۳۱۲۰۱۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توصیه هایی برای تندرستی در بهار

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از افزایش چربی و قند در مهمانی‌ها لازم است از انواع شیرینی‌های ساده و در اندازه‌های کوچک برای پذیرایی استفاده شود

ایسنا: کارشناس تغذیه مرکز بهداشت گفت: به منظور جلوگیری از افزایش چربی و قند در مهمانی‌ها لازم است از انواع شیرینی‌های ساده و در اندازه‌های کوچک برای پذیرایی استفاده شود.

مریم اسدی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت اظهار کرد:همزمان با آغاز فصل بهار و شیوع انواع بیماری‌های گوارشی، شهروندان باید از خرید و مصرف نوشیدنی‌های محلی مانند آب زرشک،آب آلبالو و... و هم‌چنین لواشک، تمبرهندی، آلوچه در صورتی که بسته بندی نشده‌اند و کد بهداشتی و پروانه ساخت از وزارت بهداشت ندارند خودداری کنند؛ زیرا انواع آلودگی‌های انگلی با خوردن این نوع مواد غذایی غیربهداشتی ممکن است به بدن منتقل شود.

وی با اشاره به آغاز سفرهای شهری و برون شهری در طول مدت بهار افزود: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست در طول مسافرت لازم است مقادیر مناسبی آب به همراه داشته و داشتن میوه‌ها و سبزی‌هایی مانند هویج، گوجه فرنگی، خیار و کاهو در طول مسافرت به منظور تامین آب بدن کمک کننده است.هم‌چنین آب آشامیدنی باید از منابع مطمئن تهیه شده و یا از آب‌های بطری شده استفاده شود.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا ادامه داد: یخ باید از مراکز مطمئن تهیه شود و از مصرف یخ‌هایی که در شرایط غیربهداشتی و روی زمین نگهداری یا خرد می‌شوند جداً خودداری کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: از مصرف سالاد بویژه سالادهایی که در آنها کاهو بکار رفته است و هم‌چنین غذاهای دریایی در غذاخوری‌های بین راهی خودداری شود. غذاهایی سفارش داده شده در رستوران نباید حاوی مقادیر زیاد سس، ادویه و چاشنی باشد؛ چرا که تشخیص تغییر رنگ و طعم نامطبوع ناشی از فساد دشوار است.

وی تصریح کرد: در رستوران حتماً همراه غذایی که میل می‌شود از ماست، لیموترش و یا آب لیمو استفاده شود، با مصرف این گونه موادغذایی، دستگاه گوارش اسیدی شده و در نتیجه از رشد و تکثیر میکروب‌ها در دستگاه گوارش و مسمومیت غذایی جلوگیری می‌شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به خرید ماهی به عنوان سوغات خصوصاً از شهرهای شمالی گفت: برای حمل گوشت ماهی حتماً باید از یخدان استفاده شود و دقت شود که مواد غذایی خام با پخته تماس نداشته باشد.

اسدی متذکر شد: به منظور جلوگیری از افزایش چربی و قند مهمانان نوروزی لازم است از انواع شیرینی‌های ساده و در اندازه‌های کوچک برای پذیرایی استفاده شود.

وی افزود: مصرف میوه باید جایگزین شیرینی و شکلات در دید و بازدیدها شود؛چرا که میوه علاوه بر ویتامین‌ها و املاح معدنی نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها دارد.

اسدی ابراز کرد: در مصرف آجیل زیاده روی نشود؛ چرا که انواع مغزها و تخمه‌ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند و خصوصاً آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیادی نمک زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت صومعه‌سرا در پایان برای تاکید بر مراقبت از دریافت زیاد کالری در وعده ناهار و شام در مهمانی‌ها اظهار کرد: سعی شود نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شود و نوشیدن نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند به حداقل رسانده و از آب ساده و یا دوغ‌های کم نمک و بدون گاز استفاده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج