بارداری با رژیم گیاهخواری امکان پذیره؟!
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
دکتر استرکی_1
دکتر ولدخانی_1
اپیلاسیون نانا 3
دکتر استرکی_3
دکتر ولدخانی_3
اپیلاسیون نانا 4
دکتر استرکی_4
دکتر ولدخانی_4
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
دکتر استرکی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۰۸۶۵۸
۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
۷۹۴۹
با اینکه داشتن یک رژیم غذایی گیاهی در دوران بارداری یک انتخاب سالم است، اما نیازمند کمی زحمت بیشتر است.اکثر زنان باردار در مورد تأثیر رژیم غذایی خود بر جنین در حال رشدشان در دوران بارداری، نگران هستند. با این حال با یک برنامه ی غذایی دقیق، جایی برای نگرانی نیست.
مجله پزشکی مادر: با اینکه داشتن یک رژیم غذایی گیاهی در دوران بارداری یک انتخاب سالم است، اما نیازمند کمی زحمت بیشتر است.

اکثر زنان باردار در مورد تأثیر رژیم غذایی خود بر جنین در حال رشدشان در دوران بارداری، نگران هستند. با این حال با یک برنامه ی غذایی دقیق، جایی برای نگرانی نیست.

ریچل دپندال، مشاور رژیم غذایی در گروه پزشکی سدر- سینای در بورلی هیلز کالیفرنیا، می گوید:" رژیم های گیاهی در دوران بارداری، تمام مواد مغذی مناسب و مورد نیاز مادر و بچه را تأمین می کند."

بارداری با رژیم گیاهخواری امکان پذیره؟!

دپندال که خود باردار و گیاهخواری است که ماهی نیز می خورد، نگران بود که در دوران بارداری اش ویار گوشت حیوانی داشته باشد، اما برعکسش اتفاق افتاد. او می گوید: "نسبت به گوشت بیش از گذشته، بی علاقه شدم."

بارداری و رژیم غذایی گیاهی: معایب

با اینکه داشتن یک رژیم غذایی گیاهی در دوران بارداری یک انتخاب سالم است، اما نیازمند کمی زحمت بیشتر است.

گرودریان می گوید: " پیروی از رژیم غذایی گیاهی که در دوران بارداری مفید است، زحمت زیاد و برنامه ی غذایی مفیدی می طلبد.

به طور کلی، هر چه یک گیاهخوار، غذاهای بیشتری را از رژیمش حذف کند، تأمین نیازهای غذایی اش سخت تر می شود. با این حال مکمل های رژیمی ممکن است بتوانند این خلأ را پر کنند."

یک گیاهخوار لاکتو اوا ( کسی که لبنیات و تخم مرغ نیز می خورد)، می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود برای یک بارداری سالم را از طریق رژیم غذایی و مکمل های مولتی ویتامین/ مواد معدنی، بدست آورد. از سوی دیگر،  یک فرد گیاهخواری که از تمام محصولات حیوانی اجتناب می کند، نیاز خواهد داشت که مکمل های ویتامین ب ۱۲ و آهن را مصرف کند و ممکن است لازم شود کلسیم، روی و ویتامین دی نیز مصرف کند.

بارداری و رژیم غذایی گیاهخواری: مزایا

بارداری با رژیم گیاهخواری امکان پذیره؟!

داشتن یک رژیم غذایی گیاهی در دوران بارداری، جنبه های مثبت بسیاری دارد. به عنوان مثال، دفع منابع پروتئینی گیاهی برای کلیه ها، راحت تر است و گیاهخوار بودن می تواند از پوسیدگی دندان- یکی از مسائل رایج در دوران بارداری- جلوگیری کند. علاوه بر این، گیاهخواری به طور کلی خطر به وجود آمدن بیماری های زیر را کم می کند:

- چاقی

- سرطان

- یبوست

- دیابت نوع دو

- بیماری فشار خون

- بیماری های قلبی

- سنگ کیسه ی صفرا

مارتا کی گرودریان آر دی، متخصص تغذیه در بیمارستان گود ساماریتان در شهر دیتون ایالت اوهایو، می گوید: "یک مزیت دیگر گیاهخوار بودن این است که بیشتر زنان گیاهخوار، کمتر غذاهای کم ارزش و بیشتر غذاهای مغذی می خورند."

بارداری و رژیم غذایی گیاهی: دستورالعمل های تغذیه

دستورالعمل های تغذیه ای برای بارداران گیاهخوار، مشابه دستورالعمل های تغذیه ای زنان باردار غیر گیاهخواراست.

گردریان می گوید: " همه ی زنان باردار نیازمند آهن، کلسیم، اسید فولیک، اسیدهای چربی اصلی مانند دی ایچ ای( که در رژیم غذایی گیاهی می توان تأمین کرد)، روی و پروتئین اضافی و ۲۰۰ الی ۳۰۰ کالری بیشتر از کالری مصرفی در دوران پیش از بارداری، هستند."

با اینکه ممکن است زحمت زیادی داشته باشد، اما پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی، در زمان بارداری می تواند برای سلامتی، مفید باشد.

دپندال می گوید: " رعایت رژیم غذایی گیاهی حاوی ماهی ، آسان است. من با هیچ مشکلی مواجه نشدم، زیرا من عاشق سبزیجات، سویا، تخم مرغ، لبنیات و ماهی هستم."

مخصوصاً زنان باردار گیاهخوار باید موارد زیر را مصرف کنند:

بارداری با رژیم گیاهخواری امکان پذیره؟!

- ۴ تا ۵ وعده در روز سبزیجات

- ۴ تا ۵ وعده در روز میوه جات

- ۳ تا ۴ وعده حبوبات و جایگزین آنها

- ۸ وعده شیر و جایگزین های شیر ( به عنوان مثال یک فنجان لوبیا قرمز پخته)

- ۶ تا ۱۱ وعده در روز نان، گیاهان گندمی و پاستا ( انتخاب تمام حبوبات در صورت امکان)

- دو وعده چربی های امگا ۳ برای تأمین دی ایچ ای ( که در جاهای دیگر در روغن بزرک، گردو، سویا و تخم مرغ های غنی شده با امگا ۳ یافت می شود)

چربی ها، شیرینی جات و غذاهای کم ارزش، باید کمتر استفاده شوند و زنان باردار باید حواسشان باشد که از خوردن غذاهای زیرخودداری کنند:

- جوانه ی سبزیجات خام و میوه جات تازه ای که پاستوریزه نیستند و آب سبزیجات که ممکن است حاوی باکتری ای مانند ایکولی و سالمونلا باشد.

- پنیرهایی که پاستوریزه نیستند( مانند پنیر کفکی، پنیر خامه ای گاوی و فتا) و شیرهای غیر پاستوریزه، به این دلیل که ممکن است خطر ابتلا به مسمویت غذایی لیستریا را داشته باشند.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
استخدام_1
سفیر بار ساقدوش_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
استخدام_4
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
سفیر بار ساقدوش_2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
فنی آتل_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر
کیان برنا_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
شفا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_تزریق چربی
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر