۳۳۸۱۴
۱۲ نظر
۵۰۱۷
۱۲ نظر
۵۰۱۷
پ

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

اگر این روزها توی ویترین مغازه ها دنبال یک هدفون خوب می گردید، قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، این سبک زندگی را بخوانید. شاید تصمیمی که بعد از خواندنش می گیرید، چیز بهتری از آب دربیاید. این حرف ها دقیقا مخصوص شماست!

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

همشهری جوان: ما که نبوده ایم اما شما که یادتان هست، 30-20 سال پیش قضیه به طور کلی فرق می کرد. خیلی ها بودند که توان مالی زیادی نداشتند و تا آخر جوانی شان اصلا چیزی به اسم موسیقی شنیدن شخصی را تجربه نمی کردند.

بعضی ها هم بودند که دستشان به دهنشان می رسید و اگر خیلی هنر می کردند، می توانستند یک واکمن فسقلی سونی برای خودشان جفت و جور کنند. کمتر واکمنی هم بود که خودش «بای دیفالت» هدفون داشته باشد.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

از آن طرف به خاطر حساسیت بیش از حدی که پدر و مادرها روی بچه ها داشتند، هر کس می خواست تکی با واکمنش حال کند، باید گوشه و کنار دنجی پیدا می کرد و اسپیکر را می چسباند کنار گوشش.

حالا اما ورق برگشته و بازی عوض شده. این روزها تقریبا توی جیب همه هم سن و سال های ما موبایلی، پلیری، چیزی پیدا می شود که هدفون جزو مخلفات همه شان است. اما نکته اینجاست که فقط بعضی از این هدفون ها که در جعبه اسمارت فون های جدیدی مثل اچ تی سی و ان ایکس، آیفون ۵ یا سامسونگ اس تیری می گذارند، کیفیتی که بتواند آدم را راضی کند دارند، ضمن اینکه بیشتر ما هدفون هایمان را بعد از چند ماه استفاده خراب می کنیم و سیمشان را ناخواسته قطع می کنیم و هزار عیب و ایراد دیگر رویشان می گذاریم.

به همین دلیل اگر این روزها توی ویترین مغازه ها دنبال یک هدفون خوب می گردید، قبل از اینکه تصمیم نهایی را بگیرید، این سبک زندگی را بخوانید. شاید تصمیمی که بعد از خواندنش می گیرید، چیز بهتری از آب دربیاید. این حرف ها دقیقا مخصوص شماست!

انواع هدفون ها

تو خونه بهم می گن هدفون!

ما ایرانی ها مهارت خوبی در گفتن اسم دقیق وسیله ها نداریم. دلیل اصلی اش احتمالا این است که نام این وسیله ها برای خود خارجی ها،چیزی است که در زبان مادریشان معنی واضحی دارد؛ مثلا وقتی به یک دستگاه می گویند «تبلت»، در واقع دارند به آن می گویند «لوح».

همین مسئله باعث شده که هزار جور هدفون در سبک ها، قیمت ها و مدل های مختلف وجود دارد که هر کدامشان به کار خاصی می آیند اما تقریبا همه آنها را می شود در چند تیپ اصلی دسته بندی کرد: گوشی ها (earbuds)، توگوشی های بلند (in-ear-canals)، توگوشی های معمولی (canalbuds)، سبک وزن ها (lightweights) و اندازه کامل ها (full-sizes).

اینجا می خواهیم توضیحات مختصری درباره هر کدام از این مدل هدفون ها بدهیم. بعد اگر دلتان خواست، می توانید صفحه بعد را نگاه بیندازید و ببینید با توجه به نوع استفاده تان، کدام مدل به دردتان می خورد.


گوشی ها

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
گوشی ها دسته استانداردی از هدفون ها هستند که سر و کله شان در جعبه اکثر موبایل ها و پلیرها مثل آی فون و آی پاد پیدا می شود و آزادانه در لاله گوشقرار می گیرند.

هر چند گوشی ها نمی توانند صدای فوق العاده ای تولید کنند، اما نسبتا ارزان و مقرون به صرفه اند. در حقیقت اگر شما همین حالا یک گوشی دارید و می خواهید کیفیت صدای بهتری را تجربه کنید، پیشنهاد نمی کنیم که دوباره هدفون مدل گوشی بخرید چون احتمالا تغییر زیادی احساس نخواهید کرد.


توگوشی های بلند

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
این هدفون ها که جدا از اسم اصلی شان یعنی توی یک خط به اسم canalphone هم شناخته می شوند، قسمت اصلی شان که به صورت چسبیده و نسبتا عمیق در گوش می روند، از جنس سیلیکون یا فوم ساخته شده. به همین جهت تقریبا شبیه گوش گیرهایی که در استخر استفاده می کنیم عمل می کند و نمی گذارد چیزی تو گوش تان برود؛ چه صداهای اطراف و چه هوای گرم و سرد.

آنها به دلیل اینکه فاصله خیلی کمی با پرده گوش دارند، می توانند تجربه شنیداری خارق العاده ای به شما بدهند. به سبب همین کیفیت صدای واضح و نزدیکشان، مورد علاقه خیلی ها هستند.

اما از طرف دیگر هستند کسانی که می گویند استفاده از این توگوشی های بلند تاثیر مخرب جربان ناپذیری روی حس شنوایی آدم دارد چون علاوه بر اینکه موج ها را خیلی نزدیک به پرده تولید می کند، اجازه خروج هوا و برگشت صدا به آنها نمی دهد و این موضوع حسابی پدر گوش و صاحاب گوش را درمی آورد.

در بسیاری از کشورها توگوشی های بلند به این دلیل طرفدار دارند که خاص فرم گوش شما ساخته می شوند. یعنی با مراجعه به یک متخصص، حالت گوشتان را درمی آورند و آن را از طریق سایت تحویل شرکت سازنده می دهد. اما چون این سیستم در ایران وجود ندارد، بهتر است سراغ مدل های سیلیکونی نروید.

توگوشی های بلندی که جنس بدنه شان از فوم است راحت تر در گوش حالت می گیرند واگر برای کانال گوششما بزرگ باشند، زیاد اذیت نمی کنند. جنس توگوشی را روی جعبه اش می توانید پیدا کنید، سیلیکون در انگلیسی همان silicon است و به فوم هم می گویند foam.


توگوشی های معمولی

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
این توگوشی ها چیزی بین توگوشی های بلند و گوشی ها (earbuds) هستند؛ وضوح صدایشان هم همینطور. در دهه گذشته این هدفون ها جزو پرطرفدارترین مدل های هدفون شده اند. قیمت شان پایین است و در گوش فیکس می شوند.

از طرف دیگر حس راحت تری نسبت به توگوشی های واقعی دارند؛ چون تا بیخ توی کانال گوش فرو نمی روند و پرده آن را کمتر اذیت می کنند. از حدود دو سال پیش که توگوشی هایی با کنترل پخش و میکروفون روی یک سیم راهی بازار شدند، الان می توانید مدل های زیادی شبیه به آنها را در بازار پیدا کنید.


هدفون های بزرگ سبک وزن

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
این مدل هدفون های قابل حمل که معمولا قیمت مناسبی هم دارند، بدنه بزرگتری از انواع قبلی دارند و روی گوش قرار می گیرند. برخی از آنها نوار نازکی دارند که به کمک آن خودشان را روی سر یا پشت آن آویزان می کنند. بعضی ها هم یک کلیپس کوچک دارند که دور لاله گوش حلقه می شود و با این روش خودشان را فیکس می کنند.

مدل های کلیپ دار انتخاب خوبی برای دویدن و ورزش هستند. ضمنا هدفون های سبک به دلیل اینکه فشار واقعا کمی روی سیستم شنوایی ایجاد می کنند و چیزی شبیه پخش موزیک در فضای اطراف هستند، به درد موسیقی شنیدن های طولانی حین مسافرت می خورند؛ طوری که سرتان درد نگیرد. وضوح و نزدیکی صدایشان هم طبعا کمتر از مدل های توگوشی است.


هدفون های اندازه کامل

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
اگر شما عقیده ندارید که حمل هدفون های اندازه کامل (که دلیل نامگذاری شان به این اسم، این است که کاملا گوش را می پوشانند) حمل بار اضافی است، یک جفت از این هدفون ها می توانند کیفیت صدای بهترین به نسبت هدفون های سبک وزن به شما بدهند.

بسیاری از این هدفون ها حس خیلی راحتی دارند و به خاطر بالش های نرم و ارگونومیک شان آدم را کیفورمی کنند اما برخلاف چیزی که انتظار دارید، ممکن است بعضی هایشان حالت زمخت و بی خودی داشته باشند. برای همین از قبل روی چیزی که می خواهید بخرید مطمئن شوید یا از برندی خرید کنید که امکان تعویض داشته باشد.

لازم به گفتن است که هدفون های اندازه کامل دو دسته اند،باز و بسته. هدفون های بسته اجازه ورود صداهای بیرونی را نمی دهند و گاهی اوقات این موضوع می تواند نگران کننده باشد اما مدل های باز، صداهای بیرون را در کنار صدای موزیک وارد گوش می کنند. در نگاه کلی همیشه این را در انتخابتان لحاظ کنید که هدفون بزرگتر به معنی باس بیشتر است.


هدست ها (Hedset)

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
آن دسته از هدفون ها هستند که میکروفون دارند. اگر یک هدست بخرید، می توانید با آن چت صوتی کنید یا در بازی های شبکه ای به وسیله آن با رفقای هم تیمی گپ بزنید. اگر دارید با خودتان می گویید که «خب اگر هدست بخرم، هم میکروفون دارد هم اسپیکر و پول اضافی نمی دهم» سخت در اشتباهید.

هدست ها مصارف خاص خودشان را دارند، چیزی که شنیدن حرفه ای موسیقی جزوشان نیست. ضمن اینکه قریب به اتفاق هعدست ها دو سیم دارند که یکی به پورت 5/3 میلیمتری خروجی وصل می شود و یکی به ورودی. بنابراین اگر برای شنیدن موسیقی با موبایل تان هدست بخرید، همیشه یک سیمش ولو است و روی اعصابتان می رود. پس در این پرونده که مخصوص خرید هدفون است، چیز دیگری راجع به شان نمی گوییم.


انواع استفاده

این مدل ها مناسب شماست!

یک ضرب المثل ژاپنی - کره ای هست که می گوید: «هر هدفونی را بهر کاری ساخته اند». اگر به این موضوع اعتقاد دارید، قبل از اینکه وارد مذاکره با جیبتان شوید و دو دوتا چهارتا کنید، با خودتان درست و حسابی فکر کنید و ببینید که بیشتر اوقات کجا موزیک گوش می کنید و هدفونتان را برای چه کاری می خواهید.

این راهنمای کف بازاری ما برای هر مصرفی مدل پیشنهادی دارد. قیمت دستگاه ها به صورت تقریبی از روی فروشگاه های خارجی در حالت بدون تخفیف و بر اساس دلار ۲۴۰۰ تومان حساب شده و برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر و مشخصات دقیق کافی است مدلشان را در اینترنت جست و جو کنید. همچنین بد نیست اشاره کنیم که ما اینجا زیاد روی مدل های معمولی که با ۳۰-۲۰ تومان می شود سر و ته شان را هم آورد، مانور نداده ایم چون تقریبا همه شان مثل هم اند و کیفیت متوسطی دارند. اینکه مدل های انتخاب شده قیمت رو به بالایی دارند هم تقصیر ما نیست. تقصیر اوضاع بازار ارز است.


اگر برای ورزش می خواهید

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۰۸ در مجله «روانشناسی ورزش و تمرین» منتشر شده نشان داده که موزیک می تواند استقامت موقع ورزش را تا ۱۵ درصد بالا ببرد. یعنی کاری کند که بتواندی بیشتر بدوید و بیشتر کالری بسوزانید. پس اگر دنبال خرید هدفون مناسب ورزش هستید، چند نکته را رعایت کنید.

اول اینکه سعی کنید هدفونی که می خواهید با آن بدوید از مدل هایی باشد که داخل گوش فرو می روند.هدفون های اندازه کامل شاید کیفیت بهتری داشته باشند اما به خاطر وزن و حجم زیاد، موقع دویدن دست وپاگیر می شوند.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

ضمنا هدفونی که قرار است با شما بدود، باید حتما ضد آب باشد که اگر تریپ عاشقی یا خیلی خوشحالی به سرتان زد و خواستید زیر باران بدوید، هدفونتان هم جلوی آب باران مقاوم باشد، همه جلوی ماشین هایی که با سرعت از روی چاله های آب رد می شوند واز موی سر تا شست پا خیس تان می کنند.

ضمنا حتی اگر هوا خیلی هم آفتابی باشد، به هر حال شما عرق می کنید و هدفونی که ضد آب نباشد سر کیلومتر سوم زهوارش در می رود. اگر مشتاق اطلاعات بیشتر راجع به خرید تخصصی هدفون های ورزشی هستید، به این لینک سر بزنید: http://gizmodo.com/۵۹۰۴۸۷۵/

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
پیشنهاد خرید:

Yurbuds Ironman Inspire Pro (144 هزار تومان)
Sennheiser / Adidas Sports PMX ۶۸۰i (ضد آب، با پشت گردنی برای فیکس بودن موقع جست و خیز، میکروفون وکنترل، ۲۱۵ هزار تومان)
Sony XBA-S65 (216 هزار تومان)
Bose SIE۲i (۳۶۰ هزار تومان)

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

نکته ویژه:

سایت www.jog.fm، مختص کسانی است که هم ورزش می کنند، هم پایه استفاده از تکنولوژی در زندگی روزمره اند. این سایت شما را از شر کار سختی به اسم «انتخاب موزیک مناسب دویدن» راحت می کند! داخل آن پر است از موزیک هایی که برای حالت های مختلف ورزش پیضشنهاد شده اند. اگر آنها به کارتان نیامد، می توانید خودتان عدد BPM سبک مورد علاقه تان را وارد کنید وموزیک بگیرید.

البته موزیک ها را باید از آی تونز یا آمازون خریداری کنید اما چون فعلا امکان خرید از این سایت ها را نداریم، می توانید آنها را سرچ و دانلود کنید. این را هم برای آی تی بازها بگوییم که اگر اسمارت فون داشته باشید، می توانید اپلیکیشن سایت را روی گوشی تان نصب کنید وهمه چیز را به آن بسپارید. خودش سرعت شما را تشخیص می دهد و چیزی مناسب حال و هوایتان پیشنهاد می کند.


اگر برای خیابان می خواهید


هر چه سروصدای دور و برتان موقع شنیدن موزیک کمتر باشد، بیشتر از آن لذت می برید. این را همه ما قبول داریم. پس اگر زمان زیادی از روز را در اتوبوس و کوچه و خیابان سر می کنید، بهتر است هدفونی بگیرید که صداهای مزاحم را حذف کند.

ضمنا اگر هدفونی می خواهید که در سفر صدای قطار و موتور هواپیما را به گوشتان نرساند، چاره کارتان همین ضدنویزهاست. هدفون های ضد نویز دونوع فعال (Active) و غیرفعال (Passive) دارند.

اگر بودجه کمتری برای خرید دارید، بهتر است سراغ مدل های غیرفعال بروید. این هدفون ها یا آنقدر تویگوش فرومی روند که جلوی ورود صداهای الکی به داخل را می گیرند، یا روی گوش را به صورت کامل می پوشانند تا چیزی از محیط نشنوید؛ درست مثل مدل های توگوشی بلند یا اندازه کامل که صفحه قبل درباره شان گفتیم.

آنها مثل گوش بند استخر عمل می کنند و مانع شنیدن نویزها می شوند اما مدل های فعال قابلیت های بیشتری دارند. آنها نویز محیط را تجزیه می کنند و به کاربر قدرت انتخاب فرکانس می دهند. مثلا می توانید دستگاه را طوری تنظیم کنید که صدای ردشدن ماشین ها را نشنوید، اما اگر یک راننده کامیون بیخ گوشتان بوق زد، خدایی نکرده از دنیا نروید.

در انگلیسی ضد نویزهای فعال را Noise Cancelling (به معنی لغو کننده نویز) و مدل های غیرفعال را Noise Isolation (به معنی ایزوله کننده نویز) صدا می زنند. موقع خرید هدفون های ضدنویز فعال، این نکته را در ذهن داشته باشید که هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می خورید.

پس اگر دنبال چیز خفنی هستید، خسیس بازی درنیاورید چون بعضی از شرکت ها برای اینکه محصول ضد نویزی مشابه با قیمت هدفون های معمولی طراحی کنند، اولویتشان را روی گرفتن نویز می گذارند و برای ارزانتر شدن خروجی محصول، از کیفیت آن می زنند. این برای خوره های موزیک اصلا چیز خوب نیست.

پیشنهاد خرید:

ضد نویزهای فعال:

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

Audio-Techica ATH-ANC۷b (۴۳۰ هزار تومان)
Monstedr Beats by Dr. Dre Studio (باس سنگین، با کنترل و میکروفن، 720 هزار تومان)
Quiet Comfort ۱۵ و Queit Comfort ۳ (به ترتیب ۷۲۰ و ۸۴۰ هزار تومان)
Klipsch Mode M40 (840 هزار تومان)
Sennheiser's PXC ۴۵۰ (۸۴۰ هزار تومان)

ضد نویزهای غیرفعال (توگوشی بلند)

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
MEElectronics A 151 (180 هزار تومان)
Etymotic Research hf۳ (با کنترل و میکروفون، ۴۳۰ هزار تومان)
Future Sonics Atrio (480 هزار تومان)
Westone UM۲True - Fit Dual - Driver (۷۲۰ هزار تومان)
10Ultimate Ears Triple Fi (یک میلیون تومان)

پیشنهاد ضد نویزهای غیرفعال (اندازه کامل های بسته)

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
Sennheiser HD 202 (96 هزار تومان)
Sony MDR-XB۳۰۰ (باس سنگین، ۱۲۰ هزار تومان)
Beyerdynamic DT235 (165 هزار تومان)
Sennheiser HD ۲۸۰ Pro (۲۴۰ هزار تومان)
Shure SRH440 (312 هزار تومان)
Skullcandy V-moda Crossfade M-۸۰ (۵۵۰ هزار تومان)

توصیه:

ضرر داشتن استفاده مداوم از هدفون، چیزی مثل ضرر داشتن خوردن کوکا به نسبت کوکازیرو نیست. دومی را هنوز خیلی از کارشناسان تایید نکرده اند اما در مورد اولی متفق القولمی گویند که چیز خوبی نیست. صداهای بالاتر از ۸۰ دسی بل برای دستگاه شنوایی اثرات مخربی دارند؛ چه از یک انفجار مهیب تولیدشده باشند، چه از ماشین آلات کارخانه های صنعتی و چه از یک جفت هدفون. پس حتی اگر یکسره هدفون به گوشید صدای آن را خیلی بترکان نکنید تا نه سردرد بگیرید،نه بعدها گوش درد. به قولی کم بشنو، همیشه بشنو!


اگر برای محل کار می خواهید

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

راستش گستره انتخابتان خیلی باز است اما اگر نظر ما را می خواهید، سراغ هدفون هایی بروید که سیم ندارند و مزاحم کارتان نمی شوند. هدفون های بی سیم به راحتی پشت سر قرار می گیرند یا به وسیله کلیپس هایی دورگوش حلقه می شوند.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

این جوری وسط کار و بار می توانید با موزیکی که دوست دارید سرگرم شوید وگذر زمان را حس نکنید. اغلب این هدفون ها برای انتقال اطلاعات از امواج بلوتوث استفاده می کنند و به همین دلیل احتیاجی نیست که با هر بار تعویض گوشی یا پلیر، هدفونتان را هم عوض کنید. آنها به احتمال قوی با هر دستگاهی که داشته باشید سازگارند، ضمن اینکه این هدفون ها در عمل به درد ورزش و دویدن هم می خورند.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

پیشنهاد خرید:

Jabra Sport (کلیپ گوش با بند پشت گردن، ۲۳۸ هزار تومان)
Jay Bird Sportsband Bluetooth Headphones (بند بالای سر، 238 هزار تومان)
Plantronics BackBeat ۹۰۳+ (بند پشت گردن ۲۴۰ هزار تومان)
Sennheiser MM 100 (بند پشت گردن 480 هزار تومان)

نکته ویژه:

اگر دوست دارید موقع کار یا ورزش نیازی به این ور و آن ور بردن پلیرتان نباشد می توانید هدفون هایی انتخاب کنید که خودشان یک پا پلیرند! یعنی حافظه داخلی دارند و می شود مثل یک فلش مموری معمولی رویشان آهنگ ریخت. این دستگاه ها اکثرا به خوبی هدفون هایی که فقط هدفون نیستند اما چون نقش دو گجت را دارند، به خریدنشان می ارزند. در این رده می توانید انتخاب های مختلفی پیدا کنید که NWZ-W252 سونی با قیمت حدود 110 هزار تومان پیشنهاد اقتصادی ماست.


اگر برای خواب می خواهید

موزیک گوش دادن یا شنیدن رادیو در آخرین لحظاتی که آدم بیدار است، واقعا حرکت باحالی است. هم ذهنتان آرام و قرار می گیرد، هم اینکه بعضی از بروبچه های روانشناس و کارشناس و اینها عقیده دارندن که خواب بهتری سراغتان می آید چون پیام های عصبی تان منظم شده.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

هدفون های ویژه خواب هیچ قابلیت خاصی ندارند، منتها باید طراحی شان طوری باشد که وقتی سرتان را از کنار روی بالش می گذارید، گوش را اذیت نکنند و فشار فیزیکی وارد نکنند. به همین جهت گوشی ها، همین هدفون هایی که در جعبه اکثر موبایل ها و پلیرها پیدا می شوند انتخاب بهتری هستند.

این نکته بامزه را هم داشته باشید که اخیرا هدفون هایی به اسم bedphones طراحی شده که ضخامت خیلی کمی دارند و با کلیپس سبکشان دورگوش حلقه می شوند. این هدفون خلاقانه در کنار بدنه ویژه اش، اپلیکیشن مخصوصی هم دارد که رویاسمارت فون ها نصب می شود و کارتان را راحت می کند؛ مثلا بعد از مدت تعیین شده ای به طور خودکار ولوم را پایین می آورد و سر ساعت خاصی آهنگ را قطع می کند. اطلاعات بیشتر را می توانید در bedphones.com ببینید. اگر جایی پیدایش کنید یا سفارش بدهید که برایتان وارد کنند، احتمالا قیمتش حدود ۷۵ هزار تومان خواهد بود. مدل هایی از بقیه هدفون های گوشی طور را هم برایتان فهرست کرده ایم.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

پیشنهاد خرید:

Apple -MB۷۷۰ (۳۲ هزار تومان)
MaximoiM-290iMetal (72 هزار تومان)
Yuin PK۲ (۱۹۰ هزار تومان)

بهترین هدفون بازار را شما بخرید


اگر می خواهید هیپ هاپ و راک حرفه ای گوش کنید

مثل همه حوزه ها،در حوزه هدفون هم برندهایی هستند که یک جورهایی چشم کور کنند. یعنی لوگویشان از دور نشان می دهد که صاحبش از دو حالت خارج نیست؛ یا خیلی پولدار است، یا ته و توی چیزی که عاشقش است را درآورده.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

در دنیای موزیک های با باس بالا، «بیتس» حرف اول را میزند. یحتمل لوگوی آن را که حرف b انگلیسی است زیاد دیده اید. برای دیدن اطلاعات بیشتر به سایتشان یعنی www.beatsbydre.com مراجعه کنید.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید
Beats heartbeats (312 هزار تومان) / beats solo HD (480 هزار تومان)
Beats wireless (۶۷۲ هزار تومان) / beatspro (۹۶۰ هزار تومان)


کیفیت صدا نکته با اهمیتی در انتخاب هر هدفون است

با صدای اضافه ...

هااااا! این دقیقا مهمترین چیزی است که باید راجع به آن سفت و سخت تحقیق کنید. همانطورکه به احتمال زیاد حدسش را می زنید، برای فهمیدن کیفیت صدای محصول بهتر است از حرف تولید کننده ها و فروشنده ها کلا چشمپوشی کنید چون خیلی از آنها برای فروش بیشتر در تعریف محصولشان مبالغه می کنند.

از طرف دیگر حتی اگر همه چیز راست و درست باشد، هیچ روش استانداردی وجود ندارد که شما به کمک آن بتوانید کیفیت دستگاه را از روی مشخصاتش متوجه شوید.

پس به جای خواندن مشخصات از گوش هایتان استفاده کنید. بهترین راه این است که همان سبک موسیقی را که بیشتر می شنوید، روی هدفون تست کنید، نه مثلا قطعه جز خاصی که در دهه هفتاد میلادی ضبط شده! اما اگر این امکان وجود ندارد که هدفون را تست کنید، بین دوست و رفقا بگردید و ببینید که هر کس چه نظری راجع به مدلش دارد.

حواستان باشد که مدل مهم است، نه صرفا برند دستگاه. ضمنا اگر دست و پا شکسته انگلیسی بلد باشید می توانید روی کمک سایت های نقد و بررسی گجت حساب ویژه ای باز کنید. اگر می خواهید نظرات مردم و مصرف کننده ها راجع به محصول مورد نظرتان را بخوانید، مدلش را در سایت هایی مثل newegg.com یا amazon.com سرچ کنید و اگر دوست دارید که بررسی های تخصصی کارشناسان آی تی را بخوانید، به دنبال مدل آن محصول در سایت های reviews.cnet.com macworld.com یا head-fi.org بگردید.

هدفون خوب، هدفونی است که بالانس خوبی روی پخش همزمان صداهای تریبل (بالا)، میانی وباس (پایین) داشته باشد. همیشه این نکته را د رنظر بگیرید که هدفون های توگوشی و ریز غالبا باس کمتری نسبت به هدفون های بزرگتر دارند و در عوض در حالت کلی صدای نزدیکتر و واضح تری دارند.

همچنین قدرت تجزیه و تحلیل سازها و پخش آنها در چند لایه از ویژه های هدفون های حرفه ای و گران است. جهت ناتمام نماندن بحث این را هم در نظر بگیرید که بعضی از هدفون ها رویسیم شان کلیدهای تعویض یا مکث و پخش آهنگ دارند. این می تواند یک پوئن مثبت برای خرید باشد.


یادداشت

آن یار گوش نوازم

یکی دو دهه پیش که هنوزخبری از سی دی و بالطبع ضبط های سی دی خور نبود و کمتر کسی هم کامپیوتر شخصی داشت و اگر هم داشت به عنوان بچه پولدار شناخته می شد، همه دنیای موزیک من و برادرهایم به ضبط دو کاسته آیوایی ختم می شد که آن زمان حکم کالایی لوکس و درخور توجه داشت.

این ضبط مثلا خفن ما جلویش ورودی هدفون داشت که حتی اگر دکمه صدا را تا آخر نی پیچاندی باز هم صدای خاصی از هدفون بخت برگشته درنمی آمد ومی شد همراه با انواع دیالوگ هایی که در خانه رد و بدل می شد و سروصداهای همسایه بغلی که در حال ساخت و ساز خانه ویلایی اش بود موسیقی پاپی گوش داد که هم نریشن داشت و هم صدای سازهای موسیقی کلاسیک!

اما از آنجایی که اهل کوتاه آمدن نبودیم، یک روش بهتر برای این کار پیدا کردیم و هدفون را به جای اینکه به ورودی خودش بزنیم به ورودی وصل کردیم که باید سوکت بلندگو را نصب می کردیم. درست مثل لحظه ای که نیوتن راز جاذبه زمین را کشف کرده بود ما با شنیدن صدای گوشخراشی که از هدفون بیرون می زد، ذوق مرگ شده بودیم اما تازه آن موقع بود که فهمیدم یک هدفون با صدای بلند که نمی گذارد هیچ صدایی به گوشت برسد یعنی چه. اصلا «ذات هدفون برای چیست» در همان لحظه کشف شد.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

هدفون خوب هدفونی نیست که فقط گوش شما را آزار ندهد وتمام اکولایزرهای زیر و بم یک آهنگ را بیرون بکشد، بلکه یک نمونه هدفون خوب باید برای چند ساعت، چند دقیقه یا حتی برای لحظاتی بس کوتاه شما را از این دنیا جدا کند و با خودش ببرد به آن دوردست ها. بدون اینکه بگذارد صدایی مزاحمتان شود؛ مخصوصا در زمان پیاده روی در خیابان ها آن هم خیابانی مثل خیابان ولیعصر باید کاری کند تمام آدم ها وماشین های دور و برتان فید ومحو شوند و خودتان باشید و خودتان.

این وظیفه اصلی یک هدفون است که می تواند یار غار همیشگی شما در تنهایی ها و بی کسی تان باشد و شما را بکند از این هیاهوهای همیشگی، دور کند از این فشارها و استرس هایی که آدم را پیر و شکسته می کنند و حتی شده برای لحظه ای لذت زندگی کردن را به شما ببخشد.


مرحله به مرحله: از تصمیم به خرید

کلاه سرتان نرود

هر کاری رسوم خودش را دارد. اگر بخواهید کاری را انجام دهید و قید آدابش را بزنید، سنگ روی سنگ بند نمی شود. خرید کردن هم یکی از این کارهاست. اگر تصمیم دارید هدفون جدیدی بخرید، بهتر است مرحله به مرحله جلو بروید.

حدود دستگاه را انتخاب کنید: ببینید چه جور هدفونی مناسب شماست. اگر می خواهید زیاد خرج نکنید، چند تا ده هزار تومانی بگذارید ته جیبتان و هدفونها مدلی که دنبالش هستید بردارید. توگوشی، سبک، اندازه کامل یا هر شکل دیگر.کیفیت صدای هدفون های ارزان زیاد با هم فرقی ندارد ولی موقع برداشتن شان حواستان به اینها باشد. پشت جعبه را نگاه کنید، مهمترین چیزی که در این رنج قیمت اهمیت دارد، طول سیم است! اگر می خواهید سیم هدفون یکسره از دست و بالتان آویزان نباشد، مدلی نخرید که یک و نیم متر سیم دارد! در ضمن بد نیست مدلی بخرید که بین نقطه اتصال سیمش به سوکت 35 میلی متری، کش پلاستیکی یا نخی داشته باشد. این کش ها باعث می شوند که در صورت کشیده شدن سیم، قطعی های ریز در اتصالات به وجود نیاید و هدفون به قهقرا نرود. اگر هدفونی که انتخاب کرده اید، بیشتر از 80-70 هزار تومان قیمت دارد، نکات بعدی از کفتان نرود.

بهترین هدفون بازار را شما بخرید

دوام و گارانتی را بررسی کنید: دلیل ما برای خریدن هدفون جدید، به صورت شایع این است که هدفون قبلی خراب شده. وقتی وارد مغازه می شوید، هدفون ها را از نظر جنس سیم هاشان بررسی کنید. آنهایی که ارزانتر هستند احتمالا به اندازه ای که انتظار دارید عمر نمی کنند.

مهمتر از این موضوع، چک کنید و ببینید که شرایط خدمات پس از فروش دستگاه چیست. آیا گارانتی تعویض دارد، مجانی تعمیر می کنند، یا چی؟ اگر فروشگاه و برندی که از آن خرید می کنید هیچ خدمات به خصوصی نداشته باشد، در صورتی که دوماه بعد هدفونتان کار نکند رسما چند صد هزار تومان را به باد سپرده اید. خداحافظ چند صد هزار تومان!

راحتی اش را چک کنید: لحظه اولی که یک هدفون را در گوشتان بگذارید، می گویید: «این همونه که می خواستم!« اما این به خاطر حس جدیدی است که فرکانس ها منتقل می کنند. هنر این نیست که لحظه اول شگفت زده شوید، بلکه باید ببینید دو ساعت موزیک ممتد شنیدن با دستگاه چطور است. جمجمه، گوش ها و کانال های گوشتان چه فیدبکی نشان می دهند. مطمئنا نمی توانید دو ساعت در فروشگاه بنشینید و منتظر بمانید که مشخص شود آیا بدنه هدفون در این مدت گوش را اذیت می کند یا نه اما همان موقع باید این موضوع را تصورکنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عادل

      به روح اعتقاد دارید

    • بدون نام

      جالب و آموزنده بود

    • بدون نام

      عالی بود... ایول وقت گذاشتی...

    • بدون نام

      ممنون که وقت گذاشتین.ولی قیمتها عجیب بالاست!

    • سحر

      با اين قيمت ها گوشم داره سوت ميكشه هدفن واسه اين گرفتن اين جور noise معرفي كردي> مرسي از مطالب خوبت

    • امیر

      من میخوام هدفون بگیرم .. تحقیق کردم سونی مارک خوبیه توی هدفون .. با قیمت های رنج زیر صد تومن .. هدفون سونی ایکس دی 200 (xd 200)از همه مرغوب تر و به صرفه تره

    • بدون نام

      خیلی ممنون .بسیار کامل بود.بعد از خوندن این مطالب احساس کسی رو دارم که داره نون پنیر میخوره واز tv روش طبخ همبرگر تماشا میکنه.موفق باشی.

    • بدون نام

      قیمتها حولناکه

    • بدون نام

      با این قیمتا من عاشق نویز شدم.یعنی لذت موسیقی به صدای قطار و موتور ماشینه :د

    • عیسی

      مرسی از توضیحات جامع و کامل و بیان فصیح و بلیغ و خودمونیتون ، من که لذت بردم و خیلی بدردم خورد.
      بازم آپدیتش کنید.
      متشکرم

    • مسلم ریسی

      ممنون ازراهنمایتون قیمت هاعجیب هستن.

    • سعید

      قیمت ها خیلی بالاس قیمت پایین ها ام کیفیت و عمر نداره من بیخیال شدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج