۳۴۷۲۷۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

یک تکذیب دیگر از تهیه‌کننده فیلم توقیفی

«ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی در هفته‌های اخیر، دچار حواشی بسیاری شده و برخی از اعضای شورای پروانه نمایش حرف‌هایی را در مورد نامناسب بودن داستان این فیلم مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی در هفته‌های اخیر، دچار حواشی بسیاری شده و برخی از اعضای شورای پروانه نمایش حرف‌هایی را در مورد نامناسب بودن داستان این فیلم مطرح کرده‌اند. اما امروز سعید خانی تهیه کننده این فیلم تمامی گمانه زنی‌ها در مورد داستان این فیلم را تکذیب کرده است.

یک تکذیب دیگر از تهیه‌کننده فیلم توقیفی

فیلم جدید کاهانی تاکنون با پاسخ و موضع رسمی شورای پروانه نمایش مواجه نشده است. در رابطه با دریافت پروانه نمایش این فیلم، محمد حسین لطیفی و ضیاالدین دری از اعضای شورای پروانه نمایش صحبت‌هایی را در مورد داستان این فیلم انجام دادند و موضوع و داستان آن را نامناسب خواندند. به طور مثال ضیاالدین دری از داستان این فیلم با عنوان سه دختری که برای مردها له له می‌زنند، یاد کرده بود. از سوی دیگر محمد حسین لطیفی هم از واژه غیر قابل دفاع برای این فیلم استفاده کرد. اما با گذشت چندین روز از این گمانه زنی‌ها، سعید خانی تهیه کننده «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» در واکنش‌ به این اظهارنظرها به ما گفته است: «تمامی گمانه‌زنی‌های که درباره خلاصه داستان این فیلم منتشر شده؛ نادرست است. برخلاف فیلم‌های قبلی کاهانی که به جنوب شهر می‌پرداخت؛ داستان این فیلم درباره یک طبقه اجتماعی ثروتمند و مرفه است اما فضای فیلم در ادامه فیلم‌های قبلی کاهانی است.»

در سال‌های گذشته گفته‌هایی در مورد عدم تطابق فیلمنامه‌‌های اولیه‌ برخی از فیلم‌ها با نسخه نهایی آن‌ها مطرح شده بود. در رابطه با فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» هم ضیاالدین دری گفته بود: «کاهانی می‌خواست کلک بزند و فیلمی که ساخته بسیار متفاوت از چیزی‌ست که روی کاغذ ارائه کرده بود.» اما سعید خانی در رابطه با این موضوع نظر دیگری دارد و می‌گوید فیلمنامه کاهانی به صورت کامل به شورای پروانه ساخت ارسال شده بود و بعد از تایید این شورا، فیلمبرداری آن آغاز شد: «این فیلم سومین همکاری من با عبدالرضا کاهانی است و تنها فیلمی است که قبل از ساخت، فیلمنامه کامل آن به وزارت ارشاد ارسال شده است و بعد از گرفتن پروانه ساخت و تایید آن فیلمبرداری آغاز شد.»

برخی از رسانه‌های عمدتا مخالف دولت هم با تیتر، حکم حکومتی حجت الله ایوبی برای ساخت «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» از این فیلم یاد کردند. اما تهیه کننده فیلم می‌گوید: «اینکه گفته می‌شود فقط طرح فیلمنامه یا خلاصه داستان ارائه شده یا با حکم حکومتی رئیس سازمان سینمایی پروانه ساخت فیلم صادر شده، صحت ندارد. این فیلم نه مشکل حجاب و پوشش دارد و نه از کلمات زشت و فحش در فیلم استفاده شده است.»

سعید خانی معتقد است شورای پروانه نمایش تاکنون به طور رسمی نظر خود را در مورد اکران «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» اعلام نکرده و او به همین علت امیدوار است که این فیلم به اکران عمومی برسد: «شورای صدورپروانه نمایش هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نکرده است که مشکل اصلی فیلم چیست ولی من با تشکر از سینماگرانی که به‌دنبال حل مشکلات این فیلم هستند؛ امیدوارم که فیلم در پاییز ۹۵ اکران شود.»

« وقت داریم حالا» نام فیلمی به کارگردانی کاهانی است که آن را در سال ۹۲ و پیش از «استراحت مطلق» در فرانسه جلوی دوربین برده بود. این فیلم که با سرمایه مجتبی جباری بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال ساخته شده، تا کنون به اکران عمومی در نیامده است. پیش از این هم گمانه‌زنی‌هایی در مورد موضوع حساسیت بر انگیز این فیلم هم مطرح شده بود. اما سعید خانی از علاقه بسیار زیاد گروه هنر و تجربه برای نمایش این فیلم سخن به میان آورده است: «این فیلم مدت یک سال است که در اختیار گروه هنر و تجربه قرار گرفته و مدیران این گروه علاقه زیادی دارند که فیلم در این گروه اکران شود. آنها به ما اعلام کردند که باید پروانه نمایش خانگی فیلم صادر شود اما تاکنون پروانه نمایش فیلم صادر نشده است.»

خانی در پایان در مورد فعالیت‌های اخیر عبدالرضا کاهانی می‌گوید: «کاهانی هم اکنون در حال نگارش فیلمنامه‌ای جدید است که تا انتهای تابستان به اتمام می‌رسد. ما قصد داریم در پاییز و بعد از اکران فیلم «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» و گرفتن پروانه ساخت، فیلمبرداری فیلم را شروع کنیم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج