۳۲۶۶۵۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دورخیز ۴ فیلم کمدی برای اکران عید فطر

اگر تا پیش از نوروز امسال کوچکترین شک و شبهه ای درباره فروش بی قید و شرط کمدی ها در سینمای ایران وجود داشت، با اتفاقات شگفت انگیزی که برای «من سالوادور نیستم» و «پنجاه کیلو آلبالو» روی داد، دیگر در این باره همه به یقین رسیده اند.

بانی فیلم: اگر تا پیش از نوروز امسال کوچکترین شک و شبهه ای درباره فروش بی قید و شرط کمدی ها در سینمای ایران وجود داشت، با اتفاقات شگفت انگیزی که برای «من سالوادور نیستم» و «پنجاه کیلو آلبالو» روی داد، دیگر در این باره همه به یقین رسیده اند.

دورخیز 4 فیلم کمدی برای اکران عید فطر

در شرایطی که معدود برنامه های پر بیننده تلویزیون، «خندوانه» و «دورهمی» ماهیت طنز دارند، باور آنکه سلیقه عمومی امروز و دست کم در مقطع حاضر میل به کمدی و نیاز مبرم به خنده دارد، کار سختی نیست. همین واقعیت موجب شده چهار کمدی حاضر و آماده سینمای ایران به سرعت مقدمات تدارک اکران خود را بچینند و روی پرده، شانس خود را در این استقبال شایان سینماروها بسنجند.

چهار سینمایی کمدی «بارکد»، «خوب، بد، جلف»، «زاپاس»، «دراکولا» با پایان مراحل تولید، خود را آماده نمایش قریب الوقوع کرده اند و جالب آنکه طبق اعلام دست اندرکارانشان، همگی چشم به اکران در عید فطر دارند. به ویژه آنکه در عید فطر شرایط برای اکران های صبحگاهی و بامدادی فراهم تر نیز هست.

از این بین، «بارکد» و «زاپاس» با گذر از فیلتر بی رحم و بدون ملاحظه ای همچون جشنواره فیلم فجر و گرفتن تأییدیه نسبی از مردم، اکران بی دغدغه را انتظار می کشند. «دراکولا» و «خوب، بد، جلف» اما با وجود پس زمینه قابل اعتماد کارگردانانشان، فعلاً حکم هندوانه دربسته ای را دارند که کمتر بیننده ای آنها را دیده و عیار آنها در اکران عمومی سنجیده خواهد شد.

«بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی البته تلاش شد تا در نوروز اکران شود، اما گویا پخش کننده آن (فیلمیران) که «بادیگارد» را هم برای این مقطع به شورای صنفی نمایش ارائه داده بود، تنها برای نمایش فیلم ابراهیم حاتمی کیا چراغ سبز گرفت. «بارکد» از همان نخستین روزهای اکران در جشنواره فجر ۳۴ جزو بهترین ها از نگاه تماشاگران بود.

«زاپاس» برزو نیک نژاد هم یک کمدی عامه پسند با انبوهی از شوخی های کلامی بامزه است که در یک فضای بکر روستایی روایت می شود. این فیلم هم در چند روز نخستین برگزاری جشنواره فیلم فجر ۳۴ جزو بهترین ها از نگاه تماشاگران جای داشت. هر چند در روزهای آخر از دایره پنج فیلم برتر این جدول خارج شد. ترکیب بازیگران فیلم متشکل از امیر جعفری، جواد عزتی، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، شبنم مقدمی و الناز حبیبی همگی در کمدی های تلویزیون جزو چهره های محبوب بوده اند و شیمی آنان در این فیلم بانمک از آب درآمده است.

«دراکولا» به عنوان سومین فیلم رضا عطاران در مقام کارگردان، قطعاً باید با توجه به فروش خیره کننده فیلم اخیر منوچهر هادی، بیشترین شانس را در گیشه داشته باشد. هر چند شاید فضای نامتعارف و کمدی فانتزی فیلم چندان به مذاق مخاطبان عامه سینما خوش نیاید. عطاران در این فیلم به سراغ دنیای خون آشامان رفته که سال هاست در سینما و تلویزیون جهان به دفعات و با رویکردهای متفاوت از آن اقتباس شده است. عطاران در این فیلم در کنار خود، ویشکا آسایش، سیامک انصاری، لیلا بلوکات، لوان هفتوان و امید روحانی را نیز دارد.

عطاران در این فیلم نقش ومپایری را دارد که از نقطه ناشناخته ای وارد ایران می شود و دست بر قضا در بدو ورود، با یک معتاد مواجه می شود. او با مکیدن خون این معتاد به طرز مضحکی در دام اعتیاد می افتد. بستری ایده آل که از آنونس اخیراً منتشر شده فیلم می توان حدس زد عطاران در آن حسابی هنرنمایی کرده است. البته تجربه نه چندان دلچسب کارگردانی عطاران در سینما که پیش از این با «خوابم می آید» و «رد کارپت» روی پرده مشاهده شد، احتمالاً «دراکولا» را به یک انتخاب کمدی فوق العاده بدل نکند.

این فیلم با فیلمنامه ای از خود عطاران توسط فیلمیران پخش خواهد شد و نزدیکترین گزینه برای اکران در عید فطر است. «خوب، بد، جلف» پیمان قاسم خانی دیگر شانس دار کمدی که برای اکران در عید فطر اصرار دارد، با توجه به توفیق او در مقام فیلمنامه نویس آثاری چون «طبقه حساس»، «ورود آقایان ممنوع»، «سن پترزبورگ»، «مارمولک»، «مکس» و… در جایگاه کارگردانی نخستین فیلمش امید به یک گیشه گرم دارد. فیلم نیم نگاهی به سریال «پژمان» (سروش صحت) دارد و حمید فرخ نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی و ویشکا آسایش جزو بازیگران آن هستند. البته اینکه قاسم خانی توانسته باشد در نخستین تجربه کارگردانی اش از پس کاربر آمده باشد، نکته ای است که در مواجهه با فیلم مشخص خواهد شد.
 دیگر گزینه های کمدی
جدا از «رسوایی ۲» که اکران آن به تازگی آغاز شده و گویا افتتاحیه خوبی هم داشته است، چند فیلم کمدی دیگر نیز در جدول تولیدات سینمای ایران به چشم می خورند که البته نمی توان شانس بالایی برای آنها در گیشه قائل بود. «یک دزدی عاشقانه» امیرشهاب رضویان بعید به نظر می رسد اتفاق غیرمنتظره ای در گیشه رقم بزند. «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» ساخته کارگردان مهاجرت کرده مهدی مظلومی احتمالاً بـه دلیـل عملکـرد سازنـده اش در همکاری بـا شبکـه ماهواره ای Gem برای اکران با مشکلاتی مواجه باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج