۳۳۶۲۸۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

فیفا رای خود را تغییر داد

رسانه‌های عربستان ادعا کردند فیفا با درخواست عربستان به برگزاری بازی مقابل عراق در خانه موافقت کرده است!

خبرگزاری فارس: پس از آنکه عراق با عربستان در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه همگروه شد، جنگ و و کشمکش میان این دو فدراسیون بر سر میزبانی ایران آغاز شد.

سعودی‌ها بهانه‌جویی کردند و به دنبال کارشکنی بودند و نمی‌خواستند برای بازی با عراق به تهران بیایند و در این کار نیز با کمک شیخ سلمان رئیس AFC موفق بودند و قرار شد تنها بازی عربستان با عراق در کشوری دیگر و بقیه بازی‌ها در ایران برگزار شود.

مسئولان فداسیون عراق این رای AFC را ناعدالتی در حق ملت عراق دانستند و به فیفا شکایت کرد و اعلام کردند اگر عربستان برای بازی با آنها به تهران نمی‌آید پس آنها نیز برای بازی با عربستان به این کشور نمی‌روند.

این بار پیروزی برای عراقی‌ها بود و فیفا در طی نامه‌ای به فدراسیون عراق ابلاغ کرد و دستور داد که بازی رفت و برگشت عربستان و عراق در کشوری ثالث برگزار می‌شودو با این رای فیفا بازی خانگی عربستان از آنها گرفته شد.

در این راستا فدراسیون عراق چند روز پیش مالزی را برای میزبانی مقابل سعودی‌ها انتخاب کرد و با موافقت فیفا رو به رو شد. اما سکوت معنا دار عربستانی برای انتخاب کشور ثالث برای میزبانی از عراقی‌ها بودار بود تا جایی که امروز رسانه‌های عربستان از موفقیت فدراسیون سعودی‌ در کسب رضایت اولیه فیفا به برگزاری بازی خانگی مقابل عراق در جده خبر دادند!

روزنامه الشرق الاوسط عربستان امروز به نقل از منابع موثق از AFC خبر داد: فدراسیون فوتبال عربستان نامه‌تای مفصل درباره اختلاف برای میزبانی عراق و عربستان فرستاد. در این نامه برگزاری بازی رفت و برگشت را در کشور ثالث را ناعدالتی در حق عربستان بیان کرد زیرا تمام روابط سیاسی میان دو کشور پا برجاست و مصداق آن سفارت عربستان در بغداد و اربیل است و اگر تحریم از ورزشگاه‌های عراق برداشته شود، عربستان حاضر است انجا بازی کند ولی گرفتن میزبانی عربستان ناعادلانه است.

این روزنامه عربستانی در ادامه حرف‌های رئیس فدراسیون عراق را نقل کرد و بیان کرده است: هنوز نامه‌ای از فیفا مبنی بر بازی عراق در عربستان نیامده است.

به نظر می‌رسد رسانه‌های عربستان به دنبال جوسازی و شیطنت هستند. با ادعا رسانه‌های سعودی باید منتظر ماند که فیفا مقابل پول‌های سعودی‌ها سر خم می‌کند یا نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      ای کاش نفت نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیفا ثابت کرده که بسیار ارادتمند پول و بویژه نوع دلاری ان است!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج