زود عصبانی نشوید
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
ادیب_3
لاله زار مال_3
اپیلاسیون نانا 3
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ادیب_4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۳۲۵۹۱۵
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
۲۰۶۱۸
سرعت ضربان قلبتان زياد شده است، سريع تر نفس مي كشيد، احساس سنگيني در شانه هايتان داريد، دست خود را مشت كرده ايد و آماده عكس العمل هستيد؛ با اين علائم شما گرفتار حسي طبيعي شده ايد كه اگر كنترل نشود و يا مكرر باشد، برايتان دردسر درست مي كند.
خبرگزاری ایرنا: سرعت ضربان قلبتان زياد شده است، سريع تر نفس مي كشيد، احساس سنگيني در شانه هايتان داريد، دست خود را مشت كرده ايد و آماده عكس العمل هستيد؛ با اين علائم شما گرفتار حسي طبيعي شده ايد كه اگر كنترل نشود و يا مكرر باشد، برايتان دردسر درست مي كند.

كارشناسان خشم را به عنوان يكي از راه هاي بقا و محافظت از خود در برابر اقدامات نادرست تعريف مي كنند، هر چند نكته مهم اين است كه خشمگين شدن نبايد به يك عادت بدل شود.ميزان متوسط خشم مي تواند نتيجه احساس خستگي، استرس و يا تحريك عصبي باشد. به واقع، تامين نشدن و يا به خطر افتادن نيازهاي انساني اوليه مي تواند موجب برانگيختگي و در نهايت خشم افراد شود.افزون بر اين، باورها، نظرات و اقدامات ساير افراد نيز مي تواند ناراحت كننده باشد و خشم ناشي از اين ناراحتي، توان ما را براي ارتباط با ديگران مختل كند كه در نهايت احتمال رفتار و گفتار غيرمنطقي را افزايش مي دهد. غيرمنطقي بودن ما، موجب برانگيخته شدن حس تهديد، آزردگي و حتي خشم در مخاطبان ما نيز مي شود.

زود عصباني نشويد

 افراد مختلف راهكارهاي واكنشي متفاوتي در برابر خشم دارند كه شناخت اين واكنش ها مي تواند در زمينه راه هاي كاهش و مهار خشم مفيد باشد.كارشناسان توصيه مي كنند كه براي جلوگيري از تبديل شدن خشم به يك عادت، اگر سابقه از كوره در رفتن را داريد، به محض مشاهده احساس علائم اوليه آن، بي درنگ خود را از شرايط خاصي كه در آن قرار داريد، خارج كنيد.

براي اين منظور مي توانيد:

تا شماره 10 بشماريد

شمارش تا عدد 10 فرصت آرام شدن مي دهد، بنابراين مي توانيد با وضوح بيشتري فكر كرده و بر خشم آني خود غلبه كنيد.

آرام نفس بكشيد

از ديگر راهكارهايي كه براي خروج از وضعيت اوليه خشم مي توان انجام داد، آرام نفس كشيدن است؛ براي اين منظور بايد به گونه اي نفس كشيد كه بازدم طولاني تر از دم باشد و هنگام بازدم آرامش داشته باشيد. اين تمهيد، كمك موثري به حفظ آرامش و فكر كردن است.

حشم را در درازمدت مديريت كنيد

به محض آن كه توانايي شناسايي علائم اوليه ورود به مرحله خشم و راه هاي آرام كردن خود را يافتيد، بايد به دنبال روش هايي براي كنترل كلي تر خشم برآييد كه براي اين منظور چند راهكار توصيه شده است:

ورزش كنيد

ورزش كردن مي تواند به كنترل خشم كمك كند. با ورزش و استراحت مي توان سطوح كلي استرس را كاهش داد. دويدن، راه رفتن، شناكردن، يوگا و مديتيشن از جمله فعاليت هايي هستند كه مي توانند فشار عصبي را كاهش دهند. ورزش منظم به عنوان بخشي از زندگي روزمره روش خوبي براي رها شدن از تحريك عصبي و خشم است.

خودمراقبتي، آرامش بخش است

از ديگر راهكارهايي كه براي كنترل كلي خشم توصيه شده، مراقبت از خود است. كارشناسان استراحت منظم و برنامه ريزي براي خواب كافي را بخشي از يك اقدام تاثيرگذار در زمينه خودمراقبتي براي جلگيري از خشم مي دانند.

زود عصباني نشويد
خلاقيت داشته باشيد

نوشتن، ساختن آهنگ و نقاشي كردن از جمله كارهايي هستند كه به واسطه ماهيت خلاقانه، باعث كاهش استرس و احساس خشم شود.

درباره احساس خود سخن بگوييد

صحبت درباره احساسات خود با يك دوست مي تواند مفيد باشد و به ايجاد ديدگاه متفاوتي درباره وضعيت شما منجر مي شود.

افكار خشمگين كننده را دور بريزيد

كارشناسان توصيه مي كنند كه سعي كنيد هر گونه رويه غيرمفيد در زمينه فكر كردن را كنار بگذاريد. افكار بدبينانه و عباراتي مانند عادلانه نيست يا حقش نبود، مي تواند موجب افزايش تمركز شما روي موضوعات خشمگين كننده شود. با خارج كردن اين قبيل افكار از ذهن، زودتر به آرامش مي رسيد.

اضطراب، ترس و خشم

يك مشاور كودك و روانپزشك نوجوان مي گويد: برخي اوقات زماني كه مردم در مورد خشم صحبت مي كنند، به واقع درباره پرخاشگري سخن مي گويندوي ادامه داد: همچنين زماني كه افراد خشم را تجربه مي كنند و يا خشمگين به نظر مي آيند، اغلب به اين دليل است كه آنها دچار ترس شده اند و يا احساس تهديد مي كنند كه در مقابل، با يك واكنش مبارزه به آن پاسخ مي دهند.در چنين مواقعي، از خود بپرسيد كه از چه چيزي مي ترسيد؟ اين سوال مي تواند گزينه هاي مختلفي را در زمينه چگونگي واكنش در اختيار شما قرار دهد. همچنين ممكن است به اين دليل عصباني باشيد كه فرآيندي طبق نظر شما پيش نرفته و يا ممكن است به همين علت، مورد سرزنش قرار گيريد و يا آسيبي به شما وارد شود. تشخيص اين موضوع، به فرد امكان مي دهد كه بيانديشد و به گونه ديگري عمل كند.

براي مقابله با خشم كمك بگيريد

در صورت نياز، از مطالبه كمك پزشك، شركت در دوره هاي كنترل و مديريت خشم و يا مشاوره غافل نشويد.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
سفیر بار ساقدوش_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_3
دکتر نائبی_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_4
دکتر نائبی_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
سفیر بار ساقدوش_2
آیلین_تزریق چربی موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
آیلین_فوتر بلفارو
رستوران باغ بهشت _فوتر
روشا فارمسی_فوتر
فنی آتل_فوتر
تنورستان_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
نیکان فارمدمهر_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
پارسیان طب - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
ترجمه زندگی_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
اورانوس_فوتر2
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر