۳۱۳۰۳۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

گزارش تازه از قاچاق سازمان‌ یافته در کشور

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین گزارش خود از روند قاچاق در کشور نکات تازه و آمارهای هشدار دهنده‌ای از پدیده قاچاق سازمان یافته در اختیار خبرنگاران گذاشت.

روزنامه ایران: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نخستین گزارش خود از روند قاچاق در کشور نکات تازه و آمارهای هشدار دهنده‌ای از پدیده قاچاق سازمان یافته در اختیار خبرنگاران گذاشت.

علیرضا جمشیدی در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه در سال ۹۵ از رسیدگی به ۳۰ هزار پرونده در ایام نوروز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها عمدتاً مربوط به حوزه خدمات و کالای صنفی و غیرصنفی، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی بودند، به‌طوری که در جاده چالوس ۱۶ رستوران متخلف پلمب شد.

وی با اشاره به کشف ۸ تن مرغ فاسد در تهران خاطرنشان کرد: در این ایام با عرضه میوه قاچاق بشدت برخورد شد و شرکت‌های مسافربری اعم از هوایی، ‌دریایی، زمینی، هتل‌ها، اماکن تاریخی، تفریحی و فرهنگی و همچنین مراکز توزیع مواد غذایی، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های بهاره و زنجیره‌ای مورد بازرسی مستمر قرار گرفتند. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، آرامش ایجاد شده در حوزه میوه در ایام نوروز را ناشی از برنامه‌ریزی دولت و نظارت‌های مستمر دستگاه‌هایی چون سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ مبنی بر برنامه‌ریزی وسیع برای برخورد با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: متأسفانه طبق آمارهای رسمی در سال ۹۳، حدود ۲۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور داشته‌ایم که این موضوع خسارت به تولید ملی محسوب می‌شود و مغایر با اهداف سالی است که رهبر معظم انقلاب آن را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کرده‌اند. در حال حاضر ۳ درصد قاچاق کشف می‌شود و جالب اینکه تنها ۲ درصد پرونده‌ها یعنی پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان کشف می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه فساد سازمان یافته وجود دارد و این موضوع باعث شده قاچاق کالا و ارز به وفور دیده شود و همین امر می‌تواند خسارات عمده‌ای را به کشور وارد کند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حیطه‌های مختلف از جمله قانونگذاری، اجرا و همچنین کشف و رسیدگی باید برنامه‌ریزی جامعی وجود داشته باشد که متأسفانه امروز در ترانزیت، بازارچه های مرزی و مناطق آزاد، قاچاق کالا به وفور مشاهده می‌شود. برای نمونه در سال ۹۴ فقط در استان ایلام دو برابر جمعیت ایران برنج قاچاق وارد و در سراسر کشور توزیع شده است؛ لذا امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه به نتیجه برسد و سال جدید سال کاهش قاچاق کالا باشد. وی با اشاره به افزایش جریمه‌های نظام صنفی تصریح کرد: در هر سال معمولاً درصدی بر اساس نرخ تورم به جریمه‌ها اضافه می‌شود که این درصد در سال ۹۵ در نظر گرفته شده است، اما باید مجازات‌ها شدیدتر شود و امیدواریم قانونی که در حال آماده‌سازی آن هستیم، بتواند با تخلفات به صورت جد‌ی‌تر برخورد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      متاسفانه داروی تولیدی داخل با یارانه ،برای تجویز به بیماران کشور ،توسط برخی از داروخانه های کشور به خصوص تهران از کانال های مختلف، از مرز های غرب و شرق بطور قاچاق به کشورهای همسایه برده میشود و تاکنون چندان اقدام مثبتی در بهبودی تحویل دارو به مردم کشور نشده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج