۳۴۶۸۱۵
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

ورود مجلس دهم به موضوع فقر

نماینده مجلس دهم از ورود جدی و همکاری مجلس با دستگاه ها در موضوعاتی همچون فقر ، آسیب های اجتماعی و مطالبه گری آنها خبر داد و گفت: خدمات و حمایت های اجتماعی سطح بندی نشده است.

خبرگزاری مهر: نماینده مجلس دهم از ورود جدی و همکاری مجلس با دستگاه ها در موضوعاتی همچون فقر ، آسیب های اجتماعی و مطالبه گری آنها خبر داد و گفت: خدمات و حمایت های اجتماعی سطح بندی نشده است.

همایون هاشمی به تشکیل فراکسیون رفاه در مجلس اشاره کرد و افزود: تاکنون در حوزه رفاه و تامین اجتماعی جای خالی فراکسیون رفاه احساس می‌شد، به همین دلیل در راستای توسعه خدمات اجتماعی و مطالباتی که در حال حاضر در سطح رفاه جامعه وجود دارد که بسیاری از آنها مغفول مانده، فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: تاکنون خدمات اجتماعی بدون سطح‌بندی ارائه شده است مانند پرداخت یارانه‌ها که بدون بررسی صورت گرفت و همچنین قطع آن نیز بدون بررسی و واکاوی انجام شد و تمامی آنها به این دلیل است که سطح‌بندی برای ارائه خدمات وجود ندارد تا مشخص شود چه سطحی از جامعه چه خدمتی را نیاز دارند و یا اینکه هزینه‌ای که برای هر خدمت باید گرفته شود، چقدر است.

این نماینده مجلس دهم به فقر در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم به حدی فقیر هستند که جزو دهک‌های ده‌ گانه قرار نمی‌گیرند و واقعا زیر خط فقر هستند و نهادهای حمایتی برنامه‌ای برای رفع فقر آنها ندارند.

به گفته هاشمی، قصد داریم مطالبات مردم را به گونه‌ای به گوش مسئولان برسانیم تا خدمات به دهک‌های پایین و افراد فقیر که به سختی زندگی می‌کنند، برسد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای نهادهای حمایتی از لحاظ کمی رشدی را نشان نمی‌دهند، گفت: طی چند سال گذشته برخی از آمارهایی که توسط مسئولان نهادهای حمایتی ارائه می‌شود، هیچ تفاوتی نکرده است، بطوریکه در حال حاضر حدود سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که فقط ۲۰۰ هزار نفر آنها تحت پوشش بهزیستی هستند و مابقی از حمایت و خدمات هیچ نهادی برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ‌آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق و... که محصولش کودک خیابانی، بزهکاری و دزدی است در جامعه زیاد شده اما هیچ اقدامی برای کاهش و رفع آنها صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیکاری در برخی از شهرها بیش از ۵۰ درصد است، اظهار داشت: باید وزارت رفاه تجدیدنظری در قانون کار و قیمت‌گذاری بر روی حقوق و حق بیمه کارگر و کارفرما انجام دهد و دستگاه‌های حمایتی نیز در راستای اشتغال افراد بیکار اقدامات لازم را انجام دهند که این موضوع مطالبه جدی نمایندگان مجلس دهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محکم

      نع تورو خدا ,بحث فقر رو قیچیش کنید ,وگرنع باز دوباره یا ما بدبخت بیچاره هارو از یارانه حذف میکنید و یا هم کلا در آمد پولدار ها بیشتر میشه و در این وسط فقط اقشاری میسوزند ک فقیر هستند
      بطور مثال در مجلس نهم چندین بار در مورد همین موضوع بحث کردند ک نهایتا موجب تشکیل یارانه ۴۵۵٠٠تومان شد و اجناس هم از ١۵٠٠ رسید ب ۴۵٠٠ و در این میان فقط ما بدبخت بیپاره ها ضرر کردیم چرا ک هیچ سودی برایمان نداشت
      کاش مردم غیور ایران هم مثل ملت کشور نروژ یا اوکراین بودند ک با این طرح مخالفت میکردند

    • حمید

      فقر چطور بوجود می اید اقای روحانی سه سال پیش به مردم فرم یارانه داد تا مردم میانگین درامد خود رو مشخص کنن پس چرا تا حالا یارانه مردم الخصوص ما فقرا رو افزایش نداده؟اینم از وضعیت کار،کار بیل کلنگ هم تو کشورم گیر نمیاد؟اینم از بخش مسکن که دولت یه وام مسکن درست درمان به مردم نمیده الان ما خودمون چهار تا خواهر برادریم با مدرک لیسانس بیکاریم؟والله زمان اقای احمدی نژاد هم مسکن فعال بود هم کار رونق داشت استخدامی بود

    • بدون نام

      خخخخ..

    • بدون نام

      اقای عزیز اگر این یارانه رم بهمون نمیدادن هم جنسها گرون میشد هم ثروتمندها پول دارتر مبشدن باز دوریال دادن تا بتونیم چند صباحی زنده بمونیم تا این اقایان ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج