۳۴۱۵۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

موشک فالکون ۹ یک بار دیگر شکست خورد

ساعاتی پیش موشک فالکن ۹ با موفقیت دو ماهواره را به مدار زمین برد. اما اسپیس ایکس نتوانست با موفقیت این موشک را روی قایق شناور فرود بیاورد.

مجله دیجی کالا - نویسنده: زهرا غلامی: ساعاتی پیش موشک فالکن ۹ با موفقیت دو ماهواره را به مدار زمین برد. اما اسپیس ایکس نتوانست با موفقیت این موشک را روی قایق شناور فرود بیاورد. قبل از پرتاب موشک، این شرکت گفت که فرود فالکن ۹ سخت خواهد بود، چون این موشک باید به مدار انتقالی زمین ثابت می‌رفت که در ارتفاع بسیار زیادی قرار دارد. ارسال ماهواره به مدار انتقالی زمین ثابت نیاز به سوخت زیادی برای پرتاب اولیه دارد در نتیجه سوخت کمی برای بازگشت موشک باقی می‌ماند.

وقتی این موشک فرود آمد به شدت قایق شناور را لرزاند و در نتیجه‌ دوربین‌های نصب شده روی این قایق از کار افتادند. آخرین تصویری که از فالکن ۹ گرفته شده آن را ایستاده روی قایق نشان می‌دهد، اما شعله‌های آتش هم در انتهای آن دیده می‌شود.

مدتی بعد یکی از کارمندان اسپیس ایکس اعلام کرد که آنها این موشک را از دست دادند. «کیت تایس»، یکی از مهندسان این شرکت گفت: «ما می‌توانیم بگوییم که فالکن ۹ را در این اقدام از دست دادیم.» پس از او، ایلان ماسک تایید کرد که فالکن ۹ بر اثر یک انفجار از بین رفت.

موشک فالکون 9 یک بار دیگر شکست خورد

سپس ماسک گفت مشکل اصلی از یکی از موتورهای اصلی موشک ناشی می‌شد. نیروی پیش‌ران این موتور کم بود. در حالی که برای فرود موفقیت‌آمیز باید همه‌ی موتورها با تمام ظرفیت‌شان کار کنند. او اشاره کرد که در حال حاضر این شرکت روی ارتقای فالکن ۹ کار می‌کند تا در آینده بتواند از عهده‌ی افت نیروی پیش‌ران بربیاید.

اسپیس ایکس فرصت‌های بسیار بیشتری برای فرود دارد. این کمپانی می‌خواهد در تاریخ ۲۶ تیر امسال به ایستگاه فضایی محموله بفرستد. مدتی بعد اسپیس ایکس می‌خواهد فالکن ۹ را روی زمین سخت فرود بیاورد. پس از آن هم در ماه آگوست یک ماهواره‌ی دیگر پرتاب می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج