جاباما
۲۹۱۵۶۴
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

با فکر غذا بخورید!

با تفکر غذا بخوریدتفکر در غذاخوردن یک تکنیک است که به شما کمک می کند تا بر عادات غذا خوردن خود کنترل پیدا کنید. نشان داده شده است که تفکر در غذاخوردن سبب از دست دادن وزن، کاهش پرخوری و به شما در داشتن احساس بهتر کمک کند.

وب سایت رژیم سلامتی: با تفکر غذا بخوریدتفکر در غذاخوردن یک تکنیک است که به شما کمک می کند تا بر عادات غذا خوردن خود کنترل پیدا کنید. نشان داده شده است که تفکر در غذاخوردن سبب از دست دادن وزن، کاهش پرخوری و به شما در داشتن احساس بهتر کمک کند. این مقاله توضیح می دهد که تفکر در غذا خوردن چگونه موثر است و شما برای شروع چه باید انجام دهید.

تفکر در خوردن چیست؟

غذا خوردن با توجه است بر اساس حضور ذهن است و آن یک مفهوم بودایی است. حضور ذهن یک شکل از تفکر است که شما را در تشخیص و مقابله با احساسات و احساس های فیزیکی شما کمک می کند.

این به درمان بسیاری از شرایط، از جمله اختلالات خوردن، افسردگی، اضطراب و رفتارهای مختلف مربوط به مواد غذایی کمک کرده است. با توجه غذا خوردن استفاده از تمرکز حواس برای رسیدن به یک حالت توجه کامل با تجارب شما است.

با فکر غذا بخورید!

اساسا، غذا خوردن با توجه شامل:

- به آرامی و بدون حواس پرتی غذا خوردن.

- گوش دادن به نشانه گرسنگی فیزیکی و تنها غذا خوردن تا زمانی که شما کامل شوید.

- افتراق بین گرسنگی واقعی و تحریک غیر گرسنگی برای غذا خوردن.

- تعامل با حواس با توجه به رنگ، بوی، صدا، بافت و سلیقه ها.

- یادگیری مقابله با احساس گناه و اضطراب در مورد مواد غذایی.

- خوردن برای حفظ سلامت و تندرستی.

- توجه به اثرات مواد غذایی بر روی احساسات و شکل شما.

- درک مواد غذایی.

- این چیزها به شما اجازه جایگزین افکار خودکار و واکنش هایی با هوشیاری بیشتر و پاسخ سالم می دهد.

چرا باید با توجه غذا خوردن را امتحان کنید؟

توجه شما از واقعیت غذا خوردن توسط تلویزیون، کامپیوتر و گوشی های هوشمند تغییر پیدا می کند. خوردن اغلب به سرعت به یک عمل بی فکر تبدیل می شود این می تواند مشکل ساز باشد و مغز ۲۰ دقیقه طول می کشد تا سیری شما را متوجه شود.

اگر شما بیش از حد سریع غذا بخورید سیگنال احساس سیری ممکن است نرسد و شما بیش از حد غذا می خورید و این در پرخوری بسیار رایج است. با خوردن آگاهانه، فکر شما بازیابی و سرعت کاهش می یابد و خوردن یک عمل عمدی به جای خودکار می شود.

با فکر غذا بخورید!

همچنین، با افزایش شناخت خود را از گرسنگی فیزیکی و نشانه های سیری، شما قادر به تمایز بین گرسنگی فیزیکی، واقعی و عاطفی خواهید بود. علاوه بر این، شما آگاهی خود را از محرک های که باعث خوردن می شوند افزایش می دهید حتی اگر شما لزوماً گرسنه نیستید.

با دانستن عوامل محرک، شما می توانید یک فضا بین آنها و پاسخ ایجاد کنید. آن در واقع به شما زمان و آزادی می دهد تا پاسخ درست را انتخاب نمایید.

با فکر غذا خوردن و از دست دادن وزن

این یک واقعیت شناخته شده است که اغلب برنامه های کاهش وزن در دراز مدت موثر نیستند. کاهش وزن حدود ۸۵ درصد از افراد چاق بازگشت نموده و یا حتی بالاتر از وزن اولیه در عرض چند سال رسیدند.

پس از کاهش وزن موفق، عواملی مانند پرخوری، غذا خوردن احساسی، غذا خوردن و خوردن خارجی در پاسخ به هوس غذایی با افزایش وزن و برگشت وزن ارتباط داده شده است.

تماس مزمن با استرس نیز ممکن است نقش بزرگی در پرخوری و توسعه چاقی بازی کند. اکثریت قریب به اتفاق مطالعات موافقت دارند که غذا خوردن با فکر به از دست دادن وزن با تغییر رفتارهای تغذیه ای و کاهش استرس شما کمک می کند.

در یک سمینار گروهی برای ۶ هفته روی غذا خوردن با فکر در میان افراد چاق منجر به از دست دادن وزن به طور متوسط از ۹ پوند ( ۴ کیلوگرم ) در طول سمینار و در یک دوره ۱۲ هفته ای پیگیری شد.

در یک سمینار ۶ ماه دیگری خوردن با فکر، منجر به از دست دادن وزن به طور متوسط از ۲۶ پوند (۱۲کیلوگرم)، بدون هیچ گونه برگشت وزن در طول دوره پس از ۳ ماه به دست آوردند.

با این تغییر روش شما در مورد مواد غذایی فکر می کنید احساسات منفی که ممکن است با غذا خوردن مرتبط باشد با آگاهی، بهبود کنترل خود و احساسات مثبت جایگزین می شود. هنگامی که ناخواسته به رفتارهای تغذیه ای پرداخته، شانس موفقیت کاهش وزن طولانی مدت افزایش می یابد.

با فکر غذا بخورید!

با فکر خوردن و پرخوری

پرخوری شامل خوردن مقدار زیادی از مواد غذایی در یک مقدار کوتاه از زمان، بدون فکر و بدون کنترل است. آن با اختلالات غذا خوردن و افزایش وزن مرتبط است و یک مطالعه نشان داد که تقریبا ۷۰ درصد از کسانیکه با خوش گذرانی غذا می خورند چاق هستند. نشان داده شده است که با فکر غذا خوردن، شدت و فرکانس پرخوری را کاهش می دهد.

با فکر خوردن و رفتارهای خوردن ناسالم

نشان داده شده است خوردن با فکر علاوه بر اینکه یک درمان موثر برای پرخوری عیاشی است سبب کاهش آن نیز می شود. غذا خوردن احساسی: در پاسخ به احساسات خاص غذا خوردن.

غذا خوردن به بیرون: غذا خوردن در پاسخ به نشانه های مربوط به مواد غذایی در محیط زیست، مانند بینایی و یا بوی غذا که سبب خوردن می شود. رفتارهای خوردن ناسالم شایع ترین مشکلات گزارش در میان افراد چاق هستند.

چگونه با فکر خوردن را تمرین نماییم

برای تمرین تمرکز حواس، شما به یک سری از تمرینات و مراقبه نیاز دارید. بسیاری از مردم پیدا کردند که تمرین تمرکز حواس در سمینارها، دوره های آنلاین و یا کارگاه های تمرکز حواس و یا غذا خوردن با فکر شرکت نمایند.

- با این حال، بسیاری از راه های ساده برای شروع وجود دارد که مزایای قدرتمند در شما دارند که عبارتند از:

- آهسته تر بخورید و به وعده های غذایی خود حمله نکنید.

- به طور کامل غذا را بجوید.

- حواس پرتی خود را با خاموش کردن تلویزیون و پایین گذاشتن گوشی از بین ببرید.

- در سکوت غذا بخورید.

- تمرکز بر روی چگونگی مواد غذایی باعث می شود شما احساس راحتی کنید.

- در زمانی که شما سیر هستید خوردن را متوقف کنید.

- از خود بپرسید که چرا شما غذا می خورید آیا شما واقعاً گرسنه هستید؟ آیا آن سالم است؟

- برای شروع، این یک ایده خوب است که انتخاب یک وعده غذا در روز و روی این نقاط تمرکز کنید. سپس شما می توانید بر روی اجرای این عادات در وعده های غذایی دیگر تمرکز کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج