جاباما
۳۲۵۴۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

علیرضا طلیسچی با آلبوم «دقیقه هام» مجاز شده خواننده موسوم به دسته ماهواره ای ها که حالا رسما وارد بازار موسیقی شده با ۹ قطعه در اولین آلبوم مجازش احتمالا قرار است همان سبک و سیاق کارهای بدون مجوزش را ادامه دهد.

برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار وحدت آخرین روزهای اجرایش را سپری می کند، نمایش در مورد رابطه ی مولانا و شمس است و با ترتیب دادن دادگاهی تخیلی به واکاوی روابط در اجتماع می پردازد، نمایشی که با بهره گیری از موسیقی و رقص سماع و افکت های گوناگون پر زرق و برق نشان می دهد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

در مجومع اگر علاقه دارید در قالب یک اثر نمایشی از مولانا و شمس بدانید و در ضمن و گریزی هم به روابط اجتماعی بزنید انتخاب مناسبی است به هر حال هادی مرزبان یک برند است و نقش ها هم به افراد خاصی نظیر: فرزانه کابلی و فرهاد قائمیان سپرده شده است، نکته جالب توجه در مورد این نمایش استفاده آگاهانه از دیالوگ های کوتاه و مفهوم است که موفق شده پیام اثر را به وضوح برساند.


اکران: بالاخره «مرگ ماهی» به سینماها رسید، روح الله حجازی بد شانس بود که فیلمش با تاخیر به پرده رسید اما خب مضمون اثر به گونه ای است که به این زودی ها کهنه نمی شود، « مرگ ماهی» در مورد خانواده است در مورد خانواده ای که پس از مدت ها کنار هم جمع می شوند و این دورهمی سر از خیلی زخم ها باز می کند.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

داستان دوست داشتنی فیلم چون با فرمی مطلوب ارائه شده و در جزئیاتی نظیر نور پردازی و لوازم صحنه دقت شده، مرگ ماهی را به میزان زیادی اثری با کیفیت نشان می دهد، مساله ی خانواده و روابط عاطفی دغدغه ی حجازی است و این را در آثار قبلی هم نشان داده، اگر شما هم درگیر چنین موضوعاتی هستید این فیلم انتخاب مناسبی است برای تماشا در سینما.


کنسرت: محمد علیزاده امشب در سالن میلاد اجرا دارد، بعد از آن می توانید «دنگ شو» را ملاقات کنید گروهی که شروع کننده خیلی از ابتکارات تلفیقی ها بوده، البته آنهایی که اهل حرکات موزون هستند هم فعلا انرژی خود را نگه دارند تا چند روز دیگر که دو امید پر شر و شور موسیقی پاپ به روی صحنه می روند؛ امید جهان و امید حاجیلی هر دو اجرا دارند اولی 21 اردیبهشت، دومی هم یک شب بعد از آن.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته


آلبوم(ضد پیشنهاد): علیرضا طلیسچی با آلبوم «دقیقه هام» مجاز شده خواننده ی موسوم به دسته ی ماهواره ای ها که حالا رسما وارد بازار موسیقی شده با 9 قطعه در اولین آلبوم مجازش احتمالا قرار است همان سبک و سیاق کارهای بدون مجوزش را ادامه دهد، طلیسچی کل قطعات آلبوم را سروده و ملودی ها را هم خودش تولید کرده و تنظیم آثارش را هم به جز 4 قطعه به تنهایی انجام داده است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

با توجه به سابقه ی کاری افرادی نظیر طلیسچی از همین الان می توان با خیال راحت اطمینان داد که این آلبوم نکته ی خلاقانه ی خاصی ندارد و صرفا کاری است شبیه خیلی آثار دیگر که می آیند و می روند، با نخریدن این آلبوم چیز خاصی از دست نمی دهید!


کیوسک: ماهنامه «زنان امروز» جریده ی خاص در میان نشریات کشور است. ماهنامه ای که شهلا شرکت در می آورد در نهایت آبرومندی به کیوسک می رسد، به جرات می توان لقب متفاوت ترین نشریه ی مختص به زنان را به این ماهنامه چسباند، فرمی که هم گفت و گو دارد، هم میز گرد و هم پرونده و گزارش. جالب اینجاست که شکل های متفاوت در یک وحدت معنایی دلپذیر تماما در مورد و برای زنان است و هیچکدام به شعار نمی افتد.

داستان کوتاه و شعر و پژوهش و نقد فیلم و... همه و همه در یک نقطه اشتراک دارند، آن هم شرح و تفسیر موقعیت زن ایرانیست، ماهنامه «زنان امروز» در نهایت روشنگریست و با ده هزار تومان چه چیزی بهتر از چنین نشریه ای می توان خرید؟


کتاب: «در آغوشم بگیر» نوشته میکال اسنانیت و ترجمه اکرم حسن در نشر مرکز، گفتاری است ۵۰ صفحه ای در مورد «آغوش» نویسنده با زبانی ساده و مصور که با ادبیاتی که به شعر شبیه است «آغوش» را تفسیر می کند، کتابی که می توانید در تاکسی و یا محل کار لحظه ای به آن نگاهی بیاندازید و از فضای روزمره جدا شوید و نه مثل یک رمان طویل زمان بر است و نه مثل یک اثر تحلیلی نیاز به دقت خاصی دارد، انگار که کپشنی را پای یک پست اینستاگرامی می خوانید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

بریده ای از کتاب: «زبان آغوش ها نزد انسان ها بس گسترده است، توانایی های آن پایانی ندارد. مثلا: بعضی ها دوست دارند سراپای هم را در آغوش بگیرند. بعضی ها نرم و سبک فقط با سر انگشتان، بعضی ها بی هیچ تماس و نوازشی، تنها با نگاه، در آغوش گرفتنی که دیگران نمی توانند ببینند»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک ایرانی

      ملالغتی نیستم ولی حیفه تو ستونی که عنوانش فرهنگیه کلمه ی کاملا فارسی پیشنهاد, بهتر نیست بجای پیشنهادات, پیشنهادها استفاده بشه...؟

    • یک ایرانی

      آخه من اینو فرستاده بودم؟ این چه جمله بندیه؟ لطفا ناقص چاپ نکنید, یا اصلا بهتره دیگه کامنت نذارم...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج