۳۰۹۰۲۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز: تا آخرین نفس با مهمان می جنگیم!

خط خطی - صادق رضازاده:

از آنجایی که مردم سال اقتصادی خوبی را پشت سر گذاشتند و ته جیب شان در آخر سال چیزی نمانده است، مهمان نوازی هم در ایام نوروز دچار تغییر و تحولاتی شده است. ما نیز در راستای ترویج فرهنگ مهمان نوازی و دید و بازدید چند راهکار برای پراندن و پیچاندن مهمان در عید برای تان پیشنهاد می کنیم که امیدواریم مثرثمر واقع شود و شما از این ایام پرهزینه و استرس زا جان سالم به در ببرید.

۱- خانه تکانی را موکول کنیم به تعطیلات عید

در این صورت اگر مهمان بیاید و با وضعیت وحشتناک خانه و زندگی شما روبرو شود، حتی اگر قاشق نپرد توی چشمش، از سرِ تکلیف و مسئولیت قطعا به کمک شما می آید و به شما فقط یک لیوان چای تحمیل می شود اما در عوض خانه تکانی تان را انجام داده اید و سود بیشتری نصیب تان می شود و با این کار چند تیر به هدف زده اید که با آنها کاری نداریم.

۲- درب خانه را باز نکنید

این روش مستعمل شده ولی با این ترفند مهمان حتی اگر خودش را بدرد هم دیگر شما متحمل هزینه ای نمی شوید. البته برای اجرای این استراتژی باید بچه ها را توجیه کنید و روزی چند جلسه انگیزیسیون همراه با ضرب و شتم برای آنها بگذارید که یک وقت ضایع بازی درنیاورند. البته این روش زیاد جواب نمی دهد چون بچه ها برای گرفتن عیدی هم که شده جوری شما را لو می دهند که شما باید برای همیشه درب خانه تان را پلمپ کنید و خودتان هم برای مدتی طولانی توقیف شوید جایی.

۳- موقع آمدن مهمان، او را غافلگیر کنید

به محض اینکه مهمان وارد خانه تان شد بگویید ئه! داشتیم پیش پای شما می رفتیم خانه اقوام شوهرم اینا. البته اگر مهمان تان فامیل دورتان باشد مثلا اگر زن داییِ عمه شوهرخاله نوی زن عموی خواهر شوهر مادر زنِ دوست کارمند اداره تان همراه با شوهر و بچه هایش آمده باشد دیگر بهتر و راحت تر جواب می دهد. نهایتا یک دقیقه آن هم در شرایط نامساعدی می نشینند یک گوشه کناری فقط به شما زل می زنند. باز هم شما باید به بچه های تان به زور مشت و لگد بفهمانید که هر سه ثانیه بگوید مامان پس کی می ریم خونه پارامیدا، پارسا منتظرمه! در این صورت مهمان خودش اگر پر رو نباشد، احتمالا عرق شرم می ریزد و یک لیوان اسید هم می خورد و میدان را خالی می کند برای جوان ترها. اگر هم که پر رو باشد که شما زمین و زمان را هم که به هم وصله بزنید مثلِ فیل چمبره می زند و از جایش بلند نمی شود و آن وقت است که باید دست کنید در جیب مبارک و به فکر شام و ناهار باشید.

۴- درب منزل تابلویی نصب کنید که مهمان عزیز وای فای نداریم

البته این روش هم منوط است به سیریش نبودن مهمان، یعنی اگر بخواهد عکس آپلود کند و بفهمد شما وای فای داشتید و نگفتید آن وقت است که شما ضایع می شوید و بهتر است برای مدت طولانی جلوی چشم هیچ کس نباشید.

در نهایت اگر دستورالعمل ها را اجرا کردید و مهمان باز آمد داخل منزل، بدانید یا خودتان خیلی ضعیف بودید و روش ها را ناقص اجرا کردید یا مهمان خیلی پر رو تشریف داشتند، چون این طرح در اکثر جوامع جهان سومی جواب داده است و خیلی عظیمی از خانواده ها را از مرگ نجات داده است اما در راستای «امید را از مردم نگیرید» تا آخرین نفس برای پیچاندن مهمان بجنگید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج