۳۰۲۸۸۰
۵۱۱۱
۵۱۱۱
پ

ارزان ترین گوشیِ هوشمند دنیا +عکس

شرکت هندی Ringing Bells با ارایه ی آخرین محصول خود در حال ایجاد امواجی در دنیای تکنولوژی است. این محصول که Freedom ۲۵۱ نام دارد با قیمت باورنکردنی ۲۵۱ روپیه معادل ۳.۶۷ دلار به بازار عرضه شده است.

برترین ها: شرکت هندی Ringing Bells با ارایه ی آخرین محصول خود در حال ایجاد امواجی در دنیای تکنولوژی است. این محصول که Freedom 251 نام دارد با قیمت باورنکردنی 251 روپیه معادل 3.67 دلار به بازار عرضه شده است.

صرف نظر از قیمت پایین آن این گوشی مدعی داشتن مزایایی مثل 8 گیگابایت حافظه ی داخلی، دوربین 8 مگاپیکسل و دوریین دوم 3.2 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص صورت، صفحه ی لمسی 5 اینچی، پشتیبانی از ویدیوی 1080، بلوتوث و پشتیبانی از شبکه ی 3G می باشد. در سایت این شرکت این چنین آمده است:" ما اولین شرکت هندی خواهیم بود که یک گوشی هوشمند فوق العاده را با چنین قیمت ارزانی ارایه داده است." هم چنین در این سایت آمده که این گوشی بر روی پلتفرمی کار می کند که " ورژن سبک شده و ساده شده ی اندروید 5.1 است."

طبق گفته ی سخنگوی این شرکت، این گوشی که شباهت بسیاری به آیفون 4 دارد "انقلابی" در این صنعت به وجود خواهد آورد. در حالی که قول های اولیه برای محصولی با قیمت کمتر از 500 روپیه (7.3 دلار) بود، از قیمت نهایی این محصول در هفته ی گذشته رونمایی شد. این مراسم در دهلی با شرکت اعضای پارلمان هند و دیگر مسئولین بلندپایه کشور برگزار شد. از روز بعد از رونمایی وب سایتی برای دریافت پیش خریدها راه اندازی شد که با 600 هزار کلیک در ثانیه این وب سایت در چند ساعت از کار افتاد و آنها مجبور به بستن سفارش ها شدند. این شرکت بعدا اعلام کرد که آنها در روز اول 37 میلیون و در روز دوم 24.7 میلیون سفارش دریافت کرده اند. آنها هم اکنون به تمام مشتریان خود قول داده اند تا سفارش هایشان را تا کمتر 4 ماه دیگر تحویل دهند.

ارزان ترین گوشیِ هوشمند دنیا +عکس

در اعلامیه ای که آنها برای بستن پیش خرید منتشر کرده اند آمده است:" ما بسیار قدردان پاسخ و اعتماد شما هستیم، با کمال احترام باید بگوییم که سفارش ها بسیار بالاتر از آنچه بود که ما انتظار داشتیم لذا ما پایان این مرحله از سفارشات را اعلام می کنیم. ما می دانیم که شاید نتوانسته باشیم نیاز همه را پاسخ داده باشیم اما مطمئنا در مرحله ی بعد آماده ی خدمت گذاری خواهیم بود."

منتقدین البته بسیار نسبت به وعده های این شرکت بدبین هستند. بسیاری از آنها می گویند که فقط هزینه ی مواد سازنده ی این گوشی، بدون در نظرگرفتن هزینه ی تولید، پخش و بازاریابی، از این قیمت اعلام شده بسیار بالاتر است. نامه ای به وزیر مخابرات هند آقای راوی شانکار پراساد (Ravi Shankar Prasad) نوشته شده و از او خواسته شده تا بیشتر این موضوع را بررسی کند، چرا که محال است که قیمت یک گوشی ۳G کمتر از ۲۷۰۰ روپیه در هند باشد. اداره های عوارض و مالیات نیز در حال بررسی وضعیت مالی این شرکت هستند.

ارزان ترین گوشیِ هوشمند دنیا +عکس

طبق گفته ی گزارشگر هندوستان تایمز (Hindustan Times) این گوشی سر تا پا پر از اشکال است. " وقتی هندوستان تایمز به این گوشی دست پیدا کرد، چندین مشکل در آن پیدا شد. این گوشی اصلا شبیه عکسی که شرکت در سایت خود منتشر کرده نیست و بیشتر با دکمه ی گردی که در پایین آن قرار دارد شبیه آیفون است. بیشتر نرم افزار های آن کپی شده از آیفون است. حتی مرور گر آن کاملا کپی شده از سافاری اپل است که فقط روی آیفون، آیپد و مک وجود دارد." این گزارشگر همچنین می افزاید نمونه ای که آنها دریافت کرده اند برند ادکام (Adcom) بر روی خود دارد، اما وقتی آنها با ادکام( شرکتی در دهلی برای واردات محصولات مرتبط با آی تی) تماس گرفتند، این شرکت از وجود چنین چیزی ابراز بی اطلاعی نموده است.

اما شرکت Ringing Bells اطمینان می دهد که گوشی های ارسال شده برای رسانه ها فقط یک نمونه ی اولیه بوده است. مدیرعامل این شرکت آقای آشوک چادا(Ashok Chaddha) می گوید:"با در نظر گرفتن کمبود وقت و اینکه این گوشی ها فقط نمونه ی اولیه هستند، ما این محصولات را ارسال کردیم. در زمان ارایه ی نسخه ی نهایی گوشی ما حتما ذکر خواهیم کرد که این نمونه کاملا با آنچه در سایت وعده داده شده بود، یکسان است."

ارزان ترین گوشیِ هوشمند دنیا +عکس

این شرکت همچنین منکر هر گونه کمک مالی از طرف دولت شده و ادعا می کند که آنها تصمیم دارند مواد اولیه گوشی را از تایوان وارد کرده و در هند آن را مونتاژ کنند تا هزینه ی تولید آن ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد. آنها همچنین ادعا دارند که فروش کاملا آنلاین این گوشی نیز قیمت آن را بسیار پایین خواهد آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج