رسانه ای شده و ضمن پخش تصویر متهم از تلویزیون و چاپ عکس در روزنامه های کثیرالانتشار، متهم روانه زندان می شود. دوره بازداشت تا رفع اتهام نیز بسیارطولانی و طاقت فرسا بوده و بایستی سه دوره دادگاه مختلف در چندین سال طی شود.

توجه نکردن برخی ایرانیان به هشدارهایی که در مورد به دام افتادن در باندهای قاچاق مواد مخدر صادر می شود، باعث شده است بیش از ۲۳۰ ایرانی به اتهام های مختلف از جمله حمل مواد مخدر بخشی از زندگی خود را در زندان های مخوف مالزی بگذرانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج