۳۲۲۹۸۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«اژدها وارد می شود» ساخته ی مانی حقیقی در جشنواره فجر هم طرفداران زیادی داشت،

برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: «بیوه های غمگین سالار جنگ» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور با بازی گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد و ....نمایش بیوه های سالار جنگ می تواند در اجراهای پیش رو تعادل بهتری از تکنیک و داستان عرضه کند، نمایشی که اتفاقا به اندازه کافی داستان دارد و چون از وجود بازیگران قدرتمندی بهره می برد در اجرا هم کم نمی آورد.

اما وقتی داستانی این چنین برای گره بندی و گره افکنی ارزش قائل شده، چه بهتر که از میزان گریم ها ی فخر فروشانه بکاهد و اثر هم آمیختگی بیشتر با بیننده داشته باشد، اتفاقی که تا حدودی در این نمایش رخ داده و باعث شده تماشاچی به اشتباه از متن کار فاصله بگیرد، این کار قبلتر هم اجراهای موفقی داشته و آن هایی که آن اجرا را دیده اند از کیفیت بالاتری حرف می زنند.

به هر هر حال صاحب اثر تا حد زیادی متاثر از فضای قصه گو اکبر رادی است و این مورد لمس بودن و داستان گو بودن برای بیننده تئاتر ایرانی جالب توجه است.

این نمایش در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر هر شب از ساعت ۲۱ ارائه می شود.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اکران: «اژدها وارد می شود» ساخته ی مانی حقیقی در جشنواره فجر هم طرفداران زیادی داشت، داستانی سمبولیک که با واکاوی لایه های زیرین آن چیزهای زیادی دستگیرتان می شود و اتفاقا صاحب اثر با پرهیز از شخصیت پردازی این اجازه را به بیننده داده که لایه های زیرین را شناسایی و درک کند.

فیلم به ظاهر مفرح مانی حقیقی پر از نماد است؛ از خود اژدها که به نوعی همان قدرت از دست رفته ایران زمین است و جوانانی به دنبال یافتن آن هستند، تا شتر که هم نماد استقامت و پایداری است و هم نماد گنج خفته ای که باید یافت شود، حقیقی در فیلمش با استفاده از نمادها به دل تاریخ معاصر ایران زده و تلاش کرده روایت خودش را از آینده ایران ارائه بدهد.

اژدها با آوردن اشخاصی نظیر: سعید حجاریان فضای ذهنی را کمی روشن تر می کند و نشان می دهد که راه پیشرفت و بازگشت اژدهای قدرت ایران با چه طرز تفکری امکان پذیر است، البته به زعم سازندگان.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

نمایش خانگی: «این سیب هم برای تو» ساخته ی سیروس الوند قرار نیست فیلم خاصی باشد، الوند به مانند تمام آثار پیشینش سینمای داستان گو و سرگرم کننده ر ا پیش رو می گذارد در این اثرش هم همین طور، او با بهره گیری از رعنا آزادی ور و پژمان بازغی و...داستان دو دختر را تعریف می کند که یکی وارد رابطه با نامزد دیگری می شود.

مصالح داستان خوب است اما در پرداخت پر قدرت نشان نمی دهد، از شکل شخصیت پردازی تا نحوه ادای دیالوگ های که در دهان کاراکترها چفت نمی شود، این سیب هم برای تو در سطح است و به عمق نمی رود، شاید سینما رفتن برای چنین اثری زیاد باشد اما در نمایش خانگی انتخاب بدی نیست به هر حال الوند در مسائلی چون طراحی صحنه و موسیقی تبحر خاصی دارد او همان کارگردان در امتداد شب است هنوز.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

آلبوم: سال گذشته برای بهنام صفوی ماجراهای دراماتیک زیادی داشت و روند موفقیت آمیز درمان تومور مغزی ناخواسته نام البوم جدید این خواننده جوان را «معجزه» کرد، آلبوم معجزه در ۱۳ قطعه به بازار عرضه شده که از افرادی چون سیروان خسوری، مریم اسدی و روزبه بمانی بهره می گیرد.

آن هایی که کار را شنیده اند، می گویند: آلبوم پیچیده ترین اثر صفوی است و از آن تنظیم های ساده الکترونیک خبری نیست و اضافه بر آن اشعار هم حالتی دیگر دارند و شنیدنی تر از آثار پیشین او هستند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کنسرت: گروه سون در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی و فرزاد فرزین هم دو شب پشت سر هم در همان سالن میلاد؛ این ها اجراهای قابل ذکر تهران هستند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: «کرگدن» ضمیمه هفتگی روزنامه اعتماد، امسال به صورت مستقل و در قالب یک مجله هفتگی منتشر می شود با همان سبک و سیاق و البته پر و پیمان تر، اگر حال و هواهای شخصی را می پسندید و اگر طالب داستان کوتاه و شعر است و دوست دارید ناخنکی هم به سیاست و فرهنگ جامعه شناسی بزنید «کرگدن» انتخاب بدی نیست، خصوصا این که در سری جدید پرونده های خواندنی دارد، در اولین شماره واکاوی آن چه که در دهه شصت گذشته وبررسی چرایی ماهیت نوستالژیک آن.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: «حقیقت و زیبایی» یا همان درس های فلسفه هنر اثر بابک احمدی که به چاپ چهاردهم رسیده، اثر خوبیست برای آن که دیدی جدی نسبت به مسائل فرهنگی و هنری پیدا کنیم؛ کتاب در بیست و شش درسگفتار با مرور نظریات فلاسفه گوناگون در ادوار مختلف هر آن چه که بر هنر گذشته است را روایت می کند؛ شاید شکل و شمایل قطور و فلسفی کتاب در نگاه اول دافعه ایجاد کند اما کتابی است به غایت خواندنی ..

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

بریده ای از کتاب: «ما فارسی زبانان مردانگی را به معنای شجاعت و صفات مثبت دیگر به کار می بریم، اما زنانگی را مترادف با ترس و حقارت می دانیم از پایمردی، رادمردی و جوانمردی افراد دیگر ستایش می کنیم، اما صفت «خاله زنک» بودن را نکوهش می کنیم، زشت ترین ناسزاها که به کار می بریم در مورد مادر، خواهر و زن مرد دیگری است»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج