۲۹۳۵۷۶
۳۱ نظر
۵۱۰۹
۳۱ نظر
۵۱۰۹
پ

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

در سریال «پشت بام تهران» همه بازیگرها و نقش ها موقع ادای دیالوگ ها انگار دارند خوانندگی می کنند یا این که دارند مسابقه مشاعره می دهند. در مطلب زیر درباره کاراکترهای بیشتر دیده شده این سریال می خوانید.

هفته نامه چلچراغ: در سریال «پشت بام تهران» همه بازیگرها و نقش ها موقع ادای دیالوگ ها انگار دارند خوانندگی می کنند یا این که دارند مسابقه مشاعره می دهند. بازیگران دیالوگ های آهنگینشان را با عشق و علاقه ای بیان می کنند که خوب معلوم است خودشان از آن ها کیف می کنند. حالا این که چند درصد ملت این طوری حرف می زنند و چقدر این نوع لحن باورپذیر است به کنار. فیلمنامه سعی دارد تا همه شخصیت های سریال را به نوعی خاکستری نشان دهد و هیچ کدام آن ها خوب مطلق نباشند. به همین دلیل هم نقش ها هرکدامشان اشتباهاتی را با خود به همراه می آورند تا خیلی خوب به بیننده فرصت قضاوت درباره آن ها را بدهد. در مطلب زیر درباره کاراکترهای بیشتر دیده شده این سریال می خوانید.

۱- غیاث، کامبیز دیرباز

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

کامبیز دیرباز نمونه بارز یک قربانی است که بیننده باید دلش برای او بسوزد، چون هم به دلیل عشق و عاشقی خواسته یا ناخواسته به زندان افتاده و هم اینکه وقتی قرار است از زندان آزاد شود، انوشه و هاله کاری می کنند تا پدرش به استقبال او نرود! او بعد از آزاد شدن از زندان هم باز هم به دلیل جبر یا عشق(!) به ازدواج با اختر معتاد تن می دهد.

نقش غیاث که از همان ابتدا توسط نویسنده برای کامبیز دیرباز نوشته شده بود، در مسیر سریال های همیشگی ایرانی از یک شخصیت عقده ای انتقام جو تبدیل به یک آدم متنبه می شود که با مشکلات کنار می آید و به جای این که به دنبال حل این مشکلات باشد، صورت مسئله های جدید پیش پای او قرار می گیرد. اما در مسیر داستان و با محکم شدن ایمانش و مدیریت کردن زندگی خود، مشکلاتش را از پیش پا بر می دارد.


2- آهی امیرعلی، سام درخشانی

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

آهی همان گونه که به یک باره سوار ماشین هاله می شود تا جواهرات پدرش را نجات دهد، همان گونه هم نسبت به هاله احساس عشق می کند! و اتفاقا در رسیدن به این عشق هم با وجود قاتل شناخته شدن پدرش در ماجرای مرگ آقاولی (پدر هاله) موفق است! او در موقعیت های مختلف، ری اکشن های متفاوتی از خود بروز می دهد. آهی تا زمانی که در شرایط خوب و متعادل قرار دارد، طبیعتا رفتار شایسته ای هم از خود بروز می دهد، اما وقتی در تنگنا قرار می گیرد، واکنش های منفی از خود نشان می دهد. سام درخشانی هم زمان با بازی در این سریال، مجموعه ماتادور را هم کار می کرد.


3- هاله، اندیشه فولادوند

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

هاله دختر انوشه است که کمی برای بازی کردن در نقش دختر جوانی که تازه وارد دانشگاه شده و عزیزکرده پدر و مادرش هم هست، سنش بالا باشد. اما او سعی کرده تا بی دست و پا بودن و لوس بودن را به بهترین شکل نشان دهد. او که محصول عشق آقاولی و انوشه است، گرفتار عشقی ناگهانی با آهی می شود و وارد زندگی با او می شود.


4- اختر، آزاده صمدی

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

اختر دختر معتادی است که قرار است خیلی خلاف باشد و این حس را هم به بیننده منتقل کند. گرچه گاهی اسیر گل درشتی در بازیگری می شود، اما تلاش او برای رسیدن به این نقش مشهود است. او جزو نقش های مهم سریال است که با روحیات اخاذی و دزدی و اعتیادی که دارد، هم در معرض آسیب اجتماعی دیگر است و هم این که عاشق می شود و هم دردسرهای زیادی در ادامه ماجرا تحمل می کند. این دومین همکاری آزاده صمدی با بهرنگ توفیقی است و او پیش از این در سریال «انقلاب زیبا» با او کار کرده است.


5- عبد، علیرضا آرا

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

عبد، شوهر سابق اختر است که در دانشگاه با او آشنا شده و همسر قبلی اش سعی می کند تا با نزدیک شدن به زندگی او هم فرزندش را ببیند و هم عبد را تیغ بزند. او نقش کوتاهی در این سریال دارد که جای کار بسیاری هم نداشته است، چون او مردی است که باید در عین خانواده دار بودن، از عقده های زن قبلی معتادش بترسد. علیرضا آرا با نام قبلی علیرضا محمدی بازیگر تئاتر است که اتفاقا با کارگردان های جوان اما مطرح تئاتر کار کرده است. در این سریال با این که نقش کوتاهی را بر عهده دارد، اما می تواند گام مهمی محسوب شود.


6- انوشه، لعیا زنگنه

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

زن دوم آقا ولی است و به اندازه کافی عشوه و ناز دارد تا آقا ولی از انتخابی که کرده است، پشیمان به نظر نرسد. انوشه عاشق همسرش است که البته در واقعیت می تواند جای پدرش را داشته باشد! به دلیل همین علاقه هم حاضر نیست باعث رو به رویی غیاث، پسر سرکش آقاولی با او شود، چون مدام نگران از دست دادن شوهرش است و با همین نگرانی هم مقابل مادر آقا ولی قرار می گیرد. زنگنه که بازیگر بدی نیست، برای بازی در نقش انوشه از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.


7- آقاولی، بهزاد فراهانی

درباره کاراکترهای سریال «پشت بام تهران»

آقاولی شوهر مهربان انوشه و پدر دلسوز هاله است. او مدت زیادی در این سریال بازی نکرده است، چون نقش کوتاهی داشته. در نهایت هم به دلیل ناراحتی قلبی و باتری داشتن در قلبش که بارها و بارها بر آن تاکید می شود، پس از مواجهه با پدر آهی می میرد. بهزاد فراهانی هرچند بازیگری قدیمی است و نقش های تاثیرگذار بازی کرده است، اما تماشای علاقه او و انوشه نه تنها خوب از آب درنیامده، بلکه در برخی موارد بیننده را دل زده می کند. طوری که ترجیح می دهید در آن لحظات حواستان را به جایی پرت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      "اما واقعا به او می آید که مادر بهزاد فراهانی باشد؟!؟؟؟"
      مجله جان دقت کن...مادر بهزاد فراهانی نیست!مادر زن بهزاد فراهانیه که اشکالی نداره که اختلاف سنشون کم باشه!!!!

    • farshad

      من تو هیچ کجای ایران و هیچ خانواده ای ندیدم که باهم اینجوری حرف بزنن
      آخه این چه وضعیه آدم نمیدونه داره سریال نیبینه یا نثر مسجع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا دیالوگاش عالیه من خیلی دوس دارم

      • بهاره

        واقعا درست گفتی من احساس میکنم از روی کتاب شعر دیالوگاشونو انتاب کردن

      • مهسا

        منم عاشقه دیالوگ های متفاوتشم که کاملا هنریه....... البته در واقعیت کسی اینطوری حرف نمیزنه......... ولی جواب های همدیگه رو عالی میدن

      • محمد

        والا farshadدرست میگه دیالوگاش غیر عادیه. موضوعش هم غیر واقعیه

      • علی آقا

        دیالوگشون عالی بود همین باعث متفاوتیش میشد دمش گرم

    • رضا

      تو این سریال اسمه مرده آهی یه اسم زنه هاله اسم بچه شون هم باید میزاشتن آه و ناله

    • بدون نام

      حيف از پول بيت المال كه صرف اين سريالهاي دوزاري ميشه .شهرزاد سرياله اينم سرياله

      پاسخ ها

      • شیما

        واللا از کیمیا و معمای شاه که خیییییلللللیییی بهتره!

      • رضا

        خوب شد شهرزاد ساخته شد.مردیم از بس این جمله رو شنیدیم.اینکه شهرزاد هم سریاله اینا هم سریالن؟بسه دیگه بابا

      • خودم

        اوف ......... کشتین خودتونو با شهرزاد...... مهم اینه که سریالشه قشنگه نبایدم واسه هرقسمتش صبر کنی و تازه 3.4 تومن بابتش بدی .........

    • امیر

      واقعا سریال قشنگیه.سکانس های تقریبا طولانی با دیالوگهای قشنگ داره.بازیگراشم که محبوبن.

    • بدون نام

      نوع حرف زدنشون واقعاااااا مسخرس
      کلی بازیگر خوب داره ولی همین نوع حرف زدن دور از واقعیت باعث شده سریال کلا بره زیر سوال

    • شعله

      دیالوگاشون خیلی مسخره ست.انگار دارن با یه دستور زبان دیگه حرف میزنن.آخه مگه آدما باهم اینجوری فلسفی حرف میزنن؟ سریتل قشنگیه ولی نوع جمله هاشون شدیدا رو اعصابه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به شدت مخالفم دیالوگاش خیلی خوب و تاثیرگذاره

    • بدون نام

      دراین سریال خوشبختانه لااقل خیلی متوسط ونه مزخرف، بازیگر نقش هاله(اندیشه فولادوند)به طرز وحشتناکی نچسب وناجور است.آدم نمیدانم نقش کارگردان در ساخت فیلمهای ایرانی چیست؟!اگر هیچ وجودی ندارد لااقل تاحدی نقش ترمزرا که باید داشته باشد وترمز بازیگرانی نظیرهمین خانم درجاهایی که بیش از حد احساس هنرپیشه بودن دارند یا مایل به ابراز نقش یک زن مثلا خیلی زیبا یا خیلی عشوه گر هستند را مگر نه اینکه توسط کارگردان باید کشیده شود وهرچیز را متعادل به نمایش بگذارد؟!

    • بدون نام

      من ایرادی در نوع و نحوه بیان دیالوگها نمی بینم. بازیها هم خوبه.

    • بدون نام

      حرف زدن هاشون عاقلانه هست اون چیزی که قبلا در گفتار مردم وجود داشت اما امروزه به دلیل سطحی شدن روابط و فرهنگ مردم نااشنا به نظر میرسه!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بنظرم ربطی به سطحی بودن فرهنگ نداره . فرهنگ یه بحث جداست زبان و گفتار محاوره مردم یه بحث دیگه/ کدام خانواده توی ایران اینجوری حرف میزنه؟

    • بدون نام

      بازی فولادوند خییلی تصنعیه. زنگنه هم انقدر بوتاکس زده که دیگه نمیتونه با صورتش احساساتش رو نشون بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره اصلا صورتش تکون نمی خوره خیلی بده

    • بدون نام

      از خانم ثریا قاسمی چرا ننوشتید بازیش فوق العادست به نظر من

    • بدون نام

      واقعا اين سريال احسنت داره! اما اينكه مردم متوجه ديالوگ ها نميشن يا ايراد ميگيرن به كار تنها و تنها ناشي از پايين بودن مطالعات مردم هست.

      پاسخ ها

      • سنا

        اصلا ربطی به مطالعه مردم نداره. سریال خوبه! اما دیالوگا انگار بحث بین فردوسی و حافظه!!!!!چ وضعشه اخه! شبیه عهد باستان حرف میزنن

    • محمد

      از نظر کارگردانی و داستان قوی هست سریال ، بازیگر ها هم که همه امتحان خودشون رو پس دادن . . . دیالوگ ها حماسی و پاسکاری شده هست ، درسته طبیعی نیست اما جذاب میتونه باشه !

    • انا

      اولین قسمتش رو که دیدم ،فکرکردم سیروس مقدم کارگردانه (خیلی شبیه به سریالهای اونه) بعدتوتیتراژنویسنده رودیدم سعید نعمت ا... ، درکل ازسریالهایی که آقای نعمت ا... مینویسه خوشم نمیاد ،انگارایشون تواین مملکت زندگی نمیکنه ،ولی خب وقتی تلویزیون ما بخوادبا سریالهای آبکی ترکیه رقابت کنه وضع بهترازاین نمیشه ، فقط مجبورم شبها بنشینم به ترتیب درحاشیه ،کیمیا وپشت بام تهران روببینم وفقط تاسف بخورم برای همه چی، اززنگی ملال آورخودم تا تلویزیونی که سطح سلیقه بیننده ها رو انقدرپایین میاره

    • essi

      با سلام
      به عنوان یک بیننده تلویزیون فکر میکنم یک دست بودن بازیگران بد جوری تو ذوق آدم میزنه>> سبک دیالوگ گفتن تمامی بازیگران مثل همه انگار همه در یک خانواده بزرگ شدن و ازیک نفر الگو گرفتن، حرف زدن با کنایه و ایهام که اکثر بازیگران اینگونه دیالوگ میگن < هیچ آدم متفاوتی وجود نداره>>

      یک مثال ساده : کسانی که تو یه خانواده با هم زندگی میکنن هم در گفتار روزمره با هم یکسان نیستند ، در این فیلم ثریا قاسمی ، کامبیز دیرباز ، آزاده صمدی ، بهزاد فراهانی اندیشه فولادوند ، اون زندانی تازه از بند رها شده و حتی لعیا زنگنه با نیش و کنایه صحبت میکنند، نه اینکه این نوع دیالوگ گفتن بد باشه ولی در واقع هیچ چیز ی القا نمیکنه فقط بیننده رو مجبور میکنه دو سه بار جمله ها رو زیر و رو کنی ببینی منظور بابا چی بوده.
      حرف آخر این نوع سریالها خسته کننده و بی معنی هستند. و من نمیفهمم کاراکتر اصلی این سریال ( فلان ) رو چه طور تو همه عبارت هاش اضافه میکنه که انقدر مسخره هستند. آخه اینم شده تکیه کلام ؟؟؟ و این اسامی که با تمام وجود زور میزنن خاص باشند ؟؟ غیاٍث ؟؟ آهی ؟؟ عبد ؟؟ این ها مخفف غیاث الدین عبدالله و ... هم باشند باز هم نامانوس هستند.


      دوستانی که متوجه میشوند و داعیه دار سطح بالای مطالعات هستند باید بگم که از یک سیزن فیلم فرار از زندان و با خواندن تنها زیرنویس این سریال شما 600 صفحه متن فلسفی خوندی و به بهترین نحو متوجه میشی. مشکل نوع دیالوگ گفتنه که هیچ چیزی رو انتقال نمیده و حدیث نفس است و یکه به دو های کودکانه و مسخره و لاغیر.

      ببخشید
      تمام

    • nedayy

      آغا هر کی بگه کارگردان این سریال فازش چی بوده که اینو ساخته جایزه دارههههههههههههه، خیلییییییییییی مزخرفههههههه حالم بهم خوردددددددد

    • آقا علیرضا

      چقد خاص بود داستانش
      اقای توفیقی همیشه عالی هستن
      به نظر من بهترین سریالی بود که بین این همه سریالای ابکی ایران پخش شده
      دم نویسندش هم گرم خیلی قوی کار کرده بود عاااالی بود

    • هستی

      بنظر من سریال خوبی بود و آقای دیرباز و خانم صمدی خوب درخشیدند درسته که دیالوگ غیرطبیعی بود ولی جذابیت داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج