adexo3
۳۴۷۳۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«دراکولا» جدیدترین اثر رضا عطاران به شدت وسوسه کننده است، فیلمی که با تلفیق دو ژانر محبوب کمدی و وحشت قصه ای درباره اعتیاد دارد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

نمایش خانگی: فیلم «شیر تو شیر» داستان فضل‌الله است که هنگام زایمان همسرش را از دست می‌دهد. بچه او تنها شیر آدمیزاد می‌خورد و همین اتفاق سرآغاز ماجراهای این فیلم در یک روستاست …در این فیلم هدایت هاشمی، سینا رازانی، ستاره اسکندری، کتانه افشاری، مائده طهماسبی و لیلا اوتادی ، حسین قاسمی بازی می کنند. نکته قابل توجه در مورد «شیر تو شیر» نویسنده آن است؛ جناب هوشنگ مرادی کرمانی که در تمامی داستان هایش توجه خاصی به اقلیم و مسائل بومی دارد و در این داستان هم این خصیصه را حفظ کرده، در ضمن فیلم در جشنواره کودک هم ستایش شده، مطمئنا فیلمی نیست که میخکوب کند، اما برای فرهنگسازی در سنین پائین انتخاب مناسبی است.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

اکران: «دراکولا» جدیدترین اثر رضا عطاران به شدت وسوسه کننده است، فیلمی که با تلفیق دو ژانر محبوب کمدی و وحشت قصه ای درباره اعتیاد دارد، عطاران نشان داده حضورش در هر فیلمی گیشه راتضمین می کند خودش هم در هر دو اثر قبلی موفق بوده؛ چه رد کارپت، چه خوابم می آد، در فیلم جدید عطاران که در جشنواره هم پذیرفته نشد، بازیگرانی نظیر؛ لوون هفتوان، ویشکا آسایش، لیلا بلوکات، امید روحانی و سیامک انصاری هنر نمایی می کنند.

آن چه که تا امروز از فیلم منتشر شده کنجکاوی را برای دیدن فیلم بیشتر میکند، تصاویر خون آشامی و متفاوت از هنرپیشه های ایرانی، «دراکولا» می تواند رونق اکران نوروزی را برگرداند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: «تجربه» ماهنامه فرهنگی هنری گروه هم میهن روی کیوسک آمده، در شماره جدید تجربه و در بخش ادبیات به موضوع رمان سیاسی ایرانی توجه ویژه ای شده، در بخش موسیقی به مناسبت درگذشت حبیب مصاحبه ای با یغما گلرویی ترتیب داده شده که خواندنیست، در عکس و عکاسی هم با فرشته شادی گفت و گویی شده و همراه با آن بخشی از عکس های این خانم عکاس حول محور سوگواری های زنانه منتشر شده، گفت و گو با شهاب حسینی در پرونده ای که به موضوع جشنواره کن پرداخته و همچنین گفت گو با کمال تبریزی به مناسبت جنجال های اخیر از دیگر خواندنی های این شماره است.

تجربه به مانند همیشه چند داستان کوتاه و شعر هم دارد که کلیت ماهنامه را لطیف می کند، همچنین برای خوراک فرهنگی تان می توانید از بخش راهنمای جامعه مجله استفاده کنید که شامل معرفی کتاب و موسیقی فیلم می شود.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

تماشاخانه: «مجلس ضربت زدن» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی محمد رحمانیان با بازی بازیگرانی نظیر: امیر جعفری، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور.

بیضایی در جایی می گوید: من نه به اندازه شما مذهبی ام و نه به اندازه ما معتقد. ولی با این تعصب شما تا ابد علی در سایه است و ابن ملجم در نور، مساله اساسی همین جاست ، این که بهرام بیضایی متنی نوشته که از صد آدم مذهبی بیشتر بر آن مسلط است و موفق شده آن را ملموس تر روایت کند، نمایش دوساعتی زمان می برد در مجموعه تئاتر شهر در حال اجراست، تمام ارکان نمایش شناخته شده و حرفه ای هستند و سطح رضایت بالایی را در میان مخاطبان ایجاده کرده.

برشی از نمایش: «سوگند خوردید به فرق شکافته ى من براى رواج سکه هاى قلبتان، به ذوالفقار خون چکان براى کشتن روح زندگى،و اشک ریختید بر مظلومیت من تا ساده دلان را کیسه تهى کنید.اى طبلى از شکم ساخته، قناعت به دیگران آموختىتا خود شکم بینبارى،اى رگ گردن بر آورده، گردن زدن آیین کردى، که گردنت نزنند، اى بالانشین، که حیا افکندى، دور نیست که افکنده شوى!»

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: «بازمانده روز» نوشته ایشی گورو و ترجمه نجف دریا بندری، داستان کتاب: «آقاي استيونز، پيشخدمت يكي از منازل اشرافي انگلستان است كه سال ها در خدمت يكي از اشراف انگلستان بوده و با تشريفات زياد امور منزل را اداره كرده است. بعد از ساليان زياد اين منزل توسط يك ارباب آمريكايي خريده مي شود و صاحب جديد خانه كه روحيه صميمي تر و شادتري دارد، آقاي استيونز را به يك مسافرت شش روزه مي فرستد. كتاب در حقيقت گزارشي از اين شش روز است»

ترجمه ی عالی ، شخصیت پردازی مناسب و فضا سازی کم نظیر از خصوصیات بارز کتاب است، داستانی که چسب دارد و نمی شود به راحتی رهایش کرد، و دائما ذهن را درگیر گذشته ات می کند ، این که کجای مسیر را میشد بهتر رفت، کدام آدم ها تاثیر گذار تر بودند و...

برشی از کتاب: «تصمیمات مهم این دنیا در واقع در مجالس مقننه یا در ظرف چند روز اجلاس فلان کنفرانس بین المللی ، آن هم در معرض دید عموم مردم و مطبوعات ، اتخاذ نمی شود. بلکه تبادل نظر و اتخاذ تصمیم واقعی در محیط آرام و خلوت بزرگ ترین خانه های این مملکت صورت می گیرد»

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

پیشنهاد ویژه: تهرانی ها امشب می توانند در پردیس کوروش «جن گیر» را ببینندو کلی بترسند، «احضار» هم در پردیس چارسو امشب و فردا شب و پس فردا شب اکران می شود، تجربه بدیعی است در سینما، اگر هم هوس استندآپ کمدی زنده کرده اید، امیر کربلایی زاده زحمتش را در پردیس قلهک کشیده است.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج