۳۳۷۵۳۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

بر روی همین کره خاکی مکان هایی وجود دارند که شاید هیچکدام از ما خبری از آنها نداشته باشیم و یا حداقل تابحال این مناطق را از نزدیک ندیده باشیم. در این گزارش می خواهیم ۱۲ منطقه توریستی و زیبا را معرفی کنیم که دیدن آنها شانس بزرگی در زندگی است.

وب‌سایت پایش: بر روی همین کره خاکی مکان هایی وجود دارند که شاید هیچکدام از ما خبری از آنها نداشته باشیم و یا حداقل تابحال این مناطق را از نزدیک ندیده باشیم. در این گزارش می خواهیم ۱۲ منطقه توریستی و زیبا را معرفی کنیم که دیدن آنها شانس بزرگی در زندگی است.

۱ - سنک تیر در ایتالیا

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون نفر از این شهر زیبا دیدن کردند . روز به روز به تعداد توریست ها افزوده می شود. این شهر از تفریحات ساحلی زیادی برخوردار است.


۲ - سانتورینی در یونان

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان قرار دارد و از گروه جزیره‌های کیکلادس است. روزانه تا ۸۰۰۰ توریست اجازه ورود به این جزیره را دارند.


۳ - ونیز در ایتالیا

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره‌ کرد.


۴ - بارسلون در اسپانیا

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

باری گوتیک مرکز شهر قدیم بارسلون است که با وجود برخی تغییرات ایجاد شده در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز در آن وجود دارد. معماری مدرن کاتالان که بین سال‌های ۱۸۸۵ و ۱۹۵۰ گسترش یافته، میراث بسیار مهمی در بارسلون است و شمار قابل توجهی از این بناها در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند. در این میان کارهای معماری آنتونیو گائودی که در سرتاسر شهر آن‌ها را می‌توان یافت، قابل توجه است.


۵ - بوتان

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

مردم بوتان عمدتا شامل انگالوپها و شارچوپها که به ترتیب بوتانی‌های غربی و بوتانی‌های شرقی نامیده می‌شوند، هستند. کشور بوتان از سال ۲۰۰۴ هرگونه خرید و فروش دخانیات و محصولات تنباکو را ممنوع کرده است. مردم بوتان به عنوان شادترین مردم دنیا انتخاب شده اند.


۶ - ایسلند

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

منطقه ایسلند که کمی پایین‌تر از مدار قطبی واقع شده آب ‌وهوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته است. منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه ‌زارها، کوه‌ها و یخچال‌ها پوشیده شده‌است. شمار زیادی از رودخانه‌هایی که از این یخچال‌ها سرچشمه می‌گیرند نیز با گذر از زمین‌های پست‌تر به سوی دریا سرازیر می‌شوند.

اسکان دائمی انسان در ایسلند از سال ۸۷۴ آغاز شد یعنی زمانی که اینگولفور آرنارسون، یک رئیس قبیله از نروژ با افراد خود به این جزیره آمده و به طور دائمی در آن مستقر شد. پیش از او افراد دیگری به طور فصلی و موقت به جزیره ایسلند می‌آمدند.


۷ - موگای در چین

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

غار موگای که به غار هزار بودا هم شهرت دارد در جنوب شرقی مرکز دان هوانگ و در استان گانسو، چین واقع شده‌است. غار موگای در مسیر جاده ابریشم قرار دارد. این مجموعه از ۴۹۲ پرستشگاه به طول ۲۵ کیلومتر (۱۵٫۵ مایل) تشکیل شده‌است. اولین غارها در سال ۳۶۶ میلادی به عنوان مکان‌هایی از تعمق و عبادت بودایی حفر شد.غار موگای یکی از سه سایت معروف بودایی چین است.این مکان در ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی یونسکو در چین به عنوان مکانی فرهنگی ثبت گردید.


۸ - اسکیلینگ در ایرلند

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

در این جزیره اولین صحنه از فیلم جنگ ستارگان ضبط شده است. اوایل تعداد بازدیدکنندگان و توریست هایی که به اینجا می آمدند بسیار کم بود ولی رفته رفته و پس از ثبت شدن در یونسکو به شهرتی جهانی رسید.


۹ - جزیره لرهاوو در استرالیا

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

جزیره لرد هاوو با شکل نامنظم هلال مانند که از باقی‌مانده ی گدازه‌های آتشفشانی به وجود آمده‌است در دریای تاسمان و بین استرالیا ونیوزلند قرار دارد. گروه جزیره لرد هاوو بخشی از ایالت نیو ساوت ولز است.

این جزیره حدود ۱۱ کیلومتر طول و بین ۲٫۸ کیلومتر و ۰٫۶ کیلومتر عرض دارد گسترده‌ای با مساحت ۱۶٫۵۶ را پوشش می‌دهد و بلندترین نقطه این جزیزه کوه گوور با ارتفاع ۸۷۵ متر است.مجموعه جزیزه‌های لرد هاوو شامل ۲۸ جزیره‌است که در سال ۱۹۸۷ به عنوان مکانی طبیعی و دارای جاذبه‌های متنوع و همچنین دارای جنگل‌های دست نخورده در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.


۱۰ - جنوبگان

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

جنوبگان به قاره‌ای گفته می‌شود که پیرامون قطب جنوب، زمین را در بر گرفته‌ است. این قاره سردترین نقطۀ کرۀ زمین است و کمابیش تمام سطح آن با یخ پوشیده شده‌است. کشف این قاره در اواخر ژانویه ۱۸۲۰ صورت گرفت.

جنوبگان پنجمین قارۀ بزرگ کرۀ زمین پس از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است، ولی با این وجود کمترین جمعیت همۀ قاره‌ها را دارد. همچنین بلندترین میانگین ارتفاع، کمترین میانگین رطوبت و پایین‌ترین میانگین دما در میان همه قاره‌های جهان به این قاره تعلق دارد.


۱۱ - ماچوپیچو در پرو

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

ماچو پیچو که جزء میراث ثبت شدهٔ یونسکو می‌باشد به ‌عنوان پر بازدیدترین مکان توریستی کشور پرو و مهم‌ترین منبع درآمد، بطور پیوسته در معرض خطرهای اقتصادی و تجاری قراردارد. در اواخر ۱۹۹۰ میلادی، دولت پرو اجازهٔ ساخت ماشین کابلی و یک هتل لوکس همراه با رستوران و مجموعهٔ توریستی را در خرابه‌های سایت صادرکرد. این تصمیم با مخالفت دانشمندان و عموم مردم پرو روبرو شد. آنها معتقد بودند که تعداد زیاد توریست در سایت امکان اعمال خطر را بر آن افزایش می‌دهد.

توریست‌های ماچو پیچو همه ساله در حال افزایش می‌باشد و در سال ۲۰۰۳ میلادی معادل ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده‌است. به این منظور، اعتراض‌های شدیدی برای ساختن پل جدید در این سایت صورت گرفته است و یونسکو این سایت را در لیست آثار در معرض خطر قرار داده‌است.


۱۲ - گالاپاگوس در اکوادور

برای سفر به این مکان‌ها باید خوش شانس باشید

شهرت این جزایر بخاطر گونه‌های جانوری و گیاهی منحصر بفردی است که در این جزایر یافت می‌شوند. این گونه‌ها توسط چارلز داروین و طی سفر دریایی بیگل (بر عرشه کشتی بریتانیائی به همین نام متعلق به نیروی دریایی سلطنتی) مورد مطالعه قرار گرفتند. مشاهدات و نمونه برداری‌های وی در طول این سفر نقش اصلی را در شکل گیری نظریه مشهور داروین به نام تکامل بوسیله انتخاب طبیعی بوده است.

اولین ورود ثبت شده به این جزایر مربوط به سال ۱۵۳۵ میلادی و زمانی است که یک کشیش اهل دومینیکن بنام فری توماس دو برلانگا برای حل یک اختلاف ما بین فرانسیسکو پیزارو و افسران تحت فرمانش به پرو رفت. دوبرلانگا در ابتدا مسیر خود را گم کرد ولی در نهایت به مناطق تحت سیطره اسپانیا بازگشت و وضعیت جزایر و موجودات زنده ساکن آنها را برای دیگران توصیف کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج