جاباما
۳۴۷۶۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اگر فرزند شما هم عاشق تلویزیون است

پدر و مادرها معمولا نگرانی‌های مشترکی دارند. نگرانی‌هایی که خیلی وقت‌ها بین پدر و مادرها در تمام جهان مشترک هستند. خیلی از کسانی که پیگیر مطالبی درباره تربیت و مراقبت از کودک هستند «جو فراست» را می‌شناسند.برای دریافت راهنمایی از این مشاور برجسته جهانی، سوالات خود را برای ما ارسال کنید و پاسخ‌های شگفت انگیز جو فراست را در مجله بخوانید.


اگر فرزند شما هم عاشق تلویزیون است

مجله شهرزاد : پدر و مادرها معمولا نگرانی‌های مشترکی دارند. نگرانی‌هایی که خیلی وقت‌ها بین پدر و مادرها در تمام جهان مشترک هستند. خیلی از کسانی که پیگیر مطالبی درباره تربیت و مراقبت از کودک هستند «جو فراست» را می‌شناسند. جو فراست پرستار است و ۲۲ سال است که در زمینه مراقبت از کودکان فعالیت می‌کند. او چند کتاب نوشته که بعضی از آن‌ها به فارسی هم ترجمه شده‌اند و علاوه‌بر این سال‌هاست یک برنامه تلویزیونی به نام «پرستار عالی» را اجرا می‌کند که در ۴۹ کشور جهان پخش شده است و پر طرفدارترین برنامه تلویزیونی درباره مراقبت از کودکان است. او در برنامه‌هایش درباره موضوعات رفتاری کودکان مثل رفتار در جمع، مدیریت زمان غذا، رقابت با خواهر و برادر، کنترل خشم و .... صحبت می‌کند و همیشه راهکارهای دست اولی را ارائه می‌کند که راهگشای مشکلات پدر و مادرهاست. جو فراست از این به بعد همراه شهرزاد خواهد بود و به سوالات پدر و مادرهای شهرزاد خوان درباره فرزندان‌شان پاسخ خواهد داد. برای دریافت راهنمایی از این مشاور برجسته جهانی، سوالات خود را برای ما ارسال کنید و پاسخ‌های شگفت انگیز جو فراست را در مجله بخوانید.

اگر فرزند شما هم عاشق تلویزیون است

پسر من وقت زیادی از روز را جلوی تلویزیون می‌گذراند. فقط جلوی تلویزیون غذا می‌خورد و خیلی کم ورزش و بازی می‌کند. این موضوع من را نگران می‌کند. اما هر چه به او تذکر می‌دهم از جلوی تلویزیون بلند شود گوش نمی‌دهد. به نظر شما باید چه کنم؟

جو فراست: مشکل پسر شما برای خیلی از بچه‌ها در سراسر دنیا وجود دارد. خیلی از والدین نگران این موضوع هستند که چه مدت از زمان فرزندشان صرف تماشای تلویزیون می‌شود. البته جای نگرانی نیست. راهکارهای مناسبی وجود دارد تا شما بتوانید بین دنیای مجازی و واقعیت تعادل برقرار کنید. در اینجا راهکارهایی را می‌خوانید که به وسیله آن‌ها می‌توانید زمان تماشای تلویزیون خود و فرزندتان را کنترل کنید.


این مشکلات رایج

قبل از هر چیز باید بدانید که تماشای زیاد تلویزیون می‌تواند منجر به چه مشکلاتی شود و چطور باید آن را کنترل کنید.

چاقی:

کودکانی که در طول روز بیش از 2ساعت پای تلویزیون هستند احتمال اینکه دچار اضافه وزن شوند خیلی بیشتر است چرا که بچه‌ها پای تلویزیون بیشتر میل به خوردن دارند. اگر به فرزندتان اجازه دهید که جلوی تلویزیون چیزی بخورد یعنی اینکه شما مدت زمان تماشای تلویزیون فرزند خود را افزایش داده‌اید و او را به زیاد خوردن تشویق کرده‌اید. بنابراین اجازه غذا خوردن جلوی تلویزیون را به فرزندتان ندهید.

خواب نامنظم:

هرچقدر فرزند شما بیشتر تلویزیون تماشا کند احتمال دیرتر خوابیدن بیشتر می‌شود. برای رفع این مشکل باید تلویزیون و کامپیوتر را از اتاق خواب کودک تان دور کنید. کودکانی که در اتاق خود تلویزیون دارند بیشتر از کسانی که ندارند تلویزیون تماشا می‌کنند. کامپیوتر فرزندتان را در یک محل عمومی در خانه بگذارید و زمان تماشای او و همچنین سایت‌هایی را که او می‌بیند، کنترل کنید.

ضعیف شدن عملکرد درسی:

تحقیقات نشان داده است دانش آموزان ابتدایی که در اتاق خوابشان تلویزیون دارند، نسبت به کسانی که این وسایل را در اتاق‌شان ندارند عملکرد بدتری در امتحان از خود نشان داده‌اند. بنابراین نه تنها به خاطر کمبود خواب است بلکه همچنین دقت و تمرکز آنها را برای یادگیری کاهش می‌دهد.

خشونت:

هرچه فرزندتان بیشتر فیلم‌های تلویزیونی، آهنگ‌های ویدئویی و بازی‌های کامپیوتری خشن را تماشا کند، نسبت به خشونت تمایل بیشتری نشان می‌دهد. این کودکان رفتار خشن را به عنوان بخش طبیعی زندگی قبول می‌کنند و از آن به عنوان راهی برای حل مشکلات استفاده می‌کنند.


بازی‌های فعال‌تر را جایگزین کنید

هرچه کودک شما زمان بیشتری را پای تلویزیون صرف کند، زمان کمتری برای بازی‌های خلاقانه و فعال خواهید داشت. این موضوع تاثیر شگرفی بر سلامت جسم و روان و سلامت اجتماعی دارد. با این روش‌ها می‌توانید فرزندتان رابه بازی‌های فعال‌تر ترغیب کنید:

فعالیت جایگزین پیدا کنید:

فعالیت‌های دیگر را پیشنهاد دهید. به جای این‌که به تلویزیون به عنوان یک سرگرمی متکی باشید به فرزندتان کمک کنید تا کارهای دیگری را انجام دهد. به فعالیت‌های معمولی مثل کتاب خواندن، تخته بازی، ورزش یا بازی کردن در خارج از خانه بپردازید. او را به یک پارک محلی ببرید تا با توپ بازی کند. وقتی که هوا خوب است او را به بازی در بیرون از خانه یا کتاب خواندن ترغیب کنید.

تلویزیون را خاموش کنید:

اگر تلویزیون روشن باشد توجه کودک را به خود جلب می‌کند. اگرشما واقعا یک برنامه تلویزیونی را نگاه نمی‌کنید پس تلویزیون را خاموش کنید.

الگوی خوبی باشید:

با محدود کردن زمان تماشای تلویزیون خودتان الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. اگر تلویزیون منبعی برای ایجاد تنش در خانواده‌تان شده، آن را خاموش کنید یا برای مدتی بازی‌های ویدئویی را کنار بگذارید. شما می‌توانید یک روز در هفته را روز بدون تلویزیون درنظر بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی مفرحی کنید.


زمان تماشای تلویزیون را دلنشین کنید

یک مسابقه ورزشی یا یک رویداد را همراه فرزندتان تماشا کنید. نمایشی را انتخاب کنید و زمان مشخصی را برای تماشای آن ترتیب دهید. بازی‌های ویدئویی را انتخاب کنید که فعالیت‌های فیزیکی بیشتری را ترغیب کند. حتی بهتر است بازی‌ها را به یک تجربه خانوادگی تبدیل کنید. به رهنمودهای پدر و مادری تلویزیون توجه کنید. یک سیستمی که برنامه‌ها را برحسب مناسب بودن برای فرزندان درجه‌بندی می‌کند. یک لیست از برنامه‌هایی که کودک شما می‌تواند در طول هفته تماشا کند، تهیه کنید و آن را روی یخچال یا نزدیک تلویزیون که قابل دیدن باشد نصب کنید.




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lala

      مدتی قبل پسر من از رفتن به دو مهد کودک سر باز زد و مدت مدیدی من و خانواده را دچار مشکل کرد تا این که بعد از جلسات متعدد مشاوره به این نتیجه رسیدیم که او را نزد مربی اولیه خودش ببریم الان ارام تر شده ولی من هنوز در ارتباط عاطفی برقرار کردن و ترقیب او به گوش حرف کردن مشکل دارم با خواهرش دائم در حال کتک کاری است دائم می خواهد او را بزند ومن از سرگرم کردن او مستاصل شده ام رانماییم کنید به جز کارتون با چی سر گرمش کنم و چه جوری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج