۳۳۵۹۲۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«من ناصر حجازی هستم» که قبل تر در گروه هنر و تجربه اکران شده بود و در سطحی محدود دیده شد. به شبکه نمایش خانگی رسیده و حال می توان نگاهی دیگر به دروازه بان فقید و اسطوره ای ایران داشت.

برترین ها - ایمان عبدلی:

نمایش خانگی(ضد پیشنهاد): «عاشق ها ایستاده می میرند» اثر شهرام مسلخی، در مورد سربازی ایرانی به نام رضا است که به طور اتفاقی تصویر سربازی عراقی را در تلویزیون می بینید و به دنبال او راه می افتد، این اتفاقات سال ها پس از جنگ ایران و عراق و در دوران عراق بعثی اتفاق می افتد.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

مسلخی خودش کرد است و با معضلات کردهای ایران و عراق آشنایی کامل دارد و کلی هم روایت از زندگی در آن اقلیم در ذهنش داشته، اما متاسفانه ایده های خوب و قابل توجه ضد جنگ او در فیلمنامه به خوبی و به شکلی باور پذیر توزیع نشده واین عدم توزیع مناسب اتفاقات در کنار شخصیت پردازی سطحی و دم دستی و دکوپاژ نا مناسب در فیلمنامه، باعث شده که فیلم در مدت زمان 70 دقیقه اش پر گو، شعاری و بعضا غیر قابل تحمل می نماید.

در «عاشق ها ایستاده می میرند» بازیگرانی نظیر: پوریا پور سرخ، لعیا زنگنه و سروش صحت بازی می کنند.


آلبوم: «چمدون» اثر مهدی یغمایی یکی از داوران برنامه شب کوک که البته چندی پیش شامل ممنوع الفعالیتی هم شد به دلیل آن چه همکاری با رسانه هایی نظیر رادیو جوان اطلاق کرده بودند، یغمایی صدایی با احساس و گرم دارد و به نوعی یادآور خوانندگان لس آنجلسی است که سال ها با صدایی گرم موسیقی پاپ شرقی ایرانی پسند را ارائه می کردند.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

یغمایی در چمدون با آهنگسازانی نظیر: امین قباد، حسام ناصری ، سیاوش وزیری و...و با ترانه سراهایی همچون: علی ایلیا، بابک بابایی و علی بحرینی ... همکاری داشته است، آلبومی که چهارده قطعه دارد، پیش از این صدای یغمایی در سطحی وسیع و روی تیتراژ برنامه شب کوک شنیده شده بود، ترانه ای که با این عبارت آغاز می شد: من عاشقت شدم. با تموم قلبم...


پیشنهاد ویژه: «من ناصر حجازی هستم» که قبل تر در گروه هنر و تجربه اکران شده بود و در سطحی محدود دیده شد. به شبکه نمایش خانگی رسیده و حال می توان نگاهی دیگر به دروازه بان فقید و اسطوره ای ایران داشت.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

این اولین مستند ایرانی در مورد یک شخصیت ورزشی است؛ فیلمی که فروش خوبی در هنر و تجربه داشت و البته با یک سری حواشی که در متن آن امیر قلعه نویی حضور داشت، مواجه شد. فیلمی که در پنج فصل روایت می شود و مقاطع مختلف زندگی ناصر حجازی را مورد بررسی قرار می دهد، هر فصل با روایت اول شخص همراه شده که از صدای افرادی نظیر شهاب حسینی و پرویز پرستویی بهره برده است، فیلم پر از تصاویری است که شاید تاکنون ندیده باشید مثل بازی ایران و کره شمالی و هنر نمایی ناصر خان، موسیقی اثر هم کار رضا یزدانی است.


کتاب: «گذار به دموکراسی» اثری از حسین بشیریه، کتابی است که برخلاف نام پرطمطراقش اثری روان و خواندنی است و دیدگاه خوبی در مورد دموکراسی انواع آن، شکل نفوذش در دنیا به خواننده می دهد، این که دموکراسی دقیقا چه نوع نظامی است ، چه انواعی دارد و ضریب نفوذ آن در دنیا چگونه است، با خواندن کتاب هر چه بیشتر در می یابید که دنیای سیاست ایرانی چگونه است و می توانید اتفاقات آن را پیش بینی کنید.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

بشیریه از معدود نظریه پردازان سیاسی است که کارش آلوده به جوسازی های رسانه ای نشده و در آرامش به دور از تبلیغات می نویسد و عرضه می کند از همین جهت آثار او همیشه از وزن خاصی بر خوردار است. با خواندن کتاب هایی از این دست شاید یاد بگیریم که نسبت به اتفاقات سیاسی روزمره که وزن چندانی ندارد بی توجه باشیم و دیدگاه ی عقلانی تر نسبت به سیاست و سیاست ورزی داشته باشیم این کمترین کمک کتاب های نظیر «گذار به دموکراسی» است.


اکران: «آآدت نمی کنیم» فیلمی از ابراهیمیان کارگردانی که قبل تر «ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه» را ساخته بود این بار بار با بهره گیر ی از ستاره هایی مثل: محمدرضا فروتن و هدیه تهرانی و ساره بیات فیلمی درباره خیانت ساخته با تاثیر پذیری آشکار از سینمای اصغر فرهادی و با همان شکل گره گذاشتن و گره گشایی.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

آآدت نمی کنیم شخصیت پردازی های مناسبی دارد، کاراکترهایش قابل باورند، داستانش ریتم مناسبی دارد و تماشاچی را تا پایان همراه می کند اما حرف تازه ای ندارد، کمی کهنه به نظر می رسد و پایانش معلق است. مساله فیلم هایی از این دست این است که در نهایت یک کپی از سینمای اصغر فرهادی اند اما در مجموع برای فیلم دیدن در سینما پیشنهاد بدی نمی تواند باشد.


تماشاخانه: «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا که علی سرابی آن را به اجرا در آورده و در آن از بازیگرانی مثل : نوید محمد زاده و ستاره پسیانی بهره برده است، نمایشی که خیلی ظریف به دنیای طبقه متوسط نفوذ می کند و روانکاوانه و فرویدی خودآگاه و ناخودآگاه آدم ها را بیرون می ریزد و دنیای به ظاهر متمدن امروز را نقد می کند،.

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

در مورد « خدای کشتار» خیلی به تفصیل توضیح نمی دهم بروید ببینید و آینه ای است که خیلی از رفتارهای متمدنانه ی ما را به نقد می کشد؛ از دلبستگی به یک گوشی گرانقیمت تا نگرانی بیش از حد برای یک سگ یا یک گربه، نمایشی موشکافانه و دقیق.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زینب

      خدای کشتار به شدت حوصله سرآوره نرید ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج