۳۱۵۵۵۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

سندرز پیروز نیویورک می شود یا هیلاری؟

شنبه ۹ آوریل انتخابات مقدماتی در ایالت وایومینگ برگزار می شود، اما از همین حالا همه نگاه ها به ایالت تعیین کننده نیویورک است.

خبرآنلاین: شنبه ۹ آوریل انتخابات مقدماتی در ایالت وایومینگ برگزار می شود، اما از همین حالا همه نگاه ها به ایالت تعیین کننده نیویورک است.

جنگ این بار جدی تر از همیشه است. کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را کمتر اینگونه دیده بودیم. نزاعی واقعی که نامزدها برای شکست رقیب خود سنگ تمام گذاشته اند. کار از کارنامه سیاسی و سابقه مدیریتی گذر کرده و به مباحث خانوادگی هم کشیده شده است. اما صرف نظر از این مباحثات، نکات جالب دیگری هم در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند تازه باشد.

شکستن رکورد ویسکانسین؟

از سال ۱۹۷۲ به بعد، همیشه نامزدی که در انتخابات مقدماتی این ایالت پیروز شده، در نهایت به عنوان کاندیدای نهایی حزب خود نتخاب شده است. این در حالی است که برنی سندرز در جبهه دموکرات ها و دونالد ترامپ از میان جمهوری خواهان توانستند رقیب خود را در ویسکانسین شکست دهند. البته این بدان معنا نیست که این ایالت که ۱۰۰ دلیگیت برای دموکرات ها و ۴۲ دلیگیت برای جمهوری خواهان داشت) خیلی مهم یا تعیین کننده است، اما عموما نظرات این ایالت با نتیجه نهایی همسان در آمده است. ضمن اینکه از سوی دیگر کمتر دبده شده تا اوایل آوریل و تا آستانه انتخابات نیویورک هنوز، تکلیف نامزد نهایی هیچ یک از دو حزب مشخص نشده باشد. در نتیجه اگر ترامپ یا سندرز در نهایت به عنوان نامزد نهایی حزب خود انتخاب نشوند، رکورد ویسکانسین شکسته شده است.

رقابت در وایومینگ

وایومینگ یکی از ایالت های نسبتا غربی آمریکا است که قرار است نامزدهای دموکرات، شنبه ۹ آوریل در این ایالت با یکدیگر به رقابت بپردازند. دموکرات ها در این ایالت بر سر ۱۸ دلیگیت با یکدیگر رقابت می کنند و طبیعتا نتیجه، تفاوت چندانی در اختلاف میان سندرز و هیلاری ایجاد نخواهد کرد. جمهوری خواهان انتخابات خود را در این ایالت برگزار کردند و کروز توانسته ۹ دلیگیت به دست آورد. ترامپ در این ایالت توفیق چندانی نداشت و تنها یک دلیگیت را به خود اختصاص داد.

رقابت بزرگ در نیویورک

بر خلاف وایومینگ، نیویورک برای هر دو حزب از اهمیت بالایی برخوردار است. سندرز و هیلاری بر سر۲۹۱ دلیگیت این ایالت مهم با یکدیگر رقابت می کنند. در جبهه جمهوری خواهان هم کروز و ترامپ بر سر ۹۱ کرسی با یکدیگر می جنگند. نکته جالب در مورد نیویورک این است که ترامپ و هیلاری از نیویورک وارد رقابت های انتخاباتی شده اند و در نتیجه پیروزی در این ایالت می تواند برای آنها ساده تر باشد. کروز که ظاهرا از نتیجه نگرفتن خود در این ایالت اطمینان دارد، از حالا به کالیفرنیا رفته تا آنجا سخنرانی کند، در حالی که حدود ۲ ماه دیگر تا انتخابات مقدماتی ایالت کالیفرنیا زمان باقیست. از سوی دیگر آقای کروز که فضای نیویورک به شدت علیه او منفی است، در اظهار نظری تازه به ترامپ پیشنهاد داده، اگر این میلیاردر نتوانست در ایالت خودش با فاصله زیاد پیروز شود، بهتر است کمپین رقابت های انتخاباتی را رها کند.

جنگ دموکراتیک در نیویورک

از سوی دیگر دموکرات ها که تا امروز تقریبا رقابت متین و همراه با احترامی با یکدیگر داشتند حالا شرایط را تغییر یافته می بینند. بعد از بحث های فراوان بر سر برگزاری مناظره دو نامزد در نیویورک، حالا خانم کلینتون رقیب خود را متهم کرده نه تنها صلاحیت احراز جایگاه ریاست جمهوری را ندارد، که حتی تردیدهای جدی بر سر دموکرات بودن او هم وجود دارد. از این سو آقای سندرز هم در واکنش به این حملات اظهار داشته، آن کسی صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد که اینهمه پول از وال استریت گرفته تا خرج تبلیغات ریاست جمهوری اش بکند، نه من که تمام هزینه هایم را مردم عادی پرداخته اند.

به هر ترتیب هرچند رقابت در وایومینگ چندان تعیین کننده نخواهد بود و هر چند در نیویورک احتمالا کار برای جمهوری خواهان از همین حالا روشن است، اما از آن طرف شاید نقطه عطف رقابت های دموکرات ها ایالت نیویورک باشد. جایی که اگر برنی سندرز می خواهد شانسی برای رسیدن به کاخ سفید داشته باشد، باید هیلاری را در ایالت خودش شکست دهد.

نتایج تا این لحظه

تا این لحظه دونالد ترامپ ۷۴۳ دلیگیت کسب کرده و رقیبش تد کروز با ۵۱۷ دلیگیت در رده دوم قرار دارد. ضمن اینکه جان کاسیچ هم ۱۴۳ دلیگیت دارد.

نامزدی به عنوان کاندیدای نهایی حزب جمهوری خواه انتخاب خواهد شد که بتواند ۱۲۳۷ دلیگیت کسب کند.

در میان دموکرات ها هم هیلاری کلینتون با ۱۷۴۹ پیشتاز است، در حالی که سندرز ۱۰۶۱ دلیگیت دارد.

نامزدی به عنوان کاندیدای نهایی حزب دموکرات انتخاب خواهد شد که بتواند ۲۳۸۳ دلیگیت کسب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج