۳۲۷۴۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

المپیک ریو از آن دخترانی ایرانی است

الهه احمدی بدون تردید موفق‌ترین تیرانداز زن تاریخ ورزش ایران است. او در چند‌ سال گذشته علاوه بر این‌که در مسابقات آسیایی گوانگژو ٢ نشان نقره و یک برنز به‌دست آورد، در جام‌جهانی ٢٠١١ سهمیه حضور در المپیک ٢٠١٢ را کسب کرد

روزنامه شهروند: الهه احمدی بدون تردید موفق‌ترین تیرانداز زن تاریخ ورزش ایران است. او در چند‌ سال گذشته علاوه بر این‌که در مسابقات آسیایی گوانگژو ٢ نشان نقره و یک برنز به‌دست آورد، در جام‌جهانی ٢٠١١ سهمیه حضور در المپیک ٢٠١٢ را کسب کرد. او در المپیک قبلی نتوانست مدالی کسب کند ولی حالا با ادامه روند صعودی خود، یکی از امیدهای کاروان اعزامی ایران برای کسب مدال محسوب می‌شود. احمدی که جزو٣ تیرانداز برتر دنیا است،‌ از امکانات کم رشته‌اش دلخور است اما اعتقاد دارد می‌تواند در مسابقات المپیک مدالی خوش‌رنگ برای ایران به ارمغان بیاورد. گفت‌وگوی «شهروند» با الهه احمدی را در ادامه می‌خوانید:

در فاصله کمتر از ٣ ماه تا المپیک شرایطتان چطور است؟

واقعیت این است شرایط خوبی ندارم. سفرمان به آلمان به دلایل مشکلات مالی لغو شد و
منتظریم تا ببینیم آیا می‌شود روز چهارشنبه اعزام شویم یا خیر. اردوی آلمان می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا در مسابقات جهانی مونیخ با شرایط مطلوبی به میدان برویم.

با این شرایط بد مالی، فکر می‌کنید در المپیک می‌توانید موفق باشید؟

ببینید موضوع مهمی که این میان وجود دارد معضل کمبود بودجه است. متاسفانه ما امروز فشنگ برای تمرین کردن نداریم. به همین دلیل است که ما برای مسابقات جهانی مونیخ یک هفته زودتر عظیمت می‌کنیم تا با فشنگ هم کمی تمرین داشته باشیم. آمادگی خوبی داریم اما بدانید که تمام تمریناتمان بدون فشنگ است.

این مسائل شما را دلسرد نمی‌کند؟

همواره شرایط این‌گونه بوده است و موضوع جدیدی نیست. با این حال ما درحال تلاش هستیم و به حاشیه نمی‌رویم. البته مسئولان هم بی‌تفاوت به مسائل نیستند ولی کاری از دستشان برنمی‌آید.

شما تا ماه گذشته در رنکینگ اول بودید، اما اکنون در رده ششم قرار دارید. فکر نمی‌کنید این نزول به دلیل مشکلات باشد؟

خیر، من پارسال طلای جهانی را کسب کردم و امتیازم بالا رفت و در رنکینگ رتبه اول را کسب کردم. بعد از آن در مسابقات جهانی تایلند شرکت نکردم. در مسابقات جهانی برزیل نیز نتوانستم به فینال راه پیدا کنم و رتبه‌ام در رده‌بندی جهانی پایین آمد.

الهه احمدی در مسابقات المپیک مدال کسب می‌کند؟

تمام کسانی که در رقابت‌های المپیک شرکت می‌کنند، به نوعی قهرمان هستند. حالا یا قهرمان بین قاره‌ای یا آسیا و جهان. رقابت‌ها به‌حدی فشرده است که نمی‌توان قول کسب مدال داد اما به‌هرحال امیدوارم. روز مسابقه مهم‌ترین روز برای من قلمداد می‌شود. هر فردی که بتواند شرایط را به خوبی تحمل کند، قطعا مدال برای او خواهد بود. قهرمان پکن در لندن قهرمان نشد اما چیزی از شایستگی‌هایش هم کم نشد. تیراندازی ٩٩ درصدش تمرکز است.

با وجود این همه روی شما برای کسب مدال حساب کرده‌اند...

من شرایط را درک می‌کنم، ولی باید در نظر بگیرید که وقتی مدال طلا گرفتم و نفر اول رنکینگ شدم، کسی قدرم را دانست؟ به نظر من موضوعات زیادی وجود دارد که باید به صورت منطقی روی آنها فکر کرد. بسیاری از بانوان ما هستند که شانس مدال دارند و باید روی آنها هم حساب ویژه‌ای باز کرد اما باید انتظارات به صورت منطقی بیان شود.

خودتان فکر می‌کنید نخستین مدال تاریخ بانوان در المپیک را کسب کنید؟

تمام تلاش من این است که این اتفاق صورت گیرد و امیدوارم اینگونه شود.

فکر می‌کنید بانوان کدام رشته‌ها در المپیک شانس مدال داشته باشند؟

واقعیت این است که من در جریان رشته‌های دیگر نیستم، اما دعا می‌کنم همه خانم‌ها موفق شوند. شرایط خانم‌ها نسبت به آقایان بسیار دشوارتر است. اگر خانمی تلاش می‌کند و سهمیه المپیک می‌گیرد، مطمئن باشید که از پس بسیاری از مشکلات برآمده که به این‌جا رسیده است. من فکر می‌کنم المپیک آینده از آن بانوان ایرانی است.

راستی، قصد خداحافظی بعد از المپیک را که ندارید؟

در تیراندازی به هیچ‌وجه سن و ‌سال اهمیت ندارد، من ٣٤ساله هستم و فعلا شرایط خوبی دارم. قطعا تا المپیک هستم، اما برایم کمی ورزش حرفه‌ای مشکل است. من فرزند کوچک دارم و این موضوع برایم مهم است. اگر شرایط خوب باشد ادامه می‌دهم و اگر نه خداحافظی می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج