۳۱۶۸۹۸
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد توکلی، به کدام اقشار لطمه زد؟

مجلس امروز در حالی تصمیم به حفظ کارت سوخت گرفت که برای مصرف بنزین سقف تعیین کرد؛ تصمیمی که موجب نگرانی جامعه حمل و نقل کشور شده است.

خبرآنلاین: مجلس امروز در حالی تصمیم به حفظ کارت سوخت گرفت که برای مصرف بنزین سقف تعیین کرد؛ تصمیمی که موجب نگرانی جامعه حمل و نقل کشور شده است.

تصمیم مجلس در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور،سبب خواهد شد که هزینه های مصرفی تاکسی ها و به خصوص مسافرکشهای شهری و بین شهری افزایش یابد و این اتفاق منجر به افزایش نرخ کرایه ها خواهد شد.افزایش کرایه تاکسی و سواری های مسافرکش درون شهری و بین شهری به صورت غیرمستقیم بر سایر کالاها تاثیر می گذارد و چون استفاده کنندگان از تاکسی و وسایل نقلیه مسافربر، معمولا افراد آسیب پذیر هستند،از این مصوبه زیان می بینند.

از سوی دیگر، فرهاد دژپسند معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان تصویب پیشنهاد احمدتوکلی مبنی برافزایش قیمت بنزین هشدار داد که این تصمیم تورم زا خواهد بود، زیرا به گفته او تصویب و اجرا شدن این پیشنهاد علاوه بر آثار تورمی و قیمتی موجب ایجاد تورم جدید در کشور شده ضمن آنکه مسافر و کالا که از بنزین به عنوان یک نهاده کالایی استفاده نمی‌کنند، نیز متضرر می‌شود.

به گفته دژپسند تصمیم مجلس موجب بروز مشکل برای طیف وسیعی از مردم می‌شود.

ریس اتحادیه جایگاهداران سوخت گفته است که بخش اعظمی از مراجعات جایگاهها را رانندگان تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی تشکیل می دهند.در نتیجه بیشترین ضرر را از افزایش قیمت بنزین آنها می بینند.

این افزایش قیمت مستقیما متوجه مسافرانی می شود که از این وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب پیشنهاد احمدتوکلی نماینده مردم تهران مقرر کردند که مصرف‌کنندگان بنزین برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه ۵۰۰۰ ریال و در پله های دوم و سوم به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۰ هزار ریال با مازاد مصرف ۱۸۰ لیتر در ماه، تعیین شود.با تصمیم دولت قیمت تمام شده بنزین را به عنوان عوارض موضوع بند ۴ فوق بایدپرداخت شود و البته با تصویب این لایحه تمام افرادی که تا کنون از کارت سوخت جایگاهداران استفاده می‌کردند باید از کارت های سوخت خود استفاده کنند.

سقف مصرف بنزین برای هر خودروی سواری ۲ هزار لیتر در ماه است.

گزارش ها حاکی است که در سال گذشته میانگین مصرف بنزین در کشور روزانه ۷۱ میلیون لیتر بوده که این آمار دو درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۳ داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایان نمایندگان مجلس به مشکلات پیشنهاداتی که میدن توجهنمی کنن ضمن اینکه تمام پیشنهاداتشان فقط به ضرر مردم و به نفع دولت.اینها نمایندگان مردم هستند یا....

    • کارمند بازنشسته

      اینهااگرنماینده مردم بودنداینکارونمیکردنداینهم تاوان انتخاب نشدندرمجلس .

    • بدون نام

      این نماینده مدعی خودش با حمایت .....ه.
      بنزین لیتری 10000 یا 100000 تومان به او امثال او که فشار نمیاره.
      در بحث آزاد سازی قیمتها و گات ، همه چیز به نرخ جهانی برسد منجمله حقوق و دستمزد، اما دولت و.... چشمانشان برای افزایش حقوق مطابق نرخ جهانی بسته است.
      و کسی به این موضوع در سخنرانی های غیر کارشناسیش اشاره نمی کند.
      شما مفاد تجارت جهانی و گات را ملاحظه فرمایید. می بینید که افزایش حقوق یکی از اصول آن است. حالا میگن همه چیز آزاد و نرخ جهانی.... خوب پس چرا برا افزایش حقوق لال مونی گرفتن.
      میگن تورم 12 درصده و حقوق کارمندا 12 درصد اظافه میکنن.اخه کسی نیست بگه اقا شما همون موقع 10درصد مالیات ازش برمیدارین. حقوق ما 10/8 درصد اضافه میشه. چیزی از رشد قیمتها که کم نمیشه و بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده هم به کالاها و خدمات اضافه میشه.
      پس به شرطی که تورم اعلام شده را درست گفته باشند دیده میشود
      که حقوق کارمندان متناسب با ان افزایش نمیابد.
      نرخ تاکسی در تهران 15 درصد و مترو هم که 25 درصد افزایش براش مصوبه شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج