۳۰۷۴۱۳
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

هزینه میلیاردی قبض‌های تلفن

چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.

ایسنا: چاپ و توزیع قبض‌های تلفن ثابت، تنها در استان تهران سالانه هزینه‌ای بین پنج تا شش میلیارد تومان به دنبال دارد.

مدیرعامل مخابرات استان تهران با بیان این مطلب عنوان کرد: در طول سال طی شش نوبت قبض‌های تلفن ثابت چاپ و توزیع می‌شوند که این هزینه را می‌توان به راحتی حذف کرد.

هزینه میلیاردی قبض‌های تلفن

علیرضا صیدی ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت در استان تهران می‌توانند در ابتدای ماه‌های فرد از طریق تماس با شماره ۱۸۱۸ ، شماره تلفن ثابت خود را اعلام کرده و از میزان بدهی خود آگاه شوند و از همین طریق قبض خود را پرداخت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه دیگری نیز طراحی شده تا از طریق ارسال پیامک به شماره ۰۲۱۱۸۱۸ مشترکان تلفن ثابت بتوانند در هر زمان از میزان بدهی خود به مخابرات آگاه شده و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده ، علاوه بر تلفن ثابت بحث قبض‌های تلفن‌ همراه نیز هزینه‌های متعددی برای مخابرات به دنبال داشته است.

طی سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با حذف ۵۳ میلیون از قبوض کاغذی موبایل گفته می‌شود از قطع ۵۸۰۰ درخت جلوگیری شده است.

طبق اطلاعات ارائه شده در میان این قبض‌ها حدود ۳۲ درصد آنها به درخواست مشترک حذف شده‌اند.

اما علاوه بر بحث قبوض کاغذی ،در خصوص سیم‌کارت‌های تلفن همراه اعتباری نیز شرکت ارتباطات سیار از طریق در نظر گرفتن شیوه‌های شارژ الکترونیک استفاده مردم از کارت شارژهای کاغذی را ۲۵۶ میلیون کاهش دادده است.به عبارت دیگر در حدود ۷۲ درصد موارد کارت شارژ‌های کاغذی مورد استفاده قرار نگرفته و مشترکان ترجیح داده‌اند از طریق شیوه‌های الکترونیک سیم‌کارت خود را شارژ کنند.

طبق اطلاعات ارائه شده در برنامه تلویزیونی رادیکال هفت، عدم صدور ۵۳ میلیون قبض سیم‌کارت دائمی باعث شده است که ۱۵۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شود و ۱۰ هزار و ۸۰۰ لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

از طریق کاهش استفاده از شارژ‌های کاغذی نیز حدود ۲۸۰ هزار کیلوگرم دی‌اکسید کربن به اکسیژن تبدیل شده و ۱۹۰ هزار لیتر آب صرفه‌جویی شده و ۱۰ هزار و ۷۰۰ درخت هم از خطر قطع نجات پیدا کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      تعرفه خطهای دائم رو بیار پایین تر قبظ رو حذف کن. والا....

    • علی

      من معتقدم مخابرات هم مانند سایر فروشندگان کالا یا خدمات دولتی یا خصوصی موظف است درازاء درخواست بهای خدمات خود صورتحساب یا فاکتور به خریدار تحویل نماید. آیا مخابرات نظردیگری دارد؟ ضمنا این هزینه هم درقیمت تمام شده خدمت شما منظورشده وازمصرف کننده دریافت میشودولذا هزینه مخابرات محسوب نمیشود. صورتحساب که جای خوددارد حتی اگر مشترکی لازم بداند که لیست مکالمات تلفنی یک دوره خودراهم بخواهد مخابرات باید این اطلاعات راچاپ ودراختیار مشترک قرارداد واین حق هرمشترکی است.که البته بهای آنرا هم پرداخت میکند. مگرچنین خدماتی دربانکها هم انجام نمیشود؟ پس باید بانکها هم خدماتشان را با تعداد درختهائی که قبضهایشان قطع میکند مقایسه کنند؟ البته این خوب است که شما سامانه های دیگری هم برای اطلاع رسانی وپرداخت قبوض تلفن به مشترکین ارائه میکنید که حق انتخاب را به مصرف کننده میدهد ولی درخواست صورتحساب وتحویل آن درمحل حق هر مشترک است وهزینه آنراهم میپردازد.

    • بدون نام

      لطفا به درآمد هنگفت مخابرات هم اشاره و مقایسه گردد!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج