۳۴۳۲۷۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۵ سال زودتر از وقوع صورت خواهد گرفت

پیش بینی احتمال سکته با آزمایش خون

دانشمندان موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج لندن بر این باورند که یک آزمایش خون ساده می‌تواند به مردم در مورد احتمال ابتلا به حمله قلبی در پنج سال آینده زندگی شان هشدار دهد.

ایسنا: دانشمندان موسسه ملی قلب و ریه امپریال کالج لندن بر این باورند که یک آزمایش خون ساده می‌تواند به مردم در مورد احتمال ابتلا به حمله قلبی در پنج سال آینده زندگی شان هشدار دهد.

پیش بینی احتمال سکته با آزمایش خون

به نقل از تلگراف، محققان دریافته‌اند که سطوح بالای پادتن‌ها یا همان مولکول‌هایی که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شوند، با خطر کمتر مشکلات قلبی مرتبط هستند.

در حال حاضر پزشکان از اطلاعاتی مانند سن، جنسیت، تاریخچه پزشکی، سطوح کلسترول و فشار خون برای محاسبه خطر مشکلات قلبی در آینده استفاده می‌کنند.

اما آزمایش جدید به بررسی سطوح پادتن‌های محافظتی IgG می‌پردازد که بنظر می‌رسد از بدن در برابر حمله قلبی حتی در زمان بالا بودن کلسترول و فشار خون، حفاظت می‌کند.

افراد دارای بالاترین سطح پادتن از ۵۸ درصد خطر پایینتر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا حمله قلبی بودند و ۳۸ درصد کمتر احتمال داشت طی دوره آزمایشی پنج ساله به سکته یا سایر بیماری‌های قلبی دچار شوند.

محققان امیدوارند بتوانند از یافته‌های جدید برای بررسی عواملی استفاده کنند که باعث می‌شوند برخی افراد از سیستم‌ ایمنی قوی‌تر برای حفظ آنها در برابر بیماری‌های قلبی برخوردار باشند. آن‌ها همچنین امیدوارند بتوانند راههایی را برای تقویت سیستم ایمنی به منظور کمک به حفظ افراد در برابر بیماری‌های قلبی شناسایی کنند.

سنجش IgG ساده و ارزان است، از این رو دانشمندان می‌گویند که یافته‌های آن‌ها ممکن است در آینده بتواند به پزشکان در تعیین دقیق‌تر خطر ابتلا به سکته قلبی در افراد کمک کند.

این بدان معنی است که افرادی که در حال حاضر از استاتین‌ها و مسدود کننده‌های بتا استفاده می‌کنند، دیگر نیازی به آن‌ها نخواهند داشت زیرا سیستم ایمنی آن‌ها به قدری قوی خواهد بود که از آن‌ها بدون نیاز به کمک محافظت خواهد کرد.

پادتن IgG یکی از فراوان‌ترین انواع پادتن بوده و در مایعات بدن وجود دارد. این ماده مسئول حفاظت از بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی است.

محققان در این تحقیق بیش از ۱۷۰۰ نفر را بررسی کردند که در معرض ابتلا به مشکلات قلبی بودند. طی دوره زمانی ۵.۵ ساله، ۴۷۰ نفر به حمله یا سکته قلبی مبتلا شدند و مقایسه آن‌ها با ۱۲۸۳ نفر گروه کنترل نشان داد که کمترین میزان پادتن با بالاترین میزان خطر حمله قلبی مرتبط بود.

این تحقیق در مجله EbioMedicine منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عباس

      این آزمایش هیچگاه در ایران انجام نخواهد شد زیرا که متخصصین(الکی) قلب که هر کسی را که مراجعه میکند چندین بار آنژیو گرافی و اسکن قلب و تست تالیوم انجام میدهند باید ....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج