۳۰۷۵۵۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اولویت‌ مجلس دهم از نگاه مجلس نهمی‌ ها

اکثر نمایندگان اصولگرای مجلس نهم همچنانکه در شعار انتخاباتی شان نیز عنوان کرده بودند اولویت اصلی مجلس بعدی را موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم برشمردند.

خبرآنلاین: اکثر نمایندگان اصولگرای مجلس نهم همچنانکه در شعار انتخاباتی شان نیز عنوان کرده بودند اولویت اصلی مجلس بعدی را موضوع اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم برشمردند.

اما با برگزاری انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی و پیروزی اغلب نامزدهای اصلاح طلب و اعتدالگرا در تهران و دیگر استانها، انتظار می رود که اولویت های مجلس دهم در قانون گذاری تا حدودی با مجلس نهم که یک مجلس اصولگرا بود متفاوت و به شعار اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که «آرامش، امید و رونق اقتصادی» نزدیک باشد.

پس از پایان انتخابات مجلس دهم و مشخص شدن ترکیب بیش از ۷۰ درصد از نمایندگان آن، بسیاری به این موضوع پرداخته اند که چه مسائلی باید در اولویت کاری مجلس بعد باشد. در جدول زیر چکیده توصیه های ۲۰ تن از نمایندگان مجلس نهم که برخی ابقا شده و برخی با کرسی های سبز بهارستان خداحافظی می کنند را به اهالی پارلمان دهم بخوانید:

اسامی

چکیده سخنان

علی لاریجانی / نماینده قم

اولویت برنامه های مجلس آینده باید حل مشکلات اقتصادی با همکاری دولت و به دور از هر گونه حاشیه سازی باشد، همچنین تشکل های سیاسی باید به دور از مسیله سازی با کار علمی و کارشناسی پشتوانه خوبی برای کمک به مجلس و دولت باشند.

علی مطهری / نماینده تهران

اولویت مجلس دهم باید توجه به سیاست داخلی باشد. مجلس دهم باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشد لذا محور اقتصاد مقاومتی توجه به توانایی ها و استعدادهای داخلی است.

غلامعلی حدادعادل/ نماینده تهران

مسئله اصلی کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است و مردم هم به این نکته توجه دارند. اولویت اصلی برای مجلس دهم موضوع اقتصاد است.

محمدرضا باهنر/ نماینده تهران

تندروی و هنجارشکنی در مجلس دهم نه به نفع اصولگرایان نه اصلاح‌طلبان، نه دولت و نه مجلس نخواهد بود بلکه باید حتما تلاش شود هنجارشکنی، ساختارشکنی و گرفتاری در مجلس آینده به وجود نیاید.

اسماعیل کوثری / نماینده تهران

مجلس دهم باید با طرح مباحث اقتصادی و تعامل با دولت، به "پویایی و شکوفایی اقتصادی" کمک کند و این موضوعات تنها در حد حرف باقی نماند.

علیرضا محجوب / نماینده تهران

اولویت مجلس دهم توجه به کارگران بازنشسته، کارمندان و کسانی باشد که درآمد کمی دارند.

مهرداد بذرپاش/ نماینده تهران

اولویت مجلس دهم باید رفع معضل بیکاری و رکود بی سابقه در کشور باشد.

فاطمه رهبر/ نماینده تهران

ایجاد همخوانی بین مسئولیت‌های اجتماعی زنان نقش مادری و همسری و امنیت زنان و کودکان در حوزه خانواده باید مورد توجه مجلس دهم قرار گیرد.

زهره طبیب زاده / نماینده تهران

مجلس دهم باید به "رونق تولید" توجه ویژه داشته باشد، ایستادگی بر "محکمات انقلاب" از وظایف اصلی مجلس دهم است.

سیدمحمود نبویان / نماینده تهران

امیدواریم مجلس دهم، مجلسی کارآمد و متخصص در حوزه اقتصاد و فرهنگ باشد و بتوانند ترسیم صحیح نظام فکری و علوم انسانی صحیح مسیر پیشرفت همه‌جانبه کشور و انقلاب اسلامی را فراهم و اقتصاد و فرهنگ ناب را احیا کند. چرا که ما معتقدیم لیبرالیسیم بزرگترین خطر برای اقتصاد و فرهنگ است.

حسین طلا / نماینده تهران

مجلس دهم باید در حوزه نظارت به صورت مناسب عمل کند،آنچه امروز نیاز داریم، مساله اقتصاد و معیشت مردم است.

فاطمه آلیا/ نماینده تهران

مجلس دهم باید در حوزه‌هایی که دولت ضعف دارد به کمک دولت بشتابد تا مشکلات معیشتی مردم حل شود. این پیام اصولگرایان را همه مردم کشور دریافت کردند و اقبالشان به آنها به همین دلیل است.

مجتبی رحماندوست / نماینده تهران

اولویت‌هایی که منتخبان ملت باید در مجلس آینده به دنبال آن باشند بحث عدالت اجتماعی و مقابله با توزیع ناعادلانه ثروت در کشور است. معشیت و اشتغال جوانان، مبارزه با قاچاق کالا و تنظیم قوانینی در جهت جلوگیری از فرارمالیاتی از جمله اولویت‌های دیگری است که باید در مجلس دهم به آن توجه شود.

نادر قاضی‌پور / نماینده ارومیه

مجلس دهم دولت را ملزم به پرداخت بدهی 100 هزار میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی کند.

بهروز نعمتی/ نماینده همدان

معیشت مردم مساله‌ مهمی است که مجلس آینده باید با همکاری دولت به آن بپردازد، همچنین اشتغال جوانان و رونق اقتصادی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن پرداخته شود.

منصور حقیقت پور / نماینده اردبیل

مجلس دهم قانون انتخابات را مجددا بررسی کند. آنجایی که شورای نگهبان می گوید ما به شرایط احراز نرسیدیم، باید ببینیم قانون در این رابطه چه گفته است. آیا حدود و ثغور تعیین شده است بنابراین فکر می کنم فرصت خوبی برای مجلس دهم خواهد بود که قانون انتخابات را مجددا بررسی کند.اشکالی ندارد که ما از بعضی از مدل‌های غربی هم استفاده کنیم. به عنوان مثال در انگلستان از هر نماینده قبل از انتخابات رقمی را دریافت می کنند که اگر 5 درصد آرا را نتوانست کسب کند آن پول مصادره می شود. بنابراین افرادی در انتخابات حضور می یابند که پیش‌بینی می کنند می‌توانند 5 درصد آرا را داشته باشند.

محمدحسن آصفری / نماینده اراک

موضوع اشتغال و جلوگیری از تورم و حل معضل بیکاری را از اولویت‌های مجلس دهم باشد.

سیداحسن علوی / نماینده سنندج

مجلس دهم خود را اسیر قوانین ناکارآمد، ضد و نقیض و بی‌اثر نکند.

موید حسینی صدر / نماینده خوی

مجلس دهم کلان نگر باشد.دولت یازدهم و مجلس دهم باید کاری کنند تا بخش تولید جذاب‌تر از بخش‌های بازرگانی، دلالی و واسطه‌گری شود چراکه بخش تولید در ایران زیان‌ده است.

مسعود پزشکیان / نماینده تبریز

اولویت مجلس بعد اجرای قانون و برنامه است. وقتی قانونی نوشته شد همین نماینده‌ها باید نظارت کنند تا چیزی را که نوشته شده اجرا کنند. وقتی خود نماینده به نوشته خودش پایبند نباشد بر چه چیزی می‌خواهد نظارت کند؟ نمایندگان باید به آنچه که می‌نویسند و می‌گویند پایبند باشند و بر اجرای آن نظارت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج