۳۰۴۵۶۷
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

به جای برخورد به دستفروشان جا بدهید!

یک کارشناس بازار کار با انتقاد از رفتار خشن و ضربتی با دستفروشان، بر ضرورت فراهم کردن فضا و مکانی مناسب از سوی شهرداری‌ها برای ساماندهی دستفروشان تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس بازار کار با انتقاد از رفتار خشن و ضربتی با دستفروشان، بر ضرورت فراهم کردن فضا و مکانی مناسب از سوی شهرداری‌ها برای ساماندهی دستفروشان تاکید کرد.

عبدالله مختاری اظهار کرد: در بسیاری موارد معیشت یک خانوار می‌تواند وابسته به کار دستفروش باشد اما نباید به مقوله دستفروشی صرفا نگاه احساسی داشت و باید مسایل اجتماعی و رعایت حقوق جامعه را هم در نظر گرفت.

وی افزود: یک دستفروش وقتی گوشه پیاده رو بساط می کند یا با ماشین در کنار اتوبان یا میدان جنس می فروشد صرف نظر از اینکه به دنبال امرار معاش خود و خانواده از این راه است تا به اصطلاح لقمه نانی برای زن و فرزندانش ببرد، برخی هنجارشکنی‌ها را نیز بروز می دهد.

مختاری تصریح کرد: بی تردید بین او که در پیاده‌رو بساط می کند و مغازه پوشاکی که درست مقابل او مشغول فروش البسه است تفاوتی وجود دارد؛ دستفروش آزادانه و بدون کمترین هزینه‌ مالی، دستفروشی می‌کند در حالی که مغازه‌دار ناچار است علاوه بر هزینه‌های آب و برق، مبلغی را بابت اجاره مغازه اختصاص بدهد و مبلغی را نیز ماهانه به اتحادیه صنفی بپردازد که در بحث حق الناس قابل پذیرش نیست.

این کارشناس بازار کار متذکر شد: هرچند که مردم ممکن است واکنش چندانی به فرد دستفروش نداشته باشند و نیم نگاهی هم به بساط او بیاندازند ولی بساط آنها غالبا برای عابرین پیاده سدّ معبر کرده و در مسیر عبور اختلال به وجود آورده است.

وی درعین حال به برخی از پیامدهای خرید از دستفروشان اشاره کرد و گفت: این مساله امروز در متروها بیشتر دیده می‌شود و خریدار پس از آنکه جنس مورد علاقه خود را از دستفروش خریده و به خانه برده متوجه تقلبی یا خراب بودن آن شده است در حالی که دستفروش روزهای بعد در مترو دیده نمی شود.

مختاری ادامه داد: متاسفانه این مساله بعضا به شکل تخلفات اجتماعی در سطح شهر نیز قابل مشاهده است؛ مثلا فردی، لباس یا پارچه‌ای را خریداری کرده و به دلیل عجله یا نبود محیطی که بتواند لباس را بپوشد به منزل برده و در خانه متوجه عیب لباس یا مرغوب نبودن جنس پارچه شده است در حالی که دیگر امکان پس دادن آن وجود ندارد، چه بسا دستفروش در روزهای آ‌ینده در آن محل بساط نکند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید مکان مناسبی برای این منظور پیش بینی کند متذکر شد: چنانچه این فضا مهیا نبود فرد دستفروش نباید پیاده رو را که محل عبور مردم و فضای تردد اجتماعی است نادیده بگیرد و قانون شکنی کند.

این کارشناس بازار کار در پایان با ابراز مخالفت با هرگونه برخورد خشن و ضربتی با دستفروشان‌، اظهار کرد: برای ساماندهی این موضوع باید نظارت جدی و قاطعانه‌ای از سوی نهادهای متولی صورت گیرد و از هرگونه رفتار خشن که تاثیر و بازتاب منفی در سطح جامه می‌گذارد پرهیز شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای برخورد با دستفروشان، با مغازه دارانی که پیاده رو را ملک شخصی شون کرده اند و2 برابر مغازه از پیاده رو غصب کرده! و عابرین را به زحمت میندازن برخورد کنید!

    • ایرانی

      از شهرداری و نیروی انتظامی محترم خواهشمندم به هیچ عنوان تحت تاثیر احساسات و عواطف قرار نگیرند و این دستفروش ها رو به هیچ عنوان اسکان و جا این حرف ها ندهند که کار خطرناکی است.
      با اینها باید قاطعانه برخورد شود و این حرف های اسکان و غیره حرف های بیهوده و سرسری و از روی احساسات است که به ضرر جامعه خواهد بود
      اینها علاوه بر سد معبر اقدام به کارهای خلاف دیگر هم می کنند و ماروزها فقط یه سری آدم میبییم و شب ها معلوم نیست کجاها می روند و چی کار می کنند!!
      باید قاطعانه با آنها برخورد شود و حرف جا و این حرف ها رو دور بریزید!
      این احساسات و عواطف و دلسئزی بی مورد سالیان سال است که کار دست ما ایرانی های بی خبر داده است و نباید تحت تاثیر حرف یه عده ناآگاه قرار گرفت
      فقط یه مدت دستفروشی کنند و بروند . در همین حد

    • بدون نام

      اخه بجای دستفروشی بره چکارکنه بااین اوضاع بیکاری.دزدی کنه خوبه؟اگ شغل مناسبی باحقوق خوب سراغ داری اگهی بده بیان پیشت کارکنند.جنابی ک دلت نمیسوزه بااون دل گنده ت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج