اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۱۲۸۸
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ادعای بانک مرکزی؛ رونق در بازار مسکن

بانک مرکزی اعلام کرد که بهبود محسوس حجم معاملات همراه با کاهش جزئی متوسط قیمت مسکن، نشانگر آغاز شرایط رونق غیرتورمی در بازار مسکن شهر تهران است. انتظار بانک مرکزی ادامه این روند خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: بانک مرکزی اعلام کرد که بهبود محسوس حجم معاملات همراه با کاهش جزئی متوسط قیمت مسکن، نشانگر آغاز شرایط رونق غیرتورمی در بازار مسکن شهر تهران است. انتظار بانک مرکزی ادامه این روند خواهد بود.

آخرین گزارش‌ها از تحول بازار مسکن شهر تهران در دی‌ماه امسال نشان می‌دهد که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی به ۱۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل ۲۹.۱ درصد افزایش دارد. این در حالی است که حجم معاملات آپارتمان ۸.۵ درصد در مقایسه با دی‌ماه سال گذشته نیز رشد دارد.

براساس آماری‌های بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۳.۸ میلیون تومان بوده که بیانگر کاهش ۱.۹ درصدی قیمت در دی‌ماه نسبت به آذرماه است. در عین حال که تغییرات قیمتی مسکن در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کاهش دارد.

در ماه مورد بررسی از میان مناطق ۲۲ گانه تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده ۷.۵ میلیون تومان و متعلق به منطقه سه تهران بوده و کمترین آن حدود دو میلیون و در منطقه ۱۸ معامله شده است.

همچنین بررسی تحولات اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد که در دی‌ماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در این شهر نسبت به ماه مشابهه سال قبل ده و نیم درصد و در کل مناطق شهری یازده و نیم درصد رشد یافته است.

بر پایه این گزارش، بانک مرکزی بر این اساس که تعداد معاملات آپارتمان‌ها با افزایش ۸.۵ درصدی و متوسط قیمت با کاهش ۳.۱ درصدی همراه بوده، اینگونه تحلیل کرده است که افزایش حجم معاملات در دی‌ماه نسبت به ماه قبل بیانگر استقبال خریداران در شرایط ثبات قیمتی بازار مسکن راست.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد که بهبود محسوس حجم معاملات در ماه گذشته همراه با کاهش جزئی متوسط قیمت مسکن نشانگر آغاز شرایط رونق غیرتورمی در بازار مسکن شهر تهران است که انتظار می‌رود این وضعیت با بهبود شرایط اقتصاد کلان و نیز اقدامات اتخاذ شده از سوی نظام بانکی در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن، در ماه‌های آتی نیز تداوم رونق بازار مسکن وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      كاملا اشتباهه،بنده كار دومم مشاور املاكه،روز به روز تعداد معاملات مسكن در حال كاهشه،بانكها سرمايه زيادي تو كار مسكن گذاشتن وبا لابي سعي در رونق دادن بازار براي برگشت منابعشون دارن،اين حرفهارو باور نكنيد،قيمتها در حال كاهشه

    • مطالعه کننده مجله اینترنتی برترینها

      به با نک مرکزی اطلاع بدید بانکهای عامل در نیم دهه گذشته بلایی بر سر مسکن آورده اند که در طول تاریخ ایران بی سابقه است وبنوعی واسطه ها و دلالان وسودجویان آنچنان با آنان گره خورده بودند و هم اکنون هم هستند که هرگاه از آنها پرسیده میشد چه میکنید در پاسخ میگفتند آقا داریم به تقاضای بازار جواب میدیم مردم بیچاره تصور نمیکردند عملیات های روانی که بر آنها سوار کرده بودند فریب خورده وهر فردی از جامعه بهم پیوسته را بنوعی وارد میدان کردندتا بدوشند و بنوشند . همین آمار بسیار ساده منازل مسکونی خالی که رقم بسیار بالایی است دلیل براین مدعا ست که سو دجو و دلالان چه سهم مهمی دراین باره با بانکهای عامل داشته وهر دو هم قسم شده اند تا می توانند مردم را بازی دهند تنها مبارزه با قشر فریبکار پشت کردن به سیاستهای مسکنی آنهاست کافی است مراجعه کنید به افکار واندیشه های فلان مدیر عاملی که درهمه شرکتهای بزرگ واقمار ی چه ها که نکرده بودند.خون آشام لقب کسانی است که دراین بخش رمق مردم راگرفته اند و هرگز ازدل قوای اجرای و نظارتی بانگی بلندنشدچون میدانستند چه عواقبی برایشان دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج