۳۱۷۳۲۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیا HTC ۱۰ ضد آب و گرد غبار است؟

چشم طرفداران HTC ۱۰ به جمال این گوشی پرچمدار روشن شد، در این بین سوال‌های زیادی نیز در خصوص ویژگی‌های مختلف این گوشی مطرح می‌شود که یکی از آنها مقاومت HTC ۱۰ در برابر آب و گرد و غبار است.

فارنت: چشم طرفداران HTC ۱۰ به جمال این گوشی پرچمدار روشن شد، در این بین سوال‌های زیادی نیز در خصوص ویژگی‌های مختلف این گوشی مطرح می‌شود که یکی از آنها مقاومت HTC ۱۰ در برابر آب و گرد و غبار است.

آیا HTC 10 ضد آب و گرد غبار است؟

اچ‌تی‌سی چند سالی است که در زمینه‌ گوشی‌های تراز اول نتوانسته نظر منتقدین را جلب کند؛ اما از قرار معلوم داستان HTC ۱۰ فرق می‌کند و در همین نگاه اول دل هواداران را برده است. این گوشی‌ ویژگی‌هایی در خورِ یک پرچمدار دارد؛ اما در این بین صحبت دقیقی در خصوص ضد آب بودن HTC ۱۰ به میان نیامد. جالب است بدانید پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی توانسته استاندارد IP۵۳ را کسب کند، این استاندارد به این معناست که HTC ۱۰ در مقابل گرد و غبار مقاومت خوبی ندارد، از طرف دیگر اگر بر روی آن آب پاشیده شود نیز احتمال خرابی این پرچمدار بسیار است.

اگر بخواهیم به استاندارد مقاومت محصولات دیجیتال نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم باید گفت که در حال حاضر گوشی تراز اول و ساعت‌های هوشمند درجه یک از استاندارد IP۶۶ یا IP۶۷ بهره می‌برند. استاندارد IP۶۶ به محصولاتی دیجیتالی داده می‌شود که در مقابل گرد و غبار مقاومت خوبی دارند. استاندارد IP۶۷ نیز به محصولات دیجیتالی داده می‌شود که مقاومت قابل قبولی در برابر آب دارند.

عدد ۶ در انتهای شماره‌های این استاندارد به این معناست که اگر بر روی محصول دیجیتالی که این استاندارد را دارد آب ریخته شود مشکلی به وجود نمی‌آید؛ اما اگر کاملا به زیر آب برده شود احتمال خرابی آن بسیار است. عدد ۷ نیز در انتهای شماره‌های این استاندارد به معنای این است که محصول دیجیتال را می‌توان به مدت کوتاهی کاملا در آب غوطه‌ور نگه داشت، البته اگر این مدت به درازا بیانجامد باز هم احتمال صدمه دیدن دستگاه دیجیتال وجود دارد.

اگر خاطر شما باشد اشاره کردیم که HTC ۱۰ از استاندارد IP۵۳ بهره می‌برد. این عدد امتیاز خوبی برای مقاومت گوشی در برابر آب نیست. به این ترتیب می‌توان در زاویه ۶۰ درجه بر روی این گوشی آب پاشید اما اگر از زوایای مختلف خیس شود بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد.

همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد این روزها یکی از معیار‌‌های برتری گوشی‌های پرچمدار ضد آب بودن آنهاست و در این زمینه اصلا نمی‌شود روی HTC ۱۰ حساب باز کرد، البته این گوشی امکانات چشمگیر زیادی دارد که می‌تواند جای خالی این مورد را به راحتی پر کند و بعید به نظر می‌رسد ضد آب نبودن HTC ۱۰ مشکلی برای فروش موفق آن ایجاد کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج