۲۹۶۳۴۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دلیل غیبت لاریجانی در ائتلاف اصوگرایان

دبیرکل جامعه روحانیت گفت: لاریجانی به دلیل اینکه رئیس قوه مقننه است، در شورای ائتلاف شرکت نکرد، اما به شخص من در مجمع تشخیص مصلحت گفت من با شما هستم و هر نظری که تو داشته باشید نظر من است.

خبرگزاری مهر: آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در جمع دانشجویان شرکت کننده در نشست ۳ هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: دشمن زمانی نور را مخصوصا در ایران پنهان کرده بود، اما یکمرتبه این نور طلوع و کشور را نورانی کرد و همچنین به سایر ملت ها رسید که این موضوع برای همه ما جای تبریک دارد.

وی افزود: نعمت این انقلاب را دو گروه می فهمند، یک گروه کسانی که دوران شاه را دیدند و گروه دوم کسانی که در مورد آن دوران چیزهایی شنیده اند و مطالعه کرده اند.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: رضا شاه و محمدرضا شاه در دوران خود کشور را فروختند و عزتی برای مردم باقی نگذاشتند و مردم جرأت نمی کردند اسم امام(ره) را ببرند و پیش‌نمازهای مساجد جرأت نداشتند بعد از نماز، فتوای امام(ره) را بیان کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در آن دوران اگر رساله امام(ره) را دست کسی می دیدند، جایش زندان بود و شکنجه می‌شد.

وی اضافه کرد: در زمان شاه هیچ کسی در انتخابات مجلس شرکت نمی کرد و شاه همواره می گفت صندوق های رأی را با نام یک نفر که من می گویم پر کنید.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: در آن زمان سعی می کردند مردم چهره های روحانی را نبینند و همواره در شهرهای مختلف عمامه‌ها را از سر روحانیون برمی داشتند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زمان شاه کشور ما متعلق به آمریکا و انگلیس بود، توضیح داد: امروز آمریکا دنبال این است که با ما مذاکره کند و به دنبال آن است که با رئیس جمهور ما ملاقاتی داشته باشد ولی رئیس جمهور اجازه ملاقات نمی دهد. امروز نیروهای ما می توانند آمریکایی ها را دستگیر کنند و وزیر خارجه آمریکا التماس کند که آنها را آزاد کنید.

وی تاکید کرد: امروز ایران در بسیاری از نقاط قدرت دارد و حرف این نظام در خیلی از نقاط کارساز است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: امام(ره) در آن دوران وحشت و ترس، که کسی جرأت نمی کرد جمله ای در مخالفت با شاه بزند، قیام کرد. این چیز کمی نیست. امام(ره) در شرایطی قیام کرد که مغزهای متفکری در کشور و خارج از کشور می گفتند کار امام(ره) به جایی نمی رسد و اشتباه است.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: عده ای در آن دوران می گفتند چرا امام(ره) عده ای را به کشتن می دهد؛ چراکه زورش به شاه نمی رسد و آمریکا و کشورهای ابرقدرت، پشتیبان پهلوی هستند، اما با این حال امام(ره) می گفت شاه رفتنی است و آمریکا نمی تواند هیچ غلطی کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز آمریکایی که از این کشور رانده شده است می خواهد مجددا بازگردد و مطابق فرمایشات رهبری قصد دارد در مراکز تصمیم‌گیری و مجلس نفوذ کند و ما باید مراقب باشیم آمریکا فرهنگ خود را به کشور و مردم و همچنین سیاست و اقتصاد تزریق نکند.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب با صراحت فرمودند آمریکایی ها می خواهند نفوذ کنند بنابراین باید در روز انتخابات حواستان جمع باشد که به چه کسی رأی می دهید و علاوه بر آن باید آدم هایی که غافل هستند را بیدار کنید.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه رهبری برای مردم تهران راه علاجی را پیشنهاد کردند، گفت: کسانی که آدم های عوضی هستند و می خواهند منویات آمریکا را علنی کنند، خودشان را نشان نمی دهند و زیر ماسک دیگری می روند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: این افراد ادعا می کنند ما هم متدین و هم انقلابی هستیم، امام(ره) را دوست داریم، به رهبری ارادت می ورزیم و به دنبال سعادت مردم خواهیم بود، اما دروغ می گویند آنها همان هایی هستند که آمریکا می خواهد به وسیله آنها در کشور نفوذ کند.

وی خاطرنشان کرد: رهبری می فرمایند شما به لیستی رأی دهید که پشت این لیست آدم های مومن، انقلابی و شناخته شده باشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز اصولگرایان حول محور روحانیت ماه ها است که تحقیق می کنند تا ببینند چه کسانی بهترین هستند. آنها در این مسیر شب و روز نداشتند و شاید الان که لیست نهایی شده است یک نفس راحتی می کشند.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: افراد زیادی خودشان را به مجموعه ائتلاف معرفی کردند، اما بالاخره ظرفیت محدود و تقاضا غیرمحدود است و در لیست تهران ۳۰ نفر بیشتر جا نمی گیرد اما امروز حدود ۳۰۰ نفر مراجعه کرده اند.

رئیس شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: شورای مرکزی ائتلاف ۲۲ نفر و از گروه های مختلفی تشکیل شده است. این افراد نشستند، تحقیق کردند و به لیستی که از آن مطلع شدید، رسیدند. وظیفه ما این است که توجه مردم را به این لیست جلب کنیم.

وی با بیان اینکه این لیست مورد تایید گروه های جامعه روحانیت، جبهه پایداری و موتلفه است، عنوان کرد: به مردم بگویید که مقام معظم رهبری هم به لیستی که به دست افراد متدین تدوین شده است، رأی می دهند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: امیدوارم خداوند این مردم را هدایت کند و به آن لیستی که مورد رضای خدا و امام زمان(عج) است، رأی دهند و انسان های صالح و اصلح به مجلس راه پیدا کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امروز دو مجلس مهم در پیش رو داریم، گفت: امیدوارم خدا وجود مقام معظم رهبری را برای ما حفظ کند و دیگر نیاز نباشد خبرگان، رهبری را انتخاب کند، اما اگر خدای نکرده در این هشت سال برای مقام معظم رهبری اتفاقی افتاد باید فکری کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: به مجلس انسان های وزینی راه پیدا می کنند، اما باید ببینید طرز تفکر آنها چیست و به کدام فرد متمایل هستند. اگر مردم نمی شناسند و می خواهند انتخاب کنند، باید ببینند که این لیست را چه کسانی ارائه دادند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت و جامعه مدرسین از ابتدای انقلاب در میدان بوده و لیست انتخاباتی داده است، خاطرنشان کرد: امروز هم جامعتین لیست خواهد داد، بنابراین شما بروید و دیگران را روشن کنید که اگر به لیست جامعتین رأی دهند، به وظیفه خود عمل کرده اند و نزد خدا مأجور هستند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به گفته امام(ره) در رأس امور قرار دارد، توضیح داد: مردم آزمون سختی را پیش رو دارند باید باور داشته باشیم که با همین تک‌رأی‌ها مجلس تشکیل می شود. اگر رأی خوبی به صندوق ها ریخته شود خیلی ارزش دارد. امام(ره) فرمود حفظ انقلاب از نماز مهمتر است. حفظ انقلاب به همین یکدانه رأی است و اگر رأیمان درست باشد، انقلاب را حفظ کرده ایم و اگر رأیمان اشتباه باشد، انقلاب را از دست داده ایم.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار کرد: نمایندگانی که برای مجلس انتخاب می شوند، مبادا صندلی های مجلس به کامشان شیرین باشد. آنها وقتی وارد مجلس می شوند باید بدانند که یک باری بر دوششان است. نمایندگان خبرگان هم باید بدانند هشت سال مسئله رهبری در دست آنها قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز از آقایان و خانم هایی که در لیست تهران هستند، دعوت کردیم و به آنها گفتیم که مراقب باشید اخلاصتان آسیب نبیند و پست نمایندگی در کامتان شیرین نباشد و استفاده ای که مورد رضای خدا نباشد، از این پست انجام ندهید.

وی در توصیه‌ای به مردمی که در شهرستان ها رأی می دهند و انتخاب می کنند، گفت: اگر دیدید که لیست های انتخاباتی مورد تایید نیستند، باید خودتان انتخاب کنید و به افرادی که شایستگی دارند، رأی دهید. اگر به لیست ها اطمینان ندارید، رأی ندهید و به صورت مجزا افراد صالح را انتخاب کنید.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به عدم حضور علی لاریجانی در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: آقای لاریجانی به دلیل اینکه رئیس قوه مقننه است، در شورای ائتلاف شرکت نکرد، اما به شخص من در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت من با تو هستم و هر نظری که تو داشته باشی، نظر من است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به وضعیت لیست جامعتین برای انتخابات خبرگان و حضور هاشمی رفسنجانی در لیست تهران خاطرنشان کرد: عدم حضور هاشمی در لیست جامعه مدرسین قطعی شده است، اما برای لیست جامعه روحانیت یکسری ملاحظات و مصالحی وجود دارد که البته مسائل شخصی نیست و هنوز تصمیم نهایی برای حضور یا عدم حضور هاشمی گرفته نشده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: یک جلسه ای در این زمینه در پیش رو داریم و انشاءالله سریعا تصمیم خود را برای انتخابات خبرگان اعلام می کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی مواضع و اظهارات هاشمی رفسنجانی ادامه داد: آن نقاطی که مورد ضعف وی و مورد اعتراض من بود را به آقای هاشمی گفتم و قبول کرد البته وی سوابق برجسته ای در انقلاب دارد و همچنین از نقاط ضعف و قوتی برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج