۳۴۰۹۷۴
۲۰ نظر
۵۰۰۸
۲۰ نظر
۵۰۰۸
پ

زمان کاهش نرخ سود بانکی به ۱۵ درصد

رئیس کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری از کاهش نرخ سود سپرده‌های یکساله از اول تیرماه به ۱۵ درصد خبرداد و گفـت: در آینده نه چندان دور نرخ سود تسهیلات هم کاهش می‌یابد.

خبرگزاری مهر: رئیس کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری از کاهش نرخ سود سپرده‌های یکساله از اول تیرماه به ۱۵ درصد خبرداد و گفـت: در آینده نه چندان دور نرخ سود تسهیلات هم کاهش می‌یابد.

کورش پرویزیان با اشاره به این مطلب گفت: این تصمیم در پی اقدام داوطلبانه بانکها و با توجه به کاهش نرخ تورم و حمایت بانک مرکزی از بازار بین بانکی گرفته شده است. نرخ سود سپرده در مرحله اول با توجه به کاهش تورم به ۱۲ درصد از ابتدای تیرماه امسال تا ۱۵ درصد کاهش می یابد اما با ادامه کاهش نرخ تورم امیدواریم نرخ سود سپرده باز هم کاهش یابد تا برای بنگاه های کوچک و متوسط فضای بهتر تامین مالی ایجاد شود.

رئیس کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری با بیان اینکه این اتفاق به متعادل شدن نرخ ها کمک می کند و سپرده گذاران، تسهیلات گیرندگان و سهامداران بانک ها در شرایط برد - برد و منصفانه قرار می گیرند، افزود: بانک های مهم خصوصی برای کاهش نرخ سود سپرده داوطلبانه اعلام آمادگی کردند و فکر می کنم بانک های دولتی نیز همراهی کنند.

وی گفت: تجربه نشان داده است با کاهش نرخ سود سپرده، نرخ سود تسهیلات هم کاهش یابد، در گذشته نرخ سود تسهیلات بیش از ۲۸ درصد داشتیم که اکنون در شبکه بانکی این نرخ وجود ندارد البته کاهش نرخ سود تسهیلات با فاصله زمانی اتفاق می افتد زیرا به تعهداتی که درباره نرخ سود سپرده داریم همچنان متعهدیم و باید نرخ سودهای قبلی را پرداخت کنیم.

پرویزیان افزود: در آینده نه چندان دور نرخ سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ سود سپرده کاهش می یابد. قراردادهای یکساله همچنان پابرجاست اما اگر بعد از تیرماه قراردادهای جدیدی منعقد شود با نرخ سود جدید خواهد بود.

به گفته وی، نرخ تسهیلات متناسب با مصوبه شورای پول و اعتبار است و بانک ها در چارچوب شورای پول و اعتبار و ابلاغیه های بانک مرکزی عمل می کنند اما نرخ موثر سپرده های بانکی، ذخایر قانونی و هزینه های بیمه، شرایطی را فراهم می کند تا بانک ها در محدوده مصوبه شورای پول و اعتبار عمل کنند و کاهش بیشتر نرخ سود تسهیلات منوط به کاهش بیشتر نرخ سود سپرده هاست که با اقدام اخیر کاهش نرخ سود سپرده، مسیر این کار فراهم خواهد شد.

پرویزیان گفت: افزایش سرمایه بانک های دولتی منوط به مصوبه مجلس است اما برای افزایش سرمایه بانک های خصوصی مجامع این بانک ها تصمیم گیری می کنند.

رئیس کانون بانک ها و موسس های اعتباری خصوصی افزود: امیدواریم با نظارت دقیق بانک مرکزی و روند جمع آوری موسسات غیرمجاز که شدیدتر از گذشته فضا برای فعالیت موسسات غیرمجاز محدودتر شده است و با همت جمعی و تعهد حرفه ای بانک ها، مشکلی از بابت رفتن سپرده ها از بانک ها به سمت موسسات غیرمجاز پیش نیاید.

وی گفت: نرخ سود برای سپرده های کوتاه مدت زیر یکسال طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار به بانکها واگذار شده است. این اقدام با هدف حمایت از تولید و کارگاه های کوچک و متوسط و تسهیل در تامین نقدیگی این واحدها انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      جالب نيست !؟ اول سود سپرده ها رو كم ميكنن و بعدشم ميگن سود تسهيلات در آينده اي نزديك !!!؟ كم ميشه !
      چرا اول سود تسهيلات رو كم نمي كنيد و بعدش در آينده اي نزديك !!!؟ سود سپرده ها رو كم كنيد ؟؟؟؟؟؟ !!

    • بدون نام

      مگه فرض بر این نیست که بانکها با سپرده های مردم کار و سرمایه گذاری کنند و درصد مشخصی از سود را به سپرده گذار بدهند ؟! پس تورم که کم بشه سود بانکها از کار کردن با پول مردم بیشتر میشه پس باید درصد را بالا ببرند نه پایین !!!

    • ایرانی

      این کارها باعث نابودی بانک ها خواهد شد

    • بدون نام

      سود و کم کنید تا سرمایه گذاری زیاد بشه

    • بدون نام

      همه میدانندکه نرخ تورم واقعی درکشور50درصدهست چون ازسال 92که دولت تدبیرسرکاراومده قیمت اجناس وکرایه وبنزین ووووووو چندین بارافزایش یافته؛پس کامل میشه نتیجه گرفت که دارن کلاه گشادی سرافرادسالخورده ضعیف وکارافتاده که اکثره سپرده گذاران بانکی راتشکیل میدهند میگذارند؛درآخرعمرظلم کوتاهه کم حق فقراراوبخورین چوب خداصدانداره آقایون دنیاپرست وقدرت طلب

      پاسخ ها

      • غــــــــــــــز ل

        نه که دوره ی پیش از ایشون می دونستیم چی به چیه؟؟/
        مردم نه می دونند و نه می خوان بدونند چی به چیه؟
        هر کی سرشو توی یه سوراخی کرده یا به سود خود از یکی از بزرگان جانبداری بیخودی می کنه و دیگرون رو به هیچ می انگاره....
        باید با هم بخواهیم و برای هم بخواهیم همه ی کشورهای بزرگ هم این وزا دونستن که همه ی دنیا باید با هم بالا بره تا اونها هم به سود بیشتری دست بیابند....
        مردم ما هنوز هر کی به سی خودشه و وشه ای از کشتی رو سوراخ می کنه کی این کشتی بزرگ ته نیستی به گل بنشینه ؟؟دیر نیست!!
        یا همه با هم یا تنهایی و نیستی

    • کامران

      اصلا که مهم نیست. در عوض بهری بانکی سی در صده

    • جاسم

      ... میکنن ... ما با همین سود بانکی زنده هستیم

    • رایا

      کلا کاراشون جالبه همه . انصافا بر چه حسابی سودو کم کردن. منه کارگر بدبخت بعد چندین سال کار شبانه روزی 30 تومن جمع کردم گذاشتم بانک قبضامو باهاش میدم حالا اونم کم کردن. دستشون درد نکنه. الان به من بگن با 30 تومن دقیقا کجا میشه سرمایه گذاری کرد. درضمن دوتا وام هم دارم با سود 30 درصد.
      واقعا دست مریزاد.

    • محسن

      این کارا برای کاهش تورمه و افزایش قدرت خرید مردم؟؟؟؟ پس چرا تاثیراتش رو تو زندگیمون نمیبینیم؟؟؟ همه چی گرونترم شده!!!

    • بدون نام

      ما که پولمومن به خرید مسکن و اجاره دادن و یا راه انداختن کسب و کار مغازه ای نمیرسه ،‌پس میبریم تو بازار طلا و ارز.
      ببینیم کی برنده میشه

    • پسر خوب

      خیلی خیلی زرنگ هستن این دوستان!! این جمله رو دقیق شید:
      " پرویزیان افزود: در آینده نه چندان دور نرخ سود تسهیلات متناسب با کاهش نرخ سود سپرده کاهش می یابد. قراردادهای یکساله همچنان پابرجاست اما اگر بعد از تیرماه قراردادهای جدیدی منعقد شود با نرخ سود جدید خواهد بود." میدونید یعنی چی؟؟؟ یعنی ای مردم برید هر کجا پول دارید سریع بیارید تو بانک قبل پایان تیر ماه یکساله ببندید تا سود 22 بگیرید و راحت شید والا بعد از تیرماه قراردادهای جدید با کاهش نرخ مواجه میشه عجله کنید تا دیر نشده!!! عجب .... !!! مثلا خواسته خبر خوب بده داره بازاریابی میکنه در حد تیم ملی!!!

    • امیر

      بانکها از یه فرمولی استفاده میکنن که نرخ بهره بیش از 35% خواهد شد خوشحال نباشید . اینجا ............

    • افشين

      سود بانكي كم بشه صاحبخانه ها ديگه پول پيش نميخوان فقط اجاره
      توليد كه مدتهاست در مملكت ما تعطيله ديگه درامد فقط ميره بطرف دلالي و ...........

    • کارمند

      این کار باعث نابودی بیشتر بانک ها میشه مردم پولشونو از بانک بیرون میکشن چون با خرید ملک و اجاره بها بیشتر سود میکنن .....
      شرایط نا بسامان مسکن و بیچاره گی قشر ضعیف.

    • بدون نام

      دروغ تورم امده پائین اگر شما در زندگی برایتان این ادعا ملموس بود این حرف را باور کنید همین حرف را کهوخودشان در دولتهای قبل میزدند .معلو نیست دوباره به چه نجوی میخواهند این چندر غاز مردم و نابود کنند .خدا ازشان نگذره

    • امید

      واقعا متاسفم از اینکه دارید سود بانک رو کاهش میدید!
      مگه قرارنبود سود براساس تورم سنجیده شود؟

      از همه بدتر اینکه فکر میکنند با کاهش سود ، مردم پول شون رو دربانک برداشت میکنند و میرن بنگاه املاک .
      خلاصه سود بانک باید افزایش پیدا کنه .

    • بدون نام

      خیلی ها سواد ندارن حتی اقتصادان ها متاسفانه سواد ندارند اونا هم که دارند با پول میخرنشون تا مبادا حرفی بزنی و دست دزدها رو رو کنه
      بابا امده وام گرفته 28درصد تا چندسال دیگه این دزدی نیست این ربا نیست
      با کم کردن سود بانکی نه تنها چرخه ی مملکت نمیچرخه بلکه به جز ای قشر سالخورده که یه پس اندازی داره گذاشته تو بانک بقیه پولا از بانک خارج و شروع به دلالی و واسطه گری رو جنسای اسیای شرقی میکنن و باعث افزایش قیمتها میشوند
      1.جلوی واردات بیرویه گرفته شود
      2.وام کم بهره به بنگهای اقتصادی داده شود
      3.این کمک به راه اندازی بنگاه های اقتصادی کوچک(طرف امده اشتغال زایی کنه هزار سد گذاشتند جلو پاش)
      4.با حمایت از تولید بنگاها واسطه گری و دلالی حذف بشه

    • بهلول

      من اصلاً با فاسفه بانک ها و اقتصاد کاری ندارم!!! چون اینا کذب محضه و اگر هم سود سپرده پایین بیاد، سود بانکی محکم و پا بر جاست! باور نداری؟ صبر داشته باشید!

    • فرهاد

      بیخود کردن هیچ سودی پایین نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج