جاباما
۳۴۵۱۵۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

کشف اقیانوسی از آب مایع در پلوتو

این احتمال وجود دارد که زیر پوسته ی یخی پلوتو ، اقیانوسی از آب مایع وجود داشته باشد. فضاپیمای افق های جدید "New Horizons” در پرواز سال ۲۰۱۵ خود از فراز پلوتو، مجموعه ای از تصاویر خیره کننده را به زمین ارسال کرد.

وب سایت تکرا - زهرا جانعلیزاده: پلوتو، یکی از اجرام نزدیک به منظومه ی شمسی است که در کمربند کوییپلر واقع شده است. (پلوتو، به دلیل نداشتن ویژگی های سایر سیارات منظومه ی شمسی، به عنوان یک سیاره شناخته نمی شود)

کشف اقیانوسی از آب مایع در پلوتو

این احتمال وجود دارد که زیر پوسته ی یخی پلوتو ، اقیانوسی از آب مایع وجود داشته باشد. فضاپیمای افق های جدید "New Horizons" در پرواز سال ۲۰۱۵ خود از فراز پلوتو، مجموعه ای از تصاویر خیره کننده را به زمین ارسال کرد. نکته ی اعجاب انگیز در آن تصاویر، فعال بودن تکتونیکی بدنه ی یخی پلوتو بود. به نظر می رسد که سطح پلوتو در حال شکسته شدن و گسترش یافتن است؛ مثل اینکه این توپ یخی و سنگی در حال کشیدن یک نفس طولانی و آرام است.

اطلاعات دانشمندان از سیاره ی کوتوله پلوتو در آن زمان نمی توانست این حرکت فعال زمین شناسی را توجیه کند. پلوتوی پیر و یخ زده، در یک مدار پایدار همراه با ماه خود یعنی شارون، حبس شده است؛ هیچ چیز نمی تواند باعث این جریان متحرک در زیر پوسته ی یخی پلوتو باشد.

اما در حال حاضر و با توجه به گزارش مدی استون در گیزمودو، به نظر می رسد که نتایج مطالعات جدید، آب مایع را توجیه قانع کننده ی این راز می داند. زیر لایه هایی از یخ، سنگ و مواد دیگر (که چندین کیلومتر ضخامت دارند)، آب مایع می تواند در میان پوسته ی یخی و هسته ی داغ و رادیواکتیوی پلوتو در جریان باشد.

بنابر تحقیقات اخیر، چنین اقیانوسی به آرامی منجمد خواهد شد. منجمد شدن هر اینچ این اقیانوس نیازمند فضای بیشتری است، در نتیجه پوسته ی یخی پلوتو نیز ترک برداشته و می شکند. (حجم آب یخ زده بیشتر از آب مایع است)

کشف اقیانوسی از آب مایع در پلوتو

دانسته های اولیه، این سیاره ی کوتوله را تماما جامد می دانست؛ بنابراین احتمال چنین تحلیل هایی در نظر گرفته نمی شد. طبق مدل هایی که محققان از آن استفاده کرده اند، اقیانوس نامبرده هنوز در همان قسمت قرار داشته و از دید پنهان شده است.

بنابر تحقیقات اخیر، چنین اقیانوسی به آرامی منجمد خواهد شد. منجمد شدن هر اینچ این اقیانوس نیازمند فضای بیشتری است، در نتیجه پوسته ی یخی پلوتو نیز ترک برداشته و می شکند. (حجم آب یخ زده بیشتر از آب مایع است)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اختلاس گران حرفه ای رابعداز استعفا روانه اونجا کنید برای سرمایه گذاری شاید امیدی به گریز از مرگ پیدا کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج