۳۳۱۸۱۶
۲۳ نظر
۵۰۰۲
۲۳ نظر
۵۰۰۲
پ

۹۵ درصد ایرانی ها، درگیر نان شب

رییس سازمان نظام روانشناسی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد ایرانی‌ها برای تامین معاش خود در استرس هستند، از بی‌توجهی به مسائل روان‌شناختی و بهداشت روان در طرح تحول سلامت انتقاد کرد.

خبرگزاری ایلنا: عباسعلی اللهیاری (رییس سازمان نظام روان‌شناسی و عضو هیات علمی‌ دانشگاه تربیت مدرس) در واکنش به اینکه گفته می‌شود؛ ۳۴ درصد مردم تهران از اختلالات روانی رنج می‌برند، گفت: هنوز تحقیق جامعی با متدولوژی علمی و رعایت همه مولفه‌های تحقیقی در خصوص میزان اختلالات روانی در کشور انجام نشده است، اما به طور کلی این واقعیت که اختلالات روحی، روانی در کشور در حال افزایش است؛ احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اختلالات روانی یک مختصات به خصوصی دارد و نظام طبقه بندی و مشخصه‌هایی برای آن وجود دارد، افزود: به طور مثال وقتی از اضطراب و افسردگی نام می‌بریم؛ باید بر اساس معیارهای تشخیصی از ۱۰ نشانه افسردگی، ۶ مولفه برای مدت زمان مشخصی وجود داشته باشد و نشانه‌های اصلی آن نیز افت عملکرد فرد در حوزه‌های اجتماعی، شغلی و تحصیلی است.

اللهیاری افزود: به صرف اینکه یک حالتی از افسردگی نظیر پوچی، بی‌معنایی و بروز افکار خودکشی در شخصی دیده شود؛ نمی‌توان گفت که این فرد افسرده است، چراکه افسردگی و اختلالات روانی دارای تعریف ویژه خود هستند.

استرس و فشار روانی در جامعه بسیار بالاست

رییس نظام روان‌شناسی کشور، بیکاری را یکی از علت‌های ظهور و بروز اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: بر اساس متدولوژی علمی افرادی که اشتغال پیدا می‌کنند، هویت شغلی و رضایت از زندگی و در واقع نوعی آرامش و سلامت روانی پیدا می‌کنند، ولی افراد بیکار احساس پوچی، بی‌معنایی و بی‌هویتی دارند و اگر این بیکاری مزمن باشد؛ خود می‌تواند به نوعی اختلال روان‌شناختی تبدیل شود.

وی ادامه داد: وقتی مدت زیادی فرد بیکار است؛ انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی برای وی مترتب می‌شود. بنابراین بیکاری یک از مسائلی است که اختلالات روانی و افسردگی را در جامعه تشدید می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که استرس و فشار روانی در آن بسیار بالا است به طوریکه شاخص رنج روانی که برای میزان سنجش استرسی است که شهروندان در طول روز برای امرار معاش خود تحمل می‌کنند؛ در جامعه ایرانی ۹۵ درصد اعلام شده است؛ یعنی از هر ۱۰۰ نفر ایرانی ۹۵ نفر برای امرار معاش خود استرس دارند که این استرس به خودی خود به بروز بسیاری از مسائل دیگر منجر می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا
      اشخاصی هستن حقوق میلیونی میگیرن و اشخاصی نون ندارن بخورن

    • رضا

      اگه همه مردم ایران هم این مشکل رو داشته باشند واسه مسؤلان و اون بالایی ها هیچ اهمیتی نداره !!!!! فقط خودشون توی رفاه باشند بقیه رو بیخیال !!!!

    • بدون نام

      ماکه خداروشکرمجردیم درگیرنون شب نیستیم
      نمودنم زمستون یابهاره
      برای تنبلافرقی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت در گیر نیستی پدر بیچاره ات که هست

    • سید محمد

      یکیش خود من از صبح تا شب سگ دو میزنم آخرش......؟هیچی.

    • دینا

      بخدا واقعیت داره

    • بدون نام

      مردم ایران بدبخت ترین تودنیاهستن

    • بدون نام

      80درصددر گیرن,بقیشون آقا زاده ها و مسعولین ,پولدارا ,صاحبان پول های باد اورده!!کارخونه دارا و مافیای اقلام کشور!!

    • رسول

      بخدا قسم با فوق لیسانس در اداره منابع طبیعی با 5 سال سابقه قراردادی هستیم بیمه هم نیستیم یعنی هر وقت دوسداشتن با لگد میندازن بیرون* استرس نون شب استرس اجاره* قسط عقب افتاده تماس بانکهای اسلامی که اصلن ربا خور نیستن وخون مردم رو نمیخورن از یک طرف* و مشکلات روحی وروانی از یک طرف بعضی وقتها از بدنیا امدنم پشیمون میشم* سراسر رانت* پارتی بازی-* اختلاص* اختلاف طبقاتی شدید* امتیاز های افراد وگروه های خاص * و ما مردم بدبخت و مدیران ملیاردی و جوانان بیکار بدبخت معتاد تن فروش

    • بدون نام

      اونوقت هی میگن جمعیت رو زیاد کنیم ، بابا من مجردی از پس مخارجم بر نمیام چه برسه به زن و بچه . شما بی کاری رو ریشه کن کنید و وضع مملکت رو بهتر کنید اگه جمعیت خودش زیاد نشد ! نکنه انتظار دارین برای چندر غاز یارانه ما زن بگیریم و بچه دار هم بشیم ؟

    • تنها

      خدا رو شکر یکی به این واقعیت اشاره کرد البته شایدم دیگه جوری بود که نتونستن تو این امارها دست ببرن
      نمونه خودمن صبح تا شب سرکار هفت روز هفته
      آخرش هم هشت مون گرو نه .اونم از نوع دانشجو متاهل و شغل آزاد...یک سوال دارم از دوستان خدایش چقدر امید به آینده دارید؟

    • بدون نام

      چو ناکس به ده کدخدایی کند کشاورز باید گدایی کند

    • خسروی

      من 57 سال دارم از22سالگی درمعادن زغالسنگ به مدت 30 سال کارکردم ازابتدا باحقوق ماهانه 4200تومان ودرزمان بازنشستگی 350000تومان درطول این مدت فقط توانستم باهزار بدبختی ومشقت باوام وقرض وقوله ازاین وآن یک چهاردیواری بسازم وام گرفتم دختر وپسرم را عروس وداماد کردم ویک پسرودختر دیگه دارم که بدلیل اینکه نمیتوانم جهیزیه فراهم کنم خواستگار دخترم را رد می کنم وبه قولی محتاج نون شب که هیچ شرمنده روی زن وفرزند داماد عروس ونوه هام هستم (اگر نوه ام همراهم بیاد ازخونه بیرون بگه بابا بزرگ بستنی می خوام )میدونید بهش چی میگم ؟میگم عزیزم اگه بستنی بخوری گلوت درد می گیره اونوقت باید بریم دکتر امپول بزنی این چندر غاز حقوق بازنشستگی را سه ماه به سه ماه دولت لطف می کنه صدقه سری میده که اونم چند برابر بابت قسط وام ودیر کرد هزینه دانشگاه بچه ها ازمون پس می گیره دیگه چیزی تهش نمیمونه که بتوانیم حداقل خرج دوا ودرمانمان ویا برای هزینه کفن ودفنمان یک مقدار پس انداز کنیم؛با این اوصاف توقع دارند ملت افسرده نباشند میدونم که امثال من دراین مملکت کم نیستند؛مملکتی که حتی خاک ان سرمایه است ودارند اونوصادر می کنند اما ملت بیچاره اینگونه باید ریاضت بکشندوبه نون شب محتاج باشند بااین تورمی که روزبه روز میره بالا واین همه ...مسئولین مملکت به خدا مردم ایران خیلی صبورند واین صبوری نتیجه اش دردمندی ،افسردگی،سرطان، سکته های پی درپی وو..........غیره میباشد گروهی تمام سرمایه ایران را چهار چنگولی می خورند وبقیه مردم حسرت به دل ومحتاج ،فکر میکنید فقط در امریکاواروپا یک در صد ونود ونه در صدی هستند به خدا کشور ما بد تر از اوناست ؛این عدالتی هم دم میزنند عین بی عدالتیه فقط خدا میداند وبس که چه ها میکنند.کاملا از وضع اوضاع ملت پیداست÷

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عین بی عدالتیه فقط خدا میداند وبس که چه ها میکنند.کاملا از وضع اوضاع ملت پیداست÷

    • ایرانی

      اقتصاد ایران فروپاشیده است و به زودی فاجعه ای عظیم در ایران رخ خواهد داد!!!!!!

    • جومونگ

      بخدا ظلمه ما مردم ایران بمیرم وبعدبریم جهنم

    • بدون نام

      یعنی واقعا اون مسئول بالا سریمون کرو کور شده از وضعیت فلاکت بار تو مملکت خبر ندارن یا خودشونو به بی خبری زدن چرا به داد ملت نمی رسن مگه ما ملت اینا رو یر راسو و کار نیاوردیم واقعا با خودشون چی فکر می کنن.

    • 110

      خلایق هرچه لایق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • بدون نام

      وایوو چقدر بدبختی... اجاره خانه بالا و حقوق کم از همه اینا بدتره.. خدایا

    • حسن

      پولدارای ایرانم گدا هستن آدم میلیاردر من دیدم مثل سگ برای هزار تومن هاپ هاپ می کرد:))

    • حسن

      پولدارای ایرانم گدا هستن آدم میلیاردر من دیدم مثل سگ برای هزار تومن هاپ هاپ می کرد:))

    • من

      اینو هم بگید که 95 درصد مردم نان اصراف میکنن. من خیلیا رو میبینم وضعشون داقونه ولی با این حساب باز دست از اصراف نمیکشن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج