۳۱۳۵۳۰
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

صدا و سیما، شبیه ماهواره شد!

روزنامه جوان در اعتراض به برنامه های نوروزی صدا و سیما نوشت: تا به امروز موسیقی خط قرمز فرضی پر رنگی در برنامه‌های رادیو و تلویزیون به شمار می‌رفت. اما نوروز ۹۵ این موضوع به ابزار ایجاد جاذبه برای برنامه‌های تلویزیونی تبدیل شد.

روزنامه جوان در اعتراض به برنامه های نوروزی صدا و سیما نوشت: تا به امروز موسیقی خط قرمز فرضی پر رنگی در برنامه‌های رادیو و تلویزیون به شمار می‌رفت. اما نوروز ۹۵ این موضوع به ابزار ایجاد جاذبه برای برنامه‌های تلویزیونی تبدیل شد.

حجم بالاي حضور موسيقي كه به طور خاص خوانندگي و اجراي قطعات موسيقايي بود، باعث شد تا اين شبهه به وجود آيد كه مي‌شود خطوط قرمز فرضی را در صداوسيما و جابه جا كرد!

در نوروز ۹۵ همزمان سه مسابقه خوانندگي از شبكه‌هاي سيما پخش مي‌شد. جالب اينجا است كه ايده اين مسابقات و نحوه برگزاري آن شباهت غيرقابل انكاري به برنامه‌هاي ماهواره‌اي داشت.

سيستم برگزاري از جمله انتخاب داوطلبان، آموزش‌هاي اوليه خوانندگي و تمرين با داوطلبان، رأي‌گيري، اجرا و نحوه داوري با نمونه‌هاي ماهواره‌اي مشابه و حتي مطابق بود. به غير از مسابقات خوانندگي، دعوت از خوانندگان براي اجرا در اكثر برنامه‌هاي نوروزي به بخش ثابتي تبديل شده بود.

با توجه به اينكه موسيقي بخش اعظمي از برنامه‌هاي شبكه‌هاي ماهواره‌اي فارسي زبان را تشكيل مي‌دهد، مي‌شود اين احتمال را داد كه صداوسيما در نيازسنجي مخاطبانش و ميزان بينندگان ماهواره، به اين نتيجه رسيده باشد كه مي‌توان با بالابردن برنامه‌هاي مجاز در تلويزيون، مردم را از ديدن برنامه‌هاي غيرمجاز دور كرد.

برنامه‌سازان تلويزيون حتي در برابر انتقاد از كپي بودن برنامه‌هاي خوانندگي واكنش نشان داده و اين اتهام را رد كرده‌اند. باربد بابايي مجري برنامه شب كوك كه مسابقه خوانندگي شبكه نسيم به شمار مي‌رفت، در آخرين برنامه كه بعد از انتخاب برگزيدگان شب كوك پخش شد، از كساني كه اين برنامه را مشابه برنامه‌هاي ماهواره‌اي مي‌دانستند انتقاد كرد!

وي حتي وعده دور جديد شب كوك را نيز داد كه نشانه‌اي از علاقه شبكه نسيم براي ادامه مسير فعلي است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلی

      همش در حال پرت گفتن روزنامه افراطی جوان

    • پیمان

      شما این جنایت رو به این بندگان خدا ببخشید
      از مسئولین هم تعهد کتبی اخذ کنید که منبعد فقط موسیقی شامل دف برای ما پخش کنند
      ما هم متعهد میشویم برنامه های نازنین تلویزیون ایران را نادیده گرفته و برنامه های ماهواره را ببینیم
      اگر تا حالا از این نوع تفکر نتیجه گرفته بودیم که وضعیت اینطور نبود

      پاسخ ها

      • رضا

        سرود ملی را هم حذف کنند ، چه کاریه از ادوات موسیقی استفاده بشه

    • ایرانبان

      ....... یک دقیقه سکوت

    • فرشاد

      تاسف تاسف شادی ونشاط رو هم میخوان از مردم دریغ کنن چقدر مریضی از غضه و گرفتاری بکشن

    • علي

      برنامه درست مي كنند يك جور برنامه درست نمي كنند يك جور ديگر آقا ما نفهميديم چه بايد ببينيم چه نبايد ببينيم بابا بيخيال بشين لذت ببر تا كي مي خواين بگين اين كپي اون خوب نيست اين خوبه متفاوت شدن اشكال داره

    • بدون نام

      از این به همه چی تعطیل فقط نوحه و اخبار و روزنامه جوان و سخنرانی اقای احمدی نژاد و خاتمی

    • بدون نام

      کاملا موافقم باید در طول 24 ساعت همه شبکه ها مداحی و روضه پخش کنن!!!
      بالاخره شادی زیاد ممکنه منجر به سکته بشه باید یجوری جلوشو بگیریم

    • بنده خدا

      خب مگه اشکالی داره .... متاسفم همه دارن پیشرفت میکنن چقدر جنبه ندارین که وقتی میبینین یه برنامه شاد پخش شده ناراحت میشید ؟ بعدشم شب کوک باعث شد ایرادات بعضی شرکت کنندگان در این کار مشخص بشه و الکی نرن بخونن و بذارن اینترنت و ملت برن دانلود کنن و کارشون را با اصول و علم اون کار دنبال کنن .
      خب حالا اشکال چیه ؟

    • بنده خدا

      خب مگه اشکالی داره .... متاسفم همه دارن پیشرفت میکنن چقدر جنبه ندارین که وقتی میبینین یه برنامه شاد پخش شده ناراحت میشید ؟ بعدشم شب کوک باعث شد ایرادات بعضی شرکت کنندگان در این کار مشخص بشه و الکی نرن بخونن و بذارن اینترنت و ملت برن دانلود کنن و کارشون را با اصول و علم اون کار دنبال کنن .
      خب حالا اشکال چیه ؟

    • بدون نام

      اقا بالاخره موسیقی حرام است یا نه؟

    • امیر

      عوامل این روزنامه عوض اینکه بشینن برنامه ماهواره رو نگاه کنن بشینن تلوزیون ملی خودمون رو نگاه کنن واسه خودشونم خوبه حداقل تلوزیون ملی پوشیده تره

    • بدون نام

      روزنامه جوان جان،بذار مردم به حال خود باشن .ماهواره برنامه هاش بهتره. هرکی نخواد ماهواره ببینیه میاد شبکه"افق" پایداری ها رو از صداوسیمای میلی میبینه.

    • ناشناس

      نام: جوان!! نام پدر: کیهان!! شغل: وارنه جلوه دادن حقایق!

    • بدون نام

      قبلا نشان دادن ساز قبیح بود
      روزنامه جوان فتوای خط قرمزو قبیح و منکر بودن خوانندگی و هم اعلام کرد!!!!!!

    • محمد

      حیف این هم پول بیت المال که در صدا وسیما بیهوده هزینه میشود حتی یک برنامه که اموزش خاصی.داشت باشد ندارد و کل برنامه را داد بودن به اسپانسرها و برنامه اشپزی شهرستانها با اجرای رجبی کپی ماهواری و در کل ۹۰ درصد برنامه ها ماهوارها را کپی کرده بودن انهم چقدر افتضاح

    • برتر

      از خداتون هم باشه برنامه های اینچنینی ساخته میشه
      وقتی مشابه ایرانی برنامه های ماهواره باشه چه نیازی به دیدن ماهواره هست؟
      اینا نباشن، کوفت نگاه کنیم؟
      به ری بدهکاری ها و بدبختی هامون بخندیم؟

    • بدون نام

      کاش فقط اخبار و رویدادها و نوحه های خونی ها باشه نه از اول تا آخرش فحش و تهمت و دروغ ؟؟!
      داورهای درجه چهار خودشون خواننده زوی بودن و خواننده های خوب قبول نکردن بیان چون حسادت نمیزاره به کسی چیزی یاد بدن اما این ها اموزش دادن .
      ولی نگفتن قسمت غیر شرعی اش و ایرادش چی بود؟! همه اهنگهای مجاز هم تمرین میشد .اگر هر کاری هر جای جهان می کنن ایراد داره و تهاجم فرهنگی حتی کت و شلوار هم که شماها می پوشید مصداق نفوذ فرهنگی دیگه .چرا لباس ایرانی نمی پوشید؟!
      افرادی که عقاید افراطی دارن چرا هیچ وقت جایگزین مناسبی حتی تو سیاست هم بجای امریکا ندادن فقط حرففففففففففففففففف میزنن و ازش کاسبی می کنن.
      پس کو عمل؟؟؟!!!
      چرا مجسمه خیام وفردوسی رو برای تبلیغ در دانشگاه امریکا می زنن اونها حرفی نمی زنن

    • بدون نام

      دیدن و شنیدن صدای مژده و فریال که بهتره! لطفا کپی نکنید

    • محمود

      کمی بلندنظرباشید

    • امیر

      تلویزیون با کپی کردن یکی از برنامه های یک شبکه ماهواره ای ساعت خوشی را برای همین چند نفر بیننده خود بوجود اورد و اینجا بود که روزنامه مخصوص پیرمردهای صد سال پیش بنام جوان نزدیک بود از غصه سکته کند که نکند خدای ناکرده بیننده ها ساعتی از فکر گرفتاریها و مشکلات بوجود امده توسط پاکترین دولت تاریخ ایران بیرون بیایند !؟!!!؟؟

    • وحید

      قربون دغدغه هاتون برم!!!
      هرچیزی که بده حرومه مگه غیر از اینه؟ ما روش موسیقی درمانی داریم و برای درمان اسکیزوفرنی به عنوان یکی از شدیدترین بیماریهای روحی روانی از موسیقی استفاده میشه پس چطور میشه یه کار خوب و درست که باعث نجات یک نفر میشه حروم باشه؟ درست مثل غذا خوردن ماست که یک نوع غذا مفید و حلال و یک نوع غذا بی فایده و حروم هست. در موسیقی هم همینطوره. باید نوع موسیقی رو تعیین کرد. موسیقی های پخش شده از صدا و سیما رو من ندیدم ولی فکر نمیکنم در حد راک و ... سبکهای اینطوری بوده باشه که صدای مدعاین و دلواپسان رو درآورده باشه. دلواپسان کسی با موسیقی منحرف نمیشه، جهنمم نمیره، برید وضع اقتصاد و تورم و بیکاری و اختلاسها رو درست کنید که فقر پدر و مادر و جد و آباد همه فسادها و بد بختیهاست... الهم عجل الولیک الفرج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج