۳۲۵۴۱
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

استان‌هاي آذربايجان شرقي ، غربي و اردبيل با وجود آنكه از نظر زيبايي‌هاي بصري و آرامش جزو بهترين مناطق ايران به شمار مي‌روند اما هنوز جزو مقاصد پرطرفدار گردشگري قرار نگرفته‌اند. در اين مطلب قصد داريم تورهاي مسافرتي به مقصد دو مركز استان آذربايجان يعني تبريز مركز استان آذربايجان شرقي و اروميه مركز استان آذربايجان غربي و اردبیل را معرفي كنيم.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

هفت صبح: استان‌هاي آذربايجان شرقي ، غربي و اردبيل با وجود آنكه از نظر زيبايي‌هاي بصري و آرامش جزو بهترين مناطق ايران به شمار مي‌روند اما هنوز جزو مقاصد پرطرفدار گردشگري قرار نگرفته‌اند. در اين مطلب قصد داريم تورهاي مسافرتي به مقصد دو مركز استان آذربايجان يعني تبريز مركز استان آذربايجان شرقي و اروميه مركز استان آذربايجان غربي و اردبیل را معرفي كنيم.

تبريز و كندوان

اگر تا تبريز مي‌رويد حيف است سري به روستاي صخره‌اي بي‌نظير كندوان نزنيد. سفر هوايي به تبريز به مدت دو شب و سه روز و اقامت در يك اتاق معمولي هتل سه ستاره برايتان 385 هزار تومان مي‌شود و اگر بخواهيد سه شب و چهار روز اقامت داشته باشيد اين مبلغ به عدد 450 هزار تومان مي‌رسد. اگر بخواهيد با اتوبوس مخصوص سفر كنيد از اين مبالغ 85 هزار تومان و اگر بخواهيد با قطار چهار تخته سبز سفر كنيد از اين مبلغ 75 هزار تومان كسر مي‌شود.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

جاذبه‌هاي گردشگري

شما در شهر تبريز مي‌توانيد از يكي از آثار جهاني ايران يعني بازار تبريز ديدن كنيد. دور تا دور بازار تبريز را پياده‌رو كرده‌اند و با ماشين نمي‌توانيد تا نزديكي آن برويد. مسجد كبود كه يكي از بي‌نظيرترين مساجد ايران است و در زمان سلطان جهانشاه پادشاه سلسله قره قويونلو و به دستور دخترش در سال ۸۷۰ قمري ساخته شد، ‌عمارت شهرداري و برج ساعت، ‌مقبره الشعرا،‌ خانه مشروطه، ‌ائل گلي و ‌برج آتش‌نشاني ‌ديدن كنيد. روستاي صخره‌اي كندوان نيز در ۶۲ كيلومتري تبريز قرار دارد.كندوان منطقه‌ای ییلاقی از رشته کوه‌های سهند است که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به آنجا می‌کشاند.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

چشمه آب معدنی کندوان نیز یکی از جاذبه‌های این روستای شش هزار ساله محسوب می‌شود. آب این چشمه با کمترین درصد سنگینی برای درمان بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است. کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که این موجب جذابیت بی‌نظیر آن شده ‌است. معماری روستای کندوان و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی ‌آن یک استثنا در دنیا به حساب می‌آید. چرا که دیگر در ترکیه و آمریکا کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی‌کند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره و تنها سازه این دهکده را سنگ‌ها تشکیل می‌دهند. خانه‌ها هرمی‌ شکل هستند و برای دام‌ها نیز حفره‌هایی در سنگ‌ها بنا شده‌است.


اروميه

اگر بخواهيد مركز استان آذربايجان غربي را ببينيد به ازاي دو شب و سه روز اقامت در هتل سه ستاره و سفر زميني بايد 230 هزار تومان بپردازيد و سفر هوايي برايتان 310 هزار تومان آب مي‌خورد. هتل چهار ستاره هم فقط 10 هزار تومان گران‌تر است. اين تور اقامت در هتل پنج ستاره ندارد.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

جاذبه‌هاي گردشگري

ارومیه یکی از شهرهای قدیمی ‌ایران است كه در دوران پهلوی توسط رضا‌خان رضائیه نام گرفت و تا پایان حکومت پهلوی به این نام شناخته می‌شد. از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر مي‌توان به بناي سه گنبد كه در جنوب شرقي اين شهر قرار دارد و در سال ۵۸۰ قمري ساخته شده،‌جاذبه طبيعي دره قاسملو كه یکی از تفرجگاه‌های مهم شهرستان ارومیه است و با وسعت زیاد و چشم‌اندازهای طبیعی خود همچنین چشمه‌هایی که در داخل باغ‌ها و دره‌ها است، زیبایی خاصی به این منطقه بکر بخشیده است، مسجد جامع شهر كه از بناهاي نيمه دوم قرن هفتم قمري است،‌ يخچال دوقوز پله كه در محله عسگرخان و در كنار شهر كوچكي به نام دره شهر قرار دارد، كليساي حضرت مريم (ننه مريم) در خيابان خيام كه در سال ۱۸۷۹ ساخته شده،‌ كاروانسراي قديمي و بازار قديمي ‌‌اشاره كرد.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

هرچند بد زماني به اروميه سفر كرده‌ايد و فرصت ديدن درياچه اروميه را از دست داده‌ايد. این دریاچه که در گذشته «چی چست» یا «کبودان» نام داشته، بزرگترین و شورترین دریاچه دائمی ‌ایران و یکی از دریاچه‌های فوق اشباع از نمک دنیا بود که از این نظر به دریاچه بزرگ نمک آمریکا شباهت داشت. آب آن فوق‌العاده شور بوده و بیشتر از رودخانه‌های زرینه رود، سیمینه رود، باراندوز، شهرچای، نازلو و زولا تغذیه می‌شدند اما بخش اعظمي‌ از اين درياچه به دليل سدهاي متعددي كه روي رودخانه‌هاي منتهي به آن ساخته شد ،‌در حال حاضر خشك شده است.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!


اردبيل

چهار روز و سه شب سفر به سرعين در استان اردبيل به صورت زميني تا بتوانيد گردنه حيران را ببينيد برايتان با صبحانه‌،ناهار و شام و اقامت در هتل سه ستاره 225 هزار تومان مي‌شود. اگر بخواهيد با هواپيما سفر كنيد دو شب و سه روز اقامت در هتل سه ستاره براي هر نفر 230 هزار تومان مي‌شود اما اگر سه روز اول هفته برويد مي‌توانيد در هتل لاله سرعين اقامت كنيد كه يك هتل چهارستاره است و برايتان 292 هزار تومان هزينه خواهد داشت.

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

آذربایجان گردی، یک تیر و سه نشان!

جاذبه‌هاي گردشگري

سرعين در ۲۵ كيلومتري اردبيل قرار دارد. مهمترين جاذبه گردشگري اين منطقه شامل گردشگري سلامت و چشمه‌هاي آبگرم شفابخش آن مي‌شود اما غير از اين جاذبه ‌اين شهر چند اثر تاريخي نيز دارد. جاهايي مثل تپه‌هاي باستاني آناهيتا، ‌غار باستاني كهل لر،‌ جاذبه روستاي ييلاقي بيله درق‌ و آبشار گورگور.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارومیه قلب آذربایجان

      اورمیه قلب آذربایجان
      یاشاسین آذربایجان یاشاسین اورمیه
      به دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه قلب آذربایجان تشریف بیارین
      ❤ اورمیه قلب آذربایجان ❤

    • اورمیه آذربایجان

      از دیار آذربایجان شهر زیبای اورمیه دیدن کنید
      یاشاسین آذربایجان ❤ یاشاسین اورمیه
      عشقیم جانیم اورمیه

    • آذربایجان اورمیه

      ارومیه قلب آذربایجان
      یاشاسین آذربایجان تبریز اورمیه زنجان اردبیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج