۳۴۴۹۳۱
۲۰ نظر
۵۰۰۶
۲۰ نظر
۵۰۰۶
پ

حق ۴۹۰ هزار کارگر در جیب ۱۶ مدیر دولتی

با ۹ میلیارد تومانی حقوق و وامی که ۱۶ مدیر دولتی سال گذشته دریافت کردند، می شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد و یا یارانه ۲۰۰ هزار خانوار ایرانی را پرداخت کرد.

خبرگزاری تسنیم: این روزها خبر دریافت حقوق های نجومی توسط برخی مدیران در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد و تا کنون شاهد برکناری دو تن از مدیرانی که حقوق چند ده میلیونی گرفتند، بودیم که مدیر عامل بیمه مرکزی و مدیرعامل بانک رفاه بودند.

مهمترین نقدی که بر دریافت حقوق های نجومی می شود این است که در شرایط رکود اقتصادی و وضعیت بد اقتصاد و افت رفاه مردم و دریافت حقوق های حداقلی توسط اکثریت قاطع کارگران و کارمندان دولت، اخذ این حقوق های چند ده میلیونی توسط برخی مدیران هیچ توجیهی ندارد و موجب سلب اعتماد مردم نسبت به دولت می شود.

با یک حساب سرانگشتی از مجموع دریافتی فیش های حقوقی که تاکنون از برخی مدیران دولتی منتشر شده، بالغ بر ۹ میلیارد تومان طی سال گذشته به ۱۶ نفر پرداخت شده است که شامل هشت مدیر ارشد بیمه مرکزی، ۵ مدیر عالی صندوق توسعه ملی، مدیرعامل بانک رفاه و دو مدیر ارشد بانک تجارت بودند.

مجموع حقوق دریافتی ۸ مدیر بیمه مرکزی ۳۵۰ میلیون تومان بود که به همراه ۴ فقره وام ۴۵۰ میلیون تومانی بالغ بر دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان می شود.

۵ مدیر ارشد صندوق توسعه ملی در سال گذشته در مجموع ۱.۵ میلیارد تومان حقوق و ۲.۵ میلیارد تومان وام گرفتند. مدیرعامل بانک رفاه هم به تنهایی در سال گذشته ۵۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته و دو مدیر عالی بانک تجارت هم ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق و یک میلیارد تومان وام گرفتند.

دریافت ۹ میلیارد تومان حقوق توسط ۱۶ نفر در سال گذشته در حالی است که دولت بیش از دو سال در مقابل افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران مقاومت کرده و با این بهانه که این پول انتظار تورمی ایجاد می کند، با این مصوبه مخالفت کرده است.

همچنین پرداخت یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی هم در این دولت مکرر مورد انتقاد قرار گرفته و برای پرداخت این مبلغ ناچیز که البته برای قشر محروم کشور مبلغ درخور توجهی است، انواع و اقسام منت ها گذاشته شده است.

وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج هم که در حال تبدیل شدن به آرزوی دست نیافتنی برای جوانان دم بخت است، هر روز با یک مانع تراشی مواجه می شود.

تنها با این ۹ میلیارد تومان می شد حق مسکن ۴۹۰ هزار کارگر را دو برابر افزایش داد، یا یارانه ۲۰۰ هزار نفر را پرداخت کرد و به ۱۰۰۰ جوان وام ازدواج ۱۰ میلیون تومانی داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      یارانه ۴۵ تومانی مردم برای دولت مصیبته اما حقوق های چند ده میلیونی و بلکه چند صد میلیونی تا حالا مخفی مونده ، دست اونایی که مفاسد اقتصادی رو افشا کردن درد نکنه.

    • بدون نام

      اقا این حرفارو نزنیددروغ است اقای روحانی ناراحت میشود همه اینها در طول این یک سال بوده بعد میگن مال دولت قبله

    • بدون نام

      خدا میدونه که چندها از این حقوق بگیرهای نجومی هست و صداشو بیرون نمیدن،وای به حال این ملت بدبخت که هرردزشان بدتر ار دیروزشان بوده وهست،نمیدانم ایا اقای وزیر اقتصاد هم اینارو میدونه

    • مهدی

      تمام دارایی این افراد را مانند دوران اول انقلاب باید مصادره کرد و قوه قضاییه نیز باید بخاطر افساد فی الارض حکم اعدامشان راصادر کند که باعث تورم در کشور شدند.تعداد این افراد حرام خوار چند ده میلیون تومانی در سراسر کشور زیاد است.فقط تعدادی لو رفتند .
      لطفآفیش مدیران کل را نیز بررسی نمایید.

    • ی وطن دوست

      برا شما عجیبیه پس این ماشین های میلیارد ی روکی ها میخرن

    • بهروز

      خدا ازشون نگذره حرام خوارهای بی دین

    • میرزا

      حقوق چند ده میلیون تومان مدیران، چه ربطی به حقوق کارگران دارد!!!؟؟؟ آیا میشود مدیران با کارگران حقوق مساوی داشته باشند؟؟؟ اینکه روش کشورهای کمونیستی سابق میشود!!! اگه مدیری یا فرمانده ای حقوق چند ده میلیونی داشت حقوق کارمند و پرسنل است؟؟؟ این مسئله خیلی بی ربط است!!! میشود گفت چرا مدیران و یا فرمانده هان ویا وزرا حقوقشان بیش از حد مجاز مدیران ویا همترازان آنها است، حقوق کارگران میبایست بر اساس خط فقر اعلام شده از طرف مجلس و یا نهاد ذیربط محاسبه شود و در بین کارگران و کارکنان یکی ده میلیون و دیگری چهارصد هزار تومان نباشد، من مدیر نیستم ولی انصافاً مدیران و وزرا و فرماندهان مسولیت دارند و زحمت آنها را نادیده نگیریم

    • بدون نام

      سلام
      با استعفا واخراج چه مشکلی حل میشه آیا دیگرمدیران اصلاح میشن نه کاراینها دوذی ازبیت المال است آن هم درچه اندازه بایدبرطبق آیات قرآن کریم بامتخلففین برخورد بشه دست وپای مردوزن دزدراقطع کنیدتا عبرت باشه برای دیگران

    • مصطفی ضیائی

      اونوقت من سی سال زحمت کشیدم حالا ماهی یه میلیون وپنجاه هزار تومان حقوقمه با این حقوق چطور زندگی کنم ؟

    • بدون نام

      حتما انتظاردارید به این دولت اعتمادکنیم بااین حقوقی که مابدبختها میگیریم.سه میلیون وام میخواهیم بگیریم بایدسه نفرضامن ببریم اونم بعدازسه ماه ایا بدن یانه .

    • ابوالفضل عشق بابا

      فقط میتونم بگم متاسفم

    • بدون نام

      چرا اینها باید استفا بدهند استفا دادان کار پیش نمیاره اول تک تک انگشتانش را باید برید بد تمام اموال باید باید تحویل بدهند متاسفانه الان هرکسی دزدی بزرگ میکنه پست بالاتری بهشون میدهن باید اعدام بهشن اعدام

    • بدون نام

      حتمابه زعم جناب روحانی وکابینش واطرافیانش اینهاهمش تقصیردولت سابق است دیگه

    • بدون نام

      بنده خدا ها حق دارن هدفشون خدمته! دو دستی میز ریاست چسبیدن و دارن به شکمشون خدمت میکنن .

    • sohrab

      گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

    • ایرانی

      حالا از اینا بگیرند مگه قراره به ما بدنشون ولشون کنید بیچاره ها را اینا هم خرج دارند!

    • بهمن

      ای که ایشالله نابود شن این ....

    • بدون نام

      9 میلیارد تومان دریافتی 16 نفر در سال گذشته.....خدا بده برکت ..مگه چقدر میخوایید بخورید ..الهی بشه سرطان تو سینه تون ..من باید از بوق سگ تا شب جون بکنم برای ماهی 900تومن..

    • یک وطن دوست

      چرا اونا محاکمه شوند آنهایی که این حقوق رو تایید کردن محاکمه شوند

    • بدون نام

      از دستاوردهای گرانمایه آنان است...؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج