۲۹۶۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خرماپلو با چاشنی زیره

اگر در جست‌وجوی یک غذای مغذی و پرفایده هستید، پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم یک‌بار در هفته خرماپلو با چاشنی زیره را تهیه و مصرف کنید. با خوردن این غذا علاوه بر اینكه انرژی مورد نیاز بدنتان را در طول روز تامین می‌کنید.


خرماپلو با چاشنی زیره

برترین ها: اگر در جست‌وجوی یک غذای مغذی و پرفایده هستید، پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم یک‌بار در هفته خرماپلو با چاشنی زیره را تهیه و مصرف کنید. با خوردن این غذا علاوه بر اینكه انرژی مورد نیاز بدنتان را در طول روز تامین می‌کنید، مانع از کندی عملکرد روده‌ها و ابتلا به یبوست نیز می‌شوید اما اگر در گروه افراد مبتلا به صرع قرار دارید، می‌توانید در طول هفته سه تا چهار بار از این غذا استفاده کنید.

خرماپلو با چاشنی زیره

مواد لازم برای ۴ نفر
  • گوشت گوسفند: نیم کیلو چرخ شده
  • عدس: یك پیمانه
  • کشمش پلویی: نصف پیمانه
  • روغن کنجد: به میزان لازم
  • برنج: 4 تا 5 پیمانهخرما: 200 گرم
  • زعفران: به میزان لازم
  • پیاز: یك عدد متوسط
  • رشته پلو: 300 گرم
  • زیره: یک قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • زردچوبه: به میزان لازم

روش تهیه

پیش از هر چیز برنج را بشویید و آن را خیس کنید. فراموش نکنید که به مقدار لازم به آن نمک اضافه کنید، سپس عدس را بشویید و آن را درون قابلمه‌ای کوچک روی حرارت قرار دهید تا خوب بپزد.


سپس درون تابه اندکی روغن کنجد بریزید و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و نمک، فلفل و زردچوبه را به میزان لازم به آن اضافه کنید تا گوشت علاوه بر تفت خوردن، طعم‌دار نیز شود.


پیاز را ریز خرد کنید و آن را پس از سرخ کردن با روغن کنجد به گوشت اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید عدس پخته‌شده و کشمش را نیز به گوشت اضافه کنید و آن را خوب با هم مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید. در این حالت می‌توانید زعفران دم‌کرده را به گوشت اضافه کرده و آن را به خوبی هم بزنید تا کاملا خوش‌رنگ شود.


در این مرحله سراغ برنج بروید و آن را درون آب جوش بریزید. درست 3 تا 4 دقیقه مانده به آبکش کردن برنج، رشته‌های پلویی را درون آب​جوش بریزید تا به خوبی نرم شود. سپس برنج و رشته‌ها را آبکش کنید و برنج را درون ظرفی مناسب بکشید و لابه‌لای آن زیره پودرشده را اضافه کنید. درنهایت پس از کشیدن برنج درون قابلمه خرماهایی را که هسته آنها را جدا کرده‌اید، روی برنج قرار دهید و آن را دم کنید.

نكته

برای تزیین روی برنج می‌توانید از مقداری عدس و رشته که آن را با زعفران رنگی کرده‌اید استفاده کنید. حتی می‌توانید از رشته‌های رنگی در کنار مغز پسته برای تزیین استفاده کنید تا مجموعه‌ای از رنگ‌های متنوع و زیبا را هنگام سرو غذا داشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج