۳۱۷۳۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سیستم فیلم برداری پیشرفته فیسبوک

فیسبوک که امیدوار است حجم ویدئوهای ۳۶۰ درجه را روی پلتفرم خود افزایش دهد امروز از طرح مربوط به یک سیستم پیشرفته فیلم برداری پرده برداشت و اعلام کرد که آن را به عنوان یک پروژه متن باز در GitHub قرار می دهد.

وب‌سایت دیجیاتو - مریم موسوی: فیسبوک که امیدوار است حجم ویدئوهای ۳۶۰ درجه را روی پلتفرم خود افزایش دهد امروز از طرح مربوط به یک سیستم پیشرفته فیلم برداری پرده برداشت و اعلام کرد که آن را به عنوان یک پروژه متن باز در GitHub قرار می دهد.

سیستم فیلم برداری پیشرفته فیسبوک

این دستگاه که Surround ۳۶۰ نام دارد شبیه به یک بشقاب پرنده است و آرایه ای متشکل از ۱۷ دوربین را در خود دارد و برای ضبط تصاویر ویدئویی ۳۶۰ درجه و رندر خودکار آنها نیز یک نرم افزار تحت وب برایش در نظر گرفته شده.فیسبوک مدعی شده که طرح ارائه شده از سوی آن طیف وسیعی از مشکلات تکنیکی را حل خواهد کرد و می تواند بهتر از هر دستگاه دیگری در بازار از محیط، ویدئوی ۳۶۰ درجه بگیرد. این شرکت حتی تولیدکنندگان و علاقمندان را دعوت نموده تا با الهام از طراحی کلی این ابزار دوربین های مختص به خود را طراحی کرده و بسازند.

طرح رونمایی شده توسط فیسبوک همانطور که گفته شد، شامل ۱۴ دوربین واید است که روی بدنه سفینه مانندی نصب شده اند و علاوه بر این یک دوربین تلسکوپی نیز در راس پایه و دو عدد در قسمت انتهایی آن تعبیه شده است.

در نخستین روزهای معرفی تکنولوژی ضبط ویدئوهای ۳۶۰ درجه، بخش های بالایی و پایینی پایه نگهدارنده دوربین ها در تصاویر نمایش داده می شد اما به لطف سه دوربین ذکر شده، این مشکل به کلی رفع می گردد.

دوربین های تعبیه شده روی این پایه به جای شاتر غلتان با استفاده از شیوه ای به نام شاتر فراگیر (Global Shutter) از سوژه تصویر می گیرند [چنانچه شاتر الکترونیکی کل سطح یک سنسور تصویر را بپوشاند آن را شاتر فراگیر می نامیم] تا نتیجه کار عاری از هرگونه مصنوعات باشد.

فیسبوک در مراسم مختصری که روز دوشنبه برای معرفی این سیستم برگزار کرد، ویدئوی ضبط شده از طریق Surround ۳۶۰ را به نمایش گذاشت که کیفیت بسیار بالایی داشت و فاقد هرگونه نقص یا کاستی قابل رویت بود.

این شبکه اجتماعی مدعی شده که محصول معرفی شده به خاطر یکپارچگی خوبی که میان سخت افزار و نرم افزارش وجود دارد و هر دو نیز توسط آن طراحی و ساخته شده اند، بهترین در نوع خود محسوب می شود.

این دستگاه آنطور که شرکت سازنده گفته می تواند «برای ساعت های متمادی» و بدون آنکه گرم شود کار کند و ویدئوهایی با کیفیت ۸K بگیرد. برای مشاهده محتوای تهیه شده با Surround ۳۶۰ هم میتوان از Gear VR، آکیلس و اپ فیسبوک استفاده کرد.

سیستم فیلم برداری پیشرفته فیسبوک

سیستم فیلم برداری پیشرفته فیسبوک

کریس کاکس مدیر ارشد محصولات فیسبوک در مصاحبه ای که روز دوشنبه در همین رابطه انجام داد اعلام نمود: تجربه ویدئوهای با کیفتی که به لطف این دستگاه پشت سر خواهید گذاشت باعث می شود که به فیلم های ۳۶۰ درجه ایمان بیاورید.

اما همانطور که تایید خواهید کرد، این روزها تولید دوربین های ۳۶۰ درجه به یکی از اولویت های اصلی برای شرکت های مختلف بدل شده اند و آنها نیز تلاش دارند که هم محصولات ارزان قیمت را برای مشتریان معمولی بسازند و هم مدل های پیشرفته از این دستگاه ها را برای کمپانی های فیلم ساز.

نیکون و گوپرو دو شرکت دیگری هستند که مدل های ارزان قیمت این دوربین ها را برای مشتریان معمولی شان ارائه می کنند و گوپرو همزمان سعی دارد که کاربران حرفه ای علاقمند به این دوربین ها را هم راضی نگه دارد و در همین راستا یک پایه دوربین ۱۵ هزار دلاری را در لیست محصولات تولیدی اش دارد که طی همکاری اش با گوگل آن را ساخته و نام ادیسه را بر آن نهاده است.

تابستان گذشته نیز نوکیا محصولی به نام Ozo را معرفی کرد؛ نسل جدیدی از دوربین های ۳۶۰ درجه که برای فیلم سازان حرفه ای ساخته شده است و با قیمت ۶۰ هزار دلار از ماه پیش به بازار عرضه شد.

این دوربین ها در هرحال تلاش دارند که نسل جدیدی از فیلم سازان را به سمت خود جلب کنند و کمپانی های حوزه تکنولوژی نیز باور دارند که محتوای تولید شده با آنها عاقبت توسط هدست های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار می گیرند.

تهیه مواد مورد نیاز برای ساخت محصولی شبیه به Surround ۳۶۰ آنطور که فیسبوک گفته در حدود ۳۰ هزار دلار آب می خورد. شرکت مورد بحث کار روی این پروژه را حدودا یک سال پیش شروع کرد و هدفش هم افزودن بر محتوای ویدئویی در فید فیسبوک بود.

کاکس اعلام کرده: فیسبوک ابدا نمی خواهد به یک تولید کننده دوربین بدل شود. برایان کابرال یکی از مدیران مهندسی سرپرست این پروژه نیز اظهار داشت: هدفم این است که از کارم استعفا دهم.

سیستم فیلم برداری پیشرفته فیسبوک

اما کابرال باید اندکی منتظر بماند زیرا فیسبوک تصمیم ندارد تا قبل از تابستان امسال طرح های متن باز خود را درون Github قراردهد. تا آن زمان، فیلم سازان می توانند برای ساخت ویدئوهای ۳۶۰ درجه خود آپشن های دیگری را مورد استفاده قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج